Ja, eg TENKER faktisk på andre….

 

Da er det siste dag med stor middag og besøk her hos oss, og nok en dag skal me kose oss sammen med Amira og Eirik – I morgen skal eg noen timer til søs midt på dagen slik at eg får treffe alle ungene (m/fam) hennes også (2 av de bor andre steder i landet ser du og me treffes ikke så ofte)

Våger meg til med noen flashende kakefristebilder og satser på at eg ikke blir beskyldt for å fronte overfloden. Eg har overhodet ikkje dårlig samvittighet på området selv om bordet vårt nok en gang bugner. Har det godt med meg selv og eg sover absolutt helt toppers om natta 🙂 Regner med at de som orker og gidder å skrive laaange mail midt i jula ikke har hatt tid å lese HELE bloggen min, eller i det minste har følgt litt med – I timen! Eg er ganske opplyst om hva som skjer ute i samfunnet og hvor mange som sliter, vært du sikker. Hjelper der eg kan, vet hva det vil si å snu på krona, me har også halve familien vår boende
i Midt-Østen og VET hva fattigdom er.

 

 

 

 

Har vært sparsommelig med både bilder og innlegg nå de siste dagene av nevnte grunn….Orker heller ikkje flashe alle gavene selv om eg vet mange syns det er gøy, men det er egentlig unødvendig. Eg vet eg har vært raus i år, mer enn hva som er normalt og eg elsker å ha muligheten til det.

 

Oppskrifter på 22 julkakefavoritter!

 

 

 

 

 

Det går unna på kakene våre og DET er et stort +! Eg har “plukket” litt i de, men nå får det være nok, magen har vært på “tur” siden julaften og i dag satser eg kun på grønnsaker 🙂

 

 

 

 

Har starter hver dag med havre i en eller annen form, da roer ting seg 🙂
Blåbærsmoothie er jo noe av det beste!

 

 

 

 

Før jul shoppet eg slike skinnarmbånd til ungene og meg, 4 stk kjøpte eg og det støtter jo vitterlig en god sak. Ellers har Kirkens Bymisjon også fått for 10K i Ull til de som mer eller mindre bor på gata +
MASSE Julekos og kaker nå i desember. Så ja, eg sover veldig godt 🙂

 

 

 

 

Sånn helt til slutt vil eg bare minne om JULEKOS NR 4 som eg skal trekke i morgen! 2 heldig får hver sin pose fylt med deilig garn, dubebditter og kos! Siden eg skal til søs vil eg tro eg avslører hvem litt sånn
i kwellinga, der med er det fortsatt god tid å delta!

Nå er det straks middag og det er lammelår på menyen i dag!

 

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

9 kommentarer
    1. Jeg har ofte lurt på hva disse som sender disse mailene til dæ, sjøl gjør for å hjelpe andre. Mye av ” overfloden” gir du jo bort til andre. Forundrer meg stadig over hva folk gidder å bruke energi på. Det er alltid noen som må rakke ned på andre for å ha det bra sjøl. Ønsker dæ ei fin romjul med digge kaker!!! Hilsen Randi

    2. Altså de pikekyssene eller hva det er, de er jo så flotte at jeg hadde ikke klart å spise de, jeg hadde pyntet juletreet med dem 😂🙈🐰

    3. Kjære gode Vibbedille! 💞Er det noen som skal ha god samvittighet, så er det deg. Jeg vet ikke om et mer generøst menneske enn det du er. Vi blogglesere får vårt, likeså får Kirkens Bymisjon. I tillegg vet jeg at du sender gaver til andre bloggere og noen som er litt vanskeligere stilt enn deg. Du er et sant forbilde når det kommer til å være generøs og snill. Takk for all glede du sprer ikke bare nå, men gjennom hele året. Alt godt ønskes deg fra Birgitte

    4. Vi vet at du er rausere enn de fleste og vi er så mange som får servert oppskrifter på kaker, middager, hobbyer, ja tilogmed gaver som trekkes blant leserne. I tillegg hjelper du via hjelpeorganisasjoner og bruker masse tid og energi på det.
      Å feie for egen dør er et ordtak jeg prøver å leve etter.

    5. Så mye deilige kaker mm. Det er nok mange som lager mye og mange slag uten å gi bort, så dårlig samvittighet skal du ihvertfall ikke ha. Du gir til både rike og fattige! Skulle finnes flere som deg. Fortsatt god julefeiring.

    6. Enkelte folk eier ikke skam i livet. Og enkelte har heller ikke fulgt med på bloggen din.
      Er jo en naturlig (og trist ) årsak til at du kansje kan gjøre litt mer ift endel ting nå.
      Likevel velger du å også dele med andre, gjerne ukjente.
      Bry deg ikke om dem.
      kos deg og nyt resten av julen

    7. God Jul Vibbedille, og gled oss gjerne med bilder av alt du har bakt. Vi som følger bloggen vet at du har generøst delt på godsaker og mye mer til svært mange.
      Jeg unner deg både det å ha litt bedre råd og virkelig kunne være generøs nå i jula. Ekstra koselig å lese fordi jeg har fulgt bloggen din lenge nok til å vite at også du som mange andre utmerket godt vet hvordan det er å måtte snu på krona både en og to ganger.
      Disse som bruker jula til å spre dårlig stemning i kommentarfelt eller via mail bør kanskje ta en runde med seg selv. Hva er det egentlig de ønsker å oppnå med det?

    8. Er det mulig. Kritikk for at du lager mye og viser det frem??? Misunnelse kalles vel det. Blir ikke mindre krig og sult i verden om du serverer kun tørre havrekjeks.
      Og gaver, ja i år har du muligheten til å skjemme bort de du ønsker og jeg er helt sikker på at din mor sitter et sted og smiler og nikker fordi du gjør det.
      For ikke å snakke om hvor raus du er med Kirkens Bymisjon.
      Nei kos deg og gi f#%&¤n i de som taster alt det negative og ta til deg at du gleder mange.
      Klem fra Liv

Siste innlegg