Ja, det er for tidlig!

 

 

Hver dag den siste måneden, i allefall nesten hver dag, har hjertet hoppet over et slag og eg må
“ta meg i det”...Når julebaksten begynte å poppe opp på Facebook i slutten av oktober kjente eg litt på “At nå må eg se å få handlet inn til julekakene”...men nei, helt unødvendig å gjøre det i oktober…Så begynte det
å poppe opp bilder av ferdig innpakket julegaver…SHIT tenkte eg, eg er søren meg skikkelig treg i år…Men nei, eg er ikke det skjønner du….! Selv eg er ALT for tidlig ute…Deler av Dib sin kalender henger allerede
i taket den, eneste grunnen for det var at det var greit å få pakkene bort fra Hobbyrommet, kan bli noen hektiske øyeblikk når man styrer med 5 pakkekalender...takk og pris at eg kunne henge den ene i taket *ler* kalender er i grunnen greit da den starter om et par uker…

Hva andre gjør og bedriver pleier eg ikkje bry meg så veldig om, så lenge det er av den lovlige aktiviteten…men eg må si det; At butikkstanden er tidlig ute, DEN skjønner eg også for så vidt….Men å bake julegaver i oktober, være ferdig med ALLE julegavene første uka i november, pynte til jul og sette opp treet før man er halvveis i november…? T.o.m julemiddagene er steikt opp og lagt i fryseren…Ok, noe kan muligens være greit å gjøre i god tid…men det forundrer meg likevel…det er DAAA eg lurer: “Hva i alle dager er de bedriver med i desember da?” -Når de får spørsmålet er svaret: “Da skal eg kose meg” – Hæ?? Eg skal også kose meg i desember, med baking og innpakking av gaver. Når dette er ting som folk nå om dagen “får unna” og “Godt med hva som er gjort”, ja da lurer eg på hva de koser seg med?

Fortsatt så bryyyr eg meg ikke om hva andre gjør...Men det klages over en lav sko om at butikkstanden starter tidligere for hvert år, til dens forsvar så har butikken ei fast uke hvor dette starter hvert år. Men husholdningene, de private altså, ja de syns eg virkelig starter tidligere og tidligere….Rett før juletreet blir pyntet siste søndag i fellesferien jo! Ho Ho

Så ja, hver dag må eg altså mer eller mindre klaske meg selv i bakhodet og minne meg selv på dagens dato….Bare et tips: Hvis du oppriktig lurer på hva grunnen til denne ekstremt tidlige pyntingen er må du for all del ikke spørre på ei “Julegruppe” på Facebook…mangen av medlemmene dere er noe “aggressive” og går i hissig forsvar og stemningen blir plutselig veldig lite hyggelig, selv om du ikke mente noe vondt med det og oppriktig BARE lurte…Eg kan heller ikke gi deg et svar, som sagt: Det er pga kaoskontroll at noen av Dib sin kalenderpakker henger i taket og ikke fordi eg er i gang med pynting…Ja og ALL julepynt står stablet inne i stua, vel å merke i kassene sine fordi eg har ryddet boden…Lokkene åpnes ikke før tidligst onsdag 29.nov….det er nødt å være julepyntet når eg lager Fruktflesk som eg alltid gjør første helga i desember og sååå går det slag i slag et par uker eller 3 ca med litt baking hver dag 🙂 Koser meg glugg ihjel når eg baker i ro og mak mesteparten av desember…

Bare husk det; I dag er det 11.november, du har all den tid du ønsker. Ikke la deg påvirkelig av at det er jul over alt, klask deg lett i bakhodet og si dagens dato høyt – Det går så fint atte skal du se, eg har trua 🙂
*ler litt hjertelig*

Men nå?? Vel, eg skal ut på en spektakulær tur her i Tananger! Nå skal det det siste strekket av Tungenes-Ogna gås før me tar innspurten inn til Ogna stasjon til slutt. Det blir hopping og klyving på stein og vandring på berget her ute ved havet! Været er tålig bra så det blir garantert en fin dag! Turen skal me starte ved Hummeren Hotell og så skal me gå ytterst på berget hele veien rundt og inn Hafrsfjorden og helt inn til Hafrsfjordbrua hvor me har parkert den ene bilen 🙂 Kjenner eg gleder meg!

 

 

 

 

 

LAG DEG EN GOD LØRDAG
Ho-Ho-Ho

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg