Da er eg i mål!

Etter at eg kom hjem fra runden eg var ute på i dag kjente eg at eg var i mål, skuldrene var tilbake i vanlig posisjon og eg var fullstendig avslappet. Runden startet på posten og eg fikk med meg de siste pakkene som skulle hentes, bla karamellpapir fra Slikkepott *ler* Nå har eg fått pakket hver og en av karamellene forresten 🙂 En kjapp tur innom apoteket, en tur innom Kiwi etter noe kos til en gjeng unger før eg svingte innom Mestergrønn etter en Juledekorasjon som eg kjørte innom til frisøren min med ♥ Mange sånne små kjappe “besøk” som måtte gjøres, det er jo ofte ting man drøyer nærmest jul, er koselig med en sånn runde.

Selv om eg var tidlig på hjul var det både mye folk og biler ute…
De aller fleste er nok i innspurten nå 🙂

 

 

 

Juleblomster på plass og alle lys er “tent” her eg sitter i stua ei stund nå i kwell

 

 


De trengte bittelitt reparasjon i år, men hjertene Dib laget på barneskolen er fortsatt en del av julepynten ♥

 

 

 


Et kreativt innslag på spisebordet, en fin måte å “rydde bort” 4 påskekaktuser på

 

 

 


På vei til å blomstre

 

 

 


Til slutt havner det alltid litt kos på juletreet,
eg er sikkert på at Alma Sofie ser de på torsdag

 

 

 

Ute på kjøkkenet er det bare å forsyne seg ♥ I år rotet eg frem alle de single kakeboksene eg har kjøpt gjennom de siste årene. Noen ganger er det det som er gøy! Eg har “voksne” kakebokser også hehe Har en serie som går i svart som er ganske lekre, men i år ville eg ha det lekent! En fin plass for å finne enkle, julete kakebokser til en billig penge er f.eks Normal og TGR 🙂 Ikea hadde også noen fine i år som eg kjøpte 🙂 Noen av boksene er fra Nille…fra den tiden da Nille var billig…Eg så en liten boks der i år som eg kunne tenkt meg…169 kr!?? Nei takk!

 

 

 

Som sagt, var innom Kiwi; Kjøpe Freia sine sjokoladenisser og store skumnisser. En del av dette skal på bordet under julemiddager som blir laget til på Clarion i regi av Kirkens Bymisjon og der kommer det også barn ♥

 

 


Så ja, akkurat som i fjor og andre år ble årets julebakst levert på kontoret i Stavanger ♥ Selv om eg føler det var mer i fjor er det ganske mye i disse posene, men når eg tenker meg om er det “bare” alle nøttene som mangler 🙂 Det har eg ikkje laget til jul i år (ennå?), men eg laget det til julemessa i november 🙂

ANYWAY, mottoet er jo: “Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen”

Etter at eg kom hjem har er puzlet litt rundt her hjemme, rydde slike “rare” ting som kun en mor kan se…En mann (min mann?) ser ikkje problemet *ler* Vasket litt, bytte batteriet i noen lyslenker og lagt tilbake ting fra kjøkkenet som ikkje trengs mer nå i år. Resten av matstyret skal Ali ta seg av så nå slenger eg galant
beina på bordet og sier; “Vel blåst!”

 

 

 

NYT!

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

7 kommentarer
    1. Jeg er IMPONERT! Du er det man tidlig kalte et dugandes kvinnfolk (om noen lurer så er dette et hederstegn). God klem fra Birgitte

    2. kjære vene ,ja nå fortener du virkelig å slenge beina på bordet,det du har styrt med for mange er bare å bøye seg i støvet for ,helt fantastisk ,du er en nissemor av dei skjeldne :=) og kjøkkenbenken din må være alle barns juledrøm

    3. Den flotte snopebenken din på kjøkken er jo bare en drøm. Huset er så fint og koselig pyntet og du er ferdig med en kjempeinnsats 👏👏👏
      Nå er det tid for å nyte 🤗🎄🧑‍🎄

    4. Er så deilig å føle at man er ferdig. Nyt stunden. Jeg er nok ikke der før på fredag, men det er etter oppskriften. Og så koselig jul du har laget.
      Regner med mange takknemlige personer som nyter godt av din raushet til Kirkens Bymisjon.
      Klem fra Liv

    5. Ja nå har du virkelig fortjent å sitte med bena på bordet en stund! Det er litt av en innsats du legger ned, både for familien din og de som ikke har det så bra. All ære til deg!
      Men jeg regner ikke med at du blir sittende i ro så veldig lenge😉
      En riktig god jul til dg og dine 😀❤️

Siste innlegg