Imponert og passe IRRITERT!

 

Det må eg si! Er ganske så imponert over denne Hosta`n som eg nylig kjøpte 🙂 Har hørt mye positivt om denne planten, men eg tok mye av det eg hørte med ei klype salt, for sååå fort kan den vel ikkje vokse??

 

 

 

 

Veeeel…..den kan tydeligvis det! Sjekk her du! Kun i løpet av 3 uker, så ja, det var slettes ikkje overdreven skryt det eg har blitt fortalt altså 🙂 Absolutt verdt hver ei krone! Helt knall spør du meg, og eg har jo sett de som mor mi har; De er digre, men eg har aldri sett de som små da. Hun tilbød meg litt av hennes, men da måtte eg vente til høsten noe som ikkje var aktuelt. Derfor bare kjøpte utålmodige meg en liten en som du ser, men nå er den altså allerede begynt å bli stor 🙂 Tro hvor stor denne blir i løpet av sommeren? Eg får ta en jevnlig update på denne her! Så gøy, og eg skulle ønske eg hadde plass til flere 🙂

 

 

 

 

Dette er mindre kjekt da! Ganske irriterende faktisk! Det skjedde i fjor også, og litt sånn i vill panikk tok eg saksa fatt og klippet av alle greinene som hadde dette på seg! Spurte på Snapchat i dag hva det kunne være, og det er visst nok Svartlus? I samme kasse som Eføyen står har eg 3 Clematis….de hadde litt grønne lus på seg!! Arg! Leste meg opp og fant ut at lus angriper som regel nye skudd, og det stemmer! Har jo ikkje lyst å klippe de nye skuddene på Clematisen så eg laget Grønnsåperblanding i ei sprayflasket og sprayet i vei! Noen steder bare dro eg av lusa!! Ja fysj, det var ganske kleint og eg følte eg klødde over alt etterpå!! Kan jo fortelle at eg gikk rett
i dusjen når seansen var ferdig! Tror den kløen var mer psykisk da, men fy så ekkelt! Nå står sprayflaska ute og eg har planer om å spraye flere ganger for det er dårlig med Marihøner her kan du si…
Noen steder hvor de kan kjøpes f.eks? *ler*

Eller noen andre og bedre tips ang dette svineret?

 

 

 

 

Meeen….det er MER irritasjon! O M G! Er det mulig sier eg bare! Gikk rundt her å irriterte meg over litt sånn tåkesyn…fant frem pussesakene mine, sprayet på og gnikket og da vettu – så eg det! Masse hvite prikker på brilleglassene! W H A T ?? Hmm måtte tenke litt….Hekkan! I går sto eg i gården til mor mi å sprayet blomsterkrukker med hvit Bengalakk! Jadda! Eg la et teppe over bilen som sto innderst i innkjøring bare sånn
i tilfellet, men eg hadde jo aldri kommet på å ta av meg brillene! S H I T ! Har gnikket meg øm på fingrene, men prikkene flytter seg ikkje! What to do liksom? Noen foreslo neglelakkfjerner, men det våger eg ikkje på disse svindyre glassene, i mitt hodet vil de da bli matte og da blir jo alt bare verre! Hvis noen har et GODT og ufarlig tips, fyr løst i kommentarfeltet. Hvis ikkje blir det en snarlig visitt til Synsam 🙂 Vil jo tro at de muligens har en løsning på dette akutte tåkesynet mitt!? Eg har 2 andre brillepar, men da blir eg enten vanvittig nærsynt (Hobbybrillene) eller så kan eg se passe sløv ut og fjolle rundt i solbrillene….! Sånn kan det gå gitt!

Vel vel, eg får heller ta AV meg brillene og komme meg i seng!

 

 

 

SOVE GODT
OG DRØMME SØTT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Jeg var (u)heldig og fikk 2 prikker med maling. De gikk greit av i vann, men jeg oppdaget fadesen raskere enn deg.
      Lykke til 🤔

    2. hosta er vakkert og dei kommer i forskjellige str ,jeg kjøpte en ny i fjor og den har bare såvidt begynt å komme nå ,men sneglen har været der og kost seg så eg må ut med sneglekverk ,lus kan du spyle av med hageslangen ,dei kommer igjen men du får bare spyle hver gang du ser dem ,brilleglassene var det verre med ,hadde prøvd med plasterfjerner eg ,fås kjøpt på apotek og prøvd på et hjørne før eg tok hele brilleglasset

    3. Hosta fikk jeg lyst på.
      Bladlus har jeg ikke peiling på.
      Og brillene ville jeg ta med til optikeren. De har sikkert en måte og fikse det på uten å lage riper, og jeg vil tro de fikser det gratis hvis du er kunde der. DE er gode på service i den bransjen..
      I dg er det ti dager siden jeg bestilte brillene mine. De skulle komme om ti til 12 dager. Jeg klarer nesten ikke å vente.

    4. Jeg bruker hvitløk på udyr på planter. Setter en hvitløksfedd i jorda, flere hvis krukka er stor. Tar knekken på det meste, men ikke prøvde på bladlus. Der er nok kanskje såpevann best, det blir for glatt for de å holde seg fast.

    5. Gøy med planter en ser så raskt resultat med, de trives hos deg 🤗 Må nesten en tur innom leiligheten min for å sjekke om klematisen min har fått besøk.. Ville vært forsiktig, som du allerede er, med brillene. Hvis du har lakkflasken, ta den med til optikeren. Kommer sikkert an på om det er vann- eller oljeløslig, antar det er olje siden det ikke går av. Lykke til, var jo kjipt at det skjedde når du var ute og gjorde gode gjerninger!

Siste innlegg