Julegaver i norsk garn?

Designet av Angela Sixian Wu

 

Diskusjonen ang norsk garn og bruken av dette dukker jo som du vet titt og ofte opp 🙂 Det er bare sunt er min mening, men ingen kan kreve eller forlange at man MÅ strikke med norsk garn. Mange mener eller syns, at mye av det norske garnet stikker – det kan eg være enig i, men det gjør meg ingenting. Uansett, når det kommer til votter og luer betyr det ikkje sååå mye, i allefall ikkje når det gjelder votter. Votter strikket i ren ull (gjerne norsk om du vil) vil jo bare med tiden bli de BESTE vottene!! Litt etter litt toves de, ikkje i vask, men i bruk –
og på den måten får du tette og gode votter, men også myke 🙂

 

 

Designet av Angela Sixian Wu

 

Dette settet er strikket i Sølje og Vilje, begge deler er helt nydelig!
En av grunnen til at ganske mange kanskje ikkje strikker så mye i norsk garn er jo prisen, det er jo ikkje å komme bort fra. For å si det sånn, skal du strikket 1 lue og 1 par votter så blir jo dette settet dyrt: 516 kr i garn for noe som mange ser på som en kjapp gave. Eg vil jo tro at du med dette garnet har nok til flere sett, så skal det lønne seg rent økonomisk så strikker du opp garnet 🙂 Dette er vel egentlig måten du bør se det på når det kommer til garn som du kanskje vanligvis ikkje tar deg råd til.

Men at noen skal bruke pekefingeren når det kommer til andres garnvalg er ganske latterlig, og egentlig,
ja så bør alle bare overse andres garnvalg og heller fokusere på sluttresultatet.

 

 

DOUBLE UP
Bildene over
En størrelse

 

 

* * * *

 

 

 

Ok, fredag og eg er IKKJE ferdig på kjøkkenet ennå! Er nesten i mål, men når eg tenker meg om så er det en del (noe) igjen. Skal ta skuffeseksjonen + rydde og vaske sånn overfladisk. Har et bilde også som ENDELIG skal få komme på veggen, kanskje i dag? Til slutt gjenstår jo å “pynte” litt og såååå er det bare å håpe at det varer lengre enn gjennom helga, ja at eg ikkje må starte forfra på mandag igjen…*humrer*

Håper virkelig at eg kan bli ferdig i dag slik at når eg går i dusjen i kwell så kan eg ta helg! Har et perleri på spisebordet som burde ha vært ferdig for lenge siden hehe Men men trenger det ikkje før neste helg så eg kommer nok i havn 🙂 Eneste problemet i dag er jo at eg må ut å handle for mor mi
så hvordan eg skal få gjort alt vet eg ikkje helt ennå…

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Flotte votter, i en herlig fargekombinasjon. Her er det helg med is i neven. Alene hjemme 😀 Har nettopp strikket ferdig en turkis topp jeg. Gøy å lage litt igjen 🙂

Siste innlegg