JULAFTEN – Bare et blinkskudd?

Foto: Vibbedille – Huawei P30 Pro

 

I dag er dagen da det florerer flest blinkskudd på Facebook, bilder av den perfekte jula. Er da slettes ikkje så vanskelig å gjøre det: “Ta et bilde av noe koselig i din stue, skriv God Jul og det hele ser veldig perfekt ut”.
Mange skjuler seg bak det perfekte bildet og mange blir lurt, men det er like mange med en stor klump i magen
i dag som det finnes fine bilder på FB – Greit å få en liten påminnelse selv om man egentlig ønsker å bare KOoOSE seg i dag ♥ Selv om det er Julaften er det fortsatt ikkje for sent å gjøre dagen bedre for noen andre ♥ Telefonen er et godt redskap til akkurat det i dag ♥

 

Eg har sovet godt i natt, faktisk så mye som 8,5 timer!! Var delvis i koma da eg våknet, tror kanskje eg ha sovet
i omtrent samme stilling hele natta og Milo lå skikkelig krøllet sammen mellom sofaryggen og magen min 🙂 Jepp, eg tok en sjefavgjørelse i går kwell! Eg var sååå trøtt, med underkant av 4 t på øyet natt til i går måtte eg gjøre noe, så da laget eg meg en seng på sofaen *ler* Eg aktet nemligen ikkje å risikere å ødelegge dagen i dag!
Hadde vært skikkelig kjipt å gjerne lagt seg igjen nå for så å våkne i ettermiddag! Så ja, da ble det sofaen 🙂

I dag kan eg nå med sikkerhet si at eg ikkje skal ut! NOP! Eg har allerede tatt på meg ny Julepysj og enn så lenge sitter eg her alene og Askepott er akkurat startet 🙂 Nydelig! Amira er på jobb og gutta sover ennå. Poteter og alt av grønnsaker står i hver sin gryte på komfyren og kalkuna går vel i ovnen når Ali står opp. Det ene kjøleskapet er fylt opp med hjemmebakt og litt senere skal eg lage et fat som skal på bordet – Det er vel min eneste jobb idag? Oj!! Eg må stikke å legge en mandel i vann! Den skal jo skoldes før den skal i Riskremen i kwell –
Glemmer alltid det!

Bare for å kommentere bildet mitt i dag! Snakk om et perfekt blinkskudd! Hadde det ikkje vært for at sola skinner på de skitne vinduene(!!!) ville nok bildet vært helt klart, men hallo?? Nydelig bilde uansett! Fugleneket er min beste investering denne jula, så mye kos og glede, det må eg si 🙂 I dag er det skikkelig aktivitetet, sikkert fordi det er frost og kaldt i dag. Sitter ofte slik å bare knipser masse bildere og plutselig treffer man blink.

 

 

 

 

Ser i grunnen ut for at de liker seg best inni neket! Sikkert godt å varm 🙂

 

 

 

Har også lagt merke til at det er flest Kjøttmeiser, de virker veldig agressive og alt av spurv og stær blir jaget bort *ler* Men men, kos er det da okke som. Har hengt opp en del mat flere steder på terrassen
så det er nok litt til alle som vil ha.

 

Men Ok, Julaften….KOS deg så godt du kan i dag og nyt de fine stundene ♥
Ååå eg gleder meg til middag og rosenkål!

 

 

GOD JUL, igjen!

 

 

 

Go`klem fra ei utsovet Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Riktig god jul til deg og dine. Kos dokker med nydelig kalkun, jeg må vente til nyttårsaften før den kommer på bordet.
      Denne jula spesielt er det nok mange som kjenner på det at det er anderledes. Første jula uten mamma, for min del og pappa sitter aleina i nord. Har heldigvis vært der på besøk nu rett før jul.
      Ta vare på hverandre og nyt roen.

    2. God jul 🌺🎶🌺 Takk for at du tar opp alle oss som slit med å komme oss gjennom jula, og knapt kan vente til kvardagen er tilbake. Vi vil jo aldri ødelegge julestemninga for nokon andre, så vi seier ingenting sjøl…

      1. Det er jo faktisk noe av det som er mest trist ❤️ De som sliter tør ikkje si noe i frykt for å ødelegge for andre. Det burde vært lov å snakke høyt om at man syns jula er vond, trist, ja kanskje helt på ræva uten at man skulle få dårlig samvittighet. Selv om eg gjør mitt beste for å kose meg og kose for andre er det likevel helt nydelig når januar kommer 🙂 Ønsker deg likevel en fin jul og håper du får koset deg litt i allefall ❤️

    3. Riktig God Jul til deg og dine. Våre små spurver er også ivrige ute. Sola skinner og Reisen til julestjernen har akkurat starta. Om en times tid kommer sønnen og samboeren, de bruker å ha kvelden her med oss. Surkålen står nylaga på komfyren og røkelsen dufter jul. Straks gløgg og pepperkake. Og så starter kvelden. Med Donald, sølvguttene og Karl-Bertil Johnssons julaften. En fin kveld ønskes deg og dine. 🎅🎄

    4. God Jul til deg og dine *S* Jeg synes det første bildet er det beste av de du viser idag, nettopp på grunn av lyset *S* Spesielt når jeg ser på den som flyr og lyset spiller gjennom og mellom vingefjærene *S*
      Hos meg ble det Junior og Meg i kveld *S* Uvant, men likevel trivelig, selv om det ‘stikker’ litt at min søster er alene i Stockholm og min mor er alene i sin leilighet *S* Men Alt For Helsa *S* Håper at vi kan være sammen neste Jul *S*

      Takk for at du finnes her i den ‘store internettverden’ *S* Du er et lys i denne verden, et lys for mennesker som meg og alle andre *S* Du finner nye idéer for oss som ikke alltid er like flinke til akkurat det *S* Du gir ‘spark bak’ til mennesker som ikke riktig tør, og dem som Virkelig fortjener et spark bak for ikke å følge vanlig folkeskikk *S* Jeg er i alle fall veldig glad for at du Finnes og ikke minst at jeg Fant deg *S*

      Mye på grunn av deg har jeg ‘mota meg opp til’ å starte ‘dobbeltstrikka jakke’ på pinner 1.5mm *S* og det er bare en av dine ‘påvirkninger’ av meg *S*

      Igjen Glad for at du Finnes *S*

      1. Ååå du er jo skjønn <3 Takk skal du ha <3
        Godt å høre 🙂 Ja den jakka de der den GLEDER eg meg til å se! Det er en bragd må eg si, ikkje bare strikker du en jakke på pinne 1,5 – men du dobbelstrikker også! Blir nok en drøm 🙂

Siste innlegg