JULEGLEDE Nr 3: Flotte Gaver!

Reklame | Rito Garn&Hobby og Poster Store

 

Eg er ganske så overveldet over de flotte gavene eg har fått tilsendt for å dele ut til dere 🙂 Det er sååå gøy! Gavene på bildet over er fra Rito Garn&Hobby ♥ Siden eg har en del av det deilig garnet på bildet kan eg bekrefte at det rett og slett er en drøøøøm….en garndrømEg er litt frem og tilbake ang HVA eg skal strikke!? Når eg sitter å klemmer og koser med garnet er eg overbevist og at det bare MÅ bli en noe oversized og deilig genser!
På nyåret, det er da eg må få tid til det!

 

 

 

 

Garnet er INFINITY HEARTS LILY og er en deilig blanding av Bomull og Merino, så hvis du klør av alle ull, ja da er det dette garnet du kan velge deg 🙂 Nøstene er på 50 gr og 100 m. Gaven består av 10 nøster;
5 Røde og 5 Natur ♥ Fargene er litt sånn melerte.

 

 

 

 

Gave nr 2 er INFINITY HEARTS ALUX utskiftbart rundpinnesett DELUXE aluminium Rød! Kablene er fra 60 cm til 150 cm og selve pinnene er 3 mm til 10 mm (12 størrelser). Så ja, her har du vel alt du måtte trenge i rundpinner,
i tillegg er de RØDE! Trenger eg å si så mye mer enn det? Superlekre, det er det de er ♥

 

 

 

 

Og såååå, Gave Nr 3 – Det er ikkje rusk i dag ser du! Gaven er fra POSTER STORE, derfor viser eg veggen fra kjøkkenet vårt hvor eg har 3 av våre plakater. Poster Store har så ufattelig mye flott,
ja både i plakater og rammer, det er vanskelig å velge!

Premien her er et GAVEKORT på hele 1000 kr! Da kan du shoppe det du vil av plakater og rammer ( men ikkje fra selection serien). Vinneren får Gavekortet av meg på mail førstkommende fredag.

 

Før eg fortsetter vil eg bare presisere at det KUN er kommentarene her inne på bloggen under dette innlegget du nå leser som er med i trekningen. Siden det hver gang blir en del balluba fordi mange ikkje kan skjønner hvorfor ikkje FB kommentarer kan medregnes, så skal eg forklare: Dette innlegget blir delt på Twitter, Pinterest og ca 25 grupper på Facebook, HVORDAN skal eg kunne holde styr på alle kommentarene som kommer over alt!?? Iiikkjeee sant 🙂 Da er me enig: Ønsker du å bli med kommenter rett under her.

 

 

Ok, da vet du hva premiene er og det eg lurer litt på i dag er: Har du og/eller din familien en Juletradisjon som dere muligens er alene om? Noe spesielt dere gjør så du kanskje ikkje har hørt at andre gjør? Eller, er det kanskje noe spesielt dere gjør der du bor? Her i huset får me alle 4 deilige Julepysjer i kalenderen på julafta, dette blir da vårt juleantrekk 🙂 Ingen som skal stryke kvitskjorta her, det er flanell som gjelder kan du si 🙂

 

Eg trekker denne gangen hele 3 vinnere og det gjør eg FREDAG 18.desember.
Masse LYKKE TIL alle sammen!

 

I dag har eg stått hele 7 t på kjøkkenet, men akk som eg har koset meg! Alle BountyKulene ble dyppet, en etter en og på slutten fant eg på noe lurt gøy! Å ja, det kommer i bloggen, i morgen kanskje? Nå er det beina høyt resten av kwellen og det skal bli godt å krype til køys om ei stund.

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

129 kommentarer
    1. Etter inspirasjon fra en viss blogger 😉 ligger det 4 nye julepyjamaser i julestrømpene våre og disse er hovedantrekk julaften og første juledag. Vi skifter om før kirken og tilbake igjen til pysj når vi kommer hjem.
      Ellers tror jeg vi gjør som de fleste andre igrunn.
      En annen tradisjon vi har er at vi hvert år velger oss ut et tilfeldig “offer” i vår bekjentskapskrets som får adventskalender av oss. Fylt med inspirerende ord, små gaver (gjerne pleieprodukter) og litt kos.
      Og julekort, elsker å sende julekort til kjente og ukjente, tror det er en nær utdøende greie.

    2. Du har i alle år frista så inderlig med de nattdraktene, at det muligens må bli for oss i år. Da får naboene bare tåle at fruen er ute å lufter hunder i dem 🤣😂🤣
      Vi er nok veldig tradisjonelle vil jeg tro. Men vi drikker kakao til juledagsfrokostene, veit ikke om andre gjør det?
      Det garnet er så nydelig, så jeg krysser fingra. Vest skal det bli 👍🏽

    3. Så herlig, pysj på selve dag er jo genialt 😍her i huset er det ikke jul før den hekla julestjerne mi er oppe… Og så må jeg gi mine hjemmelagde brente mandler til venner og familie 😍
      Er noen flotte premier du har 😍 heldig er den som får disse fine gavene 💖 uansett, kjekt å lese bloggen Di 😍 men forresten, i dag lagde jeg karamellene du la ut… Himmel så gode 😍 ha en fine kveld💖🎅

    4. Hei 🤗

      Har ingen spesielle juletradisjoner annet enn at vi samlesfleregenerasjoner i julehelga. 4 faktisk… 🥰 I år blir det litt amputert da mine foreldre ikke kommer… Blir jo litt annerledes det da…
      Så spennende garn, og RØDE pinner da, de var stilige 👏👍 Hadde vært gøy å vinne da hvis jeg er heldig 😍
      Skal fortsette å strikke litt og se på ” Håp i ei gryte” 🤗
      Ha en fortsatt fin kveld 😇

    5. Julaften starter med å se på tegnefilmer mens vi nyter frokost sammen. Etter frokost drar vi på kirkegården og tenner lys til de i familien som ligger dær, i år har vi også pappa på en annen kirkegård men det blir for langt å kjøre dit så vi tenner lys for han hjemme. Når vi kommet hjem så setter vi pinnekjøttet på kok og koser oss videre med julefilmer. Nå er ungene blitt så store at vi venter med gavene til kvelden. Ha ei riktig trivelig jul alle sammen❤️

    6. Jeg pleier å ta med meg mor, søster og datter til Hadeland glassverk før jul. Utrolig koselig julestemning der. Bl.a kanefart rundt på området.

    7. Eg veit ikkje om vi gjør noe som andre ikkje gjør,men det er bare eg som bruke julepysj🎅🏽 Forresten så var det et nydelig garn og flotte pinna du lodda ut🤗

    8. Trudde ikkje me hadde noko tradisjon som ingen andre har…. Men mannen minna meg om at me (somregel yngstemann) les juleevangeliet før me startar å eta middag julafta ettermiddag 🤶🏻 Kanskje ikkje så vanleg?

    9. her var det mange premier som fristet ,særlig garnet ,det hørtes ut som en drøm :=)
      noe spesielt vi gjør til jul ,hmm ikke noe spesielt som ingen andre gjør nei ,jeg prøver å være helt klar for julen ,ferdig med gaver og det meste av julebakst til advent ,da kan vi kose oss hele ventetiden uten å streve med julehandel i overfylte butikker :=)

    10. Oisann, en tradisjon vi om mulig er alene om🤔 det vet jeg faktisk ikke. Vi er vel som de fleste, står opp og slår på tittekassa, sitter i pysjen en stund, ser det tradisjonelle på tv og spiser en god frokost. Så er det på kirkegården å tenne lys til våre, så drar jeg til min farmor på sykehjemmet❤ men i år må jeg dra dit på lille julaften, og alene, for vi kan ikke være så mange samtidlig😥 så blir det hjem og tilbrede middagen. Den serveres fast kl 17.00 når sølvguttene synger julen inn. Utover det, foregår det rolig og avslappet. Når kl er 20, er det kaffe og kaker og dertil gaver. Resten av kvelden tilbringes med å se på alt det fine vi har fått. Når min far og mor vil hjem, blir de kjørt hjem, og vi hiver finstasen i skapet og pysjen kommer på🤣 så er det beina høyt, strikkinga i fanget og en film. Julefreden kommer snikende og roen kryper inn i kropp og sinn❤ Glemte å nevne det viktigste, den gode turen med hunden før julemiddagen. For meg er den turen, kirkegården og besøket hos farmor det som betyr mest❤ Jeg går alene i skogen med hunden, og lar tanker og følelser synke godt inn, kjenner på gleden med og ha det så godt som vi har det, ser lysene fra alle husene, varmen de utståler, og håper alle har en fin jul❤

    11. hmmm tror ikke vi har noen “spesielle” juletradisjoner…. Liker det litt stille og rolig egentlig 🙂 Vi er ca 10 på julaften, fast fiskemiddag 1.juledag, da er vi maaange….sånn blir det ikke i år ! 3 færre på julaften, middagen 1.dag utgår for vår del.
      Så blir noen rolige og koselige dager i romjulen 🙂
      Kjempeflotte gaver du har laget til 🙂

    12. Juletradisjon ja… her er et must med “nissegrøt” 23 desember også er det grevinnen og hovmesteren. Treeet pyntes. Julaften står vi sent opp, bare setter inn ribba i tide til kl 17. Når sølvguttene synger … DA er det jul. Vi har et veldig avslappa forhold til å pynte oss. Så lenge klærne er hele og rene. Vi skal slappe av og kose oss.. og ingen av oss er så veldig komfy hverken i dress eller kjole. Er nok mange som har det samme, men uten dette blir det liksom ikke jul. Hvis jeg kan ønske meg noe av det lekkre du la ut.. så ønsker jeg meg garnet.. nydelige farger. Ser delikat og mykt ut.
      God søndag og 3dje advent ønskes deg fra meg🎅🎄

      1. Her i huset har vi faste tradisjoner🥰 Pynter juletreet ca en uke før jul (i år er det oppe allerede)😅 litt for å få litt ekstra kos i denne mørke merkelige tiden🌒 på lille julaften pleier vi å ha enten risgrøt eller koldtbord sammen med kvelden før kvelden med grevinnen og hovmesteren, og selvfølgelig et helt nytt ferskt strikketøy på pinnene🙊 Julaften er det å stå tidlig opp å se julemorgen 🙊😅 og selvfølgelig tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen mens man fortærer julestrømpen🤭 og litt frokost inni mellom😅 så er det Disney kavalkade mens ribba står i ovnen😋 når maten er fortært, er det gaveåpning og rydding før riskremen inntas. Så er det bare pysj og avslapping og nyte strikk resten av kvelden😍 1 juledag er vi hos svigermor og feirer amerikansk jul siden de er amerikanere🇺🇸 Da er det kalkun med masse deilig tilbehør og den gode eggnogg som hun lager🤭 deilig middag etter gaveåpning, og så er det rydding og kaffe og kaker igjen😅 når vi så kommer hjem, senker skuldrene og roen seg🥰 da er det bare å nyte sofaen sammen med Hjemme alene🤣 2 juledag har vi pinnekjøtt, og er bare meg og mannen da🥰 Ønsker deg og dine en flott adventssøndag og god uke🥰

    13. Wow, for noen flotte premier.
      Vi har en juletradisjon som jeg tror vi er ganske alene om: pakken i taken. Den som får mandelen i grøten får pakken som ja, henger i taket, eller lampen. Nå har vi ikke krok i taket lenger her hjemme då nå står den i skråvinduet oppunder taket. Det er ikke marsipangris i pakken, men noe personlig og noe som kan deles.

    14. Vi har tradisjoner i familien, men ingen unike kun for oss. Men her i huset har vi startet tradisjonen med kosepysjer. Bor i de i jula.😁i år blir det lille julaften med eldste sønnen, juleaften med datter , mor og bror med familie. 1.juledag pleier vi møtes til koldtbord hos min mor. I år er det litt usikkert hvordan vi løser 1.dag, ettersom vi hadde blitt fler enn 10. Men jula skal nytes uansett. Lang fri fra jobb og nyter å være hjemme med rolige dager☺️

    15. I vår familie har vi alltid hatt julestømpe(bukse) som ble fylt med julehefter, marsipangris og mandariner på julaftenmorgen. Denne tradisjonen førte jeg videre til mine barn, og nå er det barnebarna som koser seg…

    16. For nokre år sidan vart det innført ny joletradisjon her i familien. Eg har 3 vaksne jenter, 3 svigersønner og barnebarn. Eg er like glad i alle sammen! Men, så kom døtrene og sa at nå er det slutt på å kjøpe alle desse jolegåvene, vi har alt vi treng og vel så det. Dei hadde så blitt enige om at alle vaksne (altså 8), bare skulle gje ei gåve til ein av dei andre. Det trekkast på hausten kven som skal gje til kven. (Makspris 1000kr). Så nå kjøper eg bare ei jolegåve + til barnebarna. Det fungerar utmerket. Men, eg må innrømme at fyrste året sleit eg litt – for eg vart trekt ut til å gje gåve til ein av svigersønene, det vil sei ingen til mine eigne døtre……Men, det gjekk seg til det, og, og nå er eg faktisk glad for at vi har fått ned forbruket og jolegåvepresset.
      Flotte giveaway du har nå, og eg hadde blitt glad for ei pakke i posten, eg! God førjolstid til dykk!
      (Ellers må eg sei at eg vart misunneleg på antrekk pysj…….her er det bunad som gjeld…..også innført av døtrene (det er så sjeldan vi brukar den:-)). Skulle gjerne gått i pysj eg!

      1. Hei. Tror ikke vi har noen spesielle tradisjoner en andre…Men er ikke adventstid før jentenes farmor kuler er I vinduene. De har fått en spesiell kule av farmoren sin hver jul siden yngste mor ble født. Nå får oldebarna å.Elste har flyttet ut og hun henger opp sine og barnebarna sine <3 Og vanlig år har vi julegrøt 23 desember med hele familien, yngste mor har bursdag. Så til vanlig blir alt pyntet 22, i år ble det mye tidligere.

    17. Vi har ingen spesiell juletradisjon – men vi har en jul der vi står opp når vi våkner, koser oss med en god froskos – og ellers bare slapper av. Julen er familietid – der vi har ekstra tid til hverandre <3

    18. Jeg har min egen juletradisjon🎅å se så Mangen julefilmer som mulig fra 1 des og til julaften🤶☃️snille du e med alle desse flotte give away’ s ene🤩👍

    19. Her reiser mann og barn til byen for å gå på café julaften morgen, for å se på alle som handler i siste lita og for å slippe å være med på middagslaginga!

      1. Det er det gøyeste!!! Garantert at det er den beste dagen til akkurat den aktiviteten, men så er det noe da for den som er alene hjemme noe timer, er sikker på at det er helt nydelig ❤️

    20. Så arti tradisjon dere har 🤪 Jeg (ei heller min mann) er ikke eier av eller bruker av pysj, aldri vært, så det ville ikke ha funka her 🤪 Vi har nok ingen unike tradisjoner… Er nok ganske A4 er jeg redd, men mann min lager julematen. Jeg har aldri stekt ribbe noen sinne, for han har gjort det siden vi ble sammen i 95 da jeg var 25 og han 21 ❤ Vi ønsker oss egentlig bare en jul fylt med fred og ro og de vi er mest glad i. Ønsker deg og dine det samme ❤🎅🎁

    21. Vi koser oss masse sammen i jula. Julaften går vi i kirka, vi leser eller vi “spiller” juleevangeliet med ulike roller. Veldig kjekt for de minste.
      Ellers så er det risgrøt på lillejulaften.
      Vi er nok ganske så tradisjonelle, men julaften har vi kanskje en gjest vi ikke kjenner då godt pga at ingen skal måtte være alene ❤

    22. Blir julepysj i julestrømpen her i år også 😊 ettersom lillegutt på 6 år, og jeg feirer alene i år så har vi kjøpt julegenser og det blir juleantrekket 🎅

    23. Vi koser oss masse sammen i jula. Julaften går vi i kirka, vi leser eller vi “spiller” juleevangeliet med ulike roller. Veldig kjekt for de minste.
      Ellers så er det risgrøt på lillejulaften.
      Vi er nok ganske så tradisjonelle, men julaften har vi kanskje en gjest vi ikke kjenner då godt pga at ingen skal måtte være alene ❤
      God jul.

    24. Jeg sender håndskrevne julebrev til familien i utlandet, og til endel av familien her Norge i posten. Tror ikke det er så mange som gjør det lenger. Ellers åpner vi en og en gave om gangen. Først datter en gave, så nestemann en gave.. ☺. Begynte med det et år vi hadde gjester langveisfra, og så ble det tradisjon her etter det☺.
      Ellers er det fine gaver, heldige de som vinner. Legger meg nå, skal opp tidlig i morra på jobb☺.

      1. Her må surkålen alltid lages på kveldstid lille julaften, kanskje ikke så spesielt, men veldig viktig😅
        God Jul til deg og dine!🎄

    25. Her i bygda har vi en eldgammel tradisjon som heter Julanders, som er den 30.november. da kler ungene seg ut i stygge kostymer og går rundt og tigger godteri. I gamle dager var det fattigfolk som gikk og tigde julemat, for i slutten av novemer var folk ferdig med slakting og pølser og div. var ferdig. Så her i bygda feirer vi ikke Haloween, kun Juleanders.

    26. Er mulig den eneste som har tradisjon med å male i meg minst en kakedeig i førjulstiden….
      Likte de røde strikkepinnene med det var vel ikke overraskende?

    27. I år blir den en annerledes jul for oss. Men de nok flott iår også så får vi ta alle tradisjoner neste år.

    28. Vi samles og spiser lutefisk på 1. juledag. Dette året blir det ikke så mange, alle kan jo ikke samles på en gang dessverre. Flotte premier 🎅

    29. Min egen juletradisjon er å lage en julekalender som eg gir til en random venn/vennine. Den henger berre plutselig på døra eller kjem i posten. I år blei det lillesøster i Drammen som fekk seg en overraskelse i posten.
      Ellers må eg alltid lage ei julestrømpe til dattra mi sjølv om ho har fylt 18, er det like spennende for ho å våkne julemorgen, og sjå kva som henger på romdøra.
      Hadde blitt hoppende glad for å få vinne en desse flotte premiene.

    30. Vi gjør vel stort sett som de fleste andre i jula. Jeg må starte julaften med Snekker Andersen og drikke Arendals julebrus fra glassflaske. Og så gråter jeg litt. Sånn i det hele gråter jeg mye i jula, ingen vonde tårer men sånne “jeg er så rørt tårer”. Og på julekvelden synger søsteren min og jeg julesanger, mange julesanger, før gavene. Til pine for de andre gjestene men når de ikke vil synge med så kan de bare sitte der og plages.

      Ønsker deg og dine en god og fredfylt jul.

      Stor klem fra Elisabet (Tebasile)

    31. Ingen spesielle tradisjoner her annet enn at jeg forsøker å ikke rulle fullstendig når jula er over. Men nordnorsk, østfoldsk og svensk tradisjon pluss vår urbane egne tradisjon, blir det jammen veldig mye mat. Så i år blir det hele EN kake: kransekakestenger, punktun. Årets jul blir også ganske utradisjonell. Vi gamlingene stikker av og feirer i bobilen. Sannsynligvis uten strøm på et vakkert sted helt alene. Jeg gledes! Det blir vår 3 jul i bobil, men første uten barn og barnebarn. Men strikketøyet bli garantert med. (Hvem hadde tort et par uker uten en tråd?) Itte je! Stort arbeide nedlagt allerede med “oppskrift” i hode på et par votter, ei lue til meg selv og så var det “julepresangen” til meg selv. En oppskrift som er innkjøpt og som skal testes i nyttårshelga! Du vant nok over meg på den oppskriften, Gro!

    32. Så koselig innlegg! Og så flotte premier!

      Tror ikke vi har så veldig spesielle juletradisjoner, egentlig… Men pynter ikke juletreet før lillejulaften – og nei, ikke i år heller 🙂

    33. Det å være sammen,spise god mat og få lov til å være friske betyr mye i år. Hadde satt pris på de fine gavene du skal gi vekk.

    34. Jeg elsker også pysj på julaften. I fjor kjøpte jeg en i gave til meg selv, så jeg skulle være sikker på at jeg fikk en:). Ellers har vi nok stort sett samme tradisjoner som de fleste, men julekake med brunost må jeg ha til frokost på julaften..ho-ho-ho:)

    35. Først og fremst må eg bare si at eg e så imponerte over alle julekakene og godteriene du lager, dag etter dag. Eg har ikkje startet enda, men i løpet av uka må jeg komme igang 😊. Tror ikkje me har juletradisjoner som andre ikkje har. Men en ting e eg stolte av, og det e at de to eldste sønnene mine fortsette med samme juletradisjoner som eg vokste opp med. De to sønnene har nå overtatt julaften for de har små barn og at mammaen( meg) skal få slappe av 🥰. Flotte premier du har fått og gir videre til andre. Tusen takk ❤️

    36. Tror ikke vi har noen tradisjoner som andre ikke har.. Tror jeg. Vi har kalkun til middag med potetsalat.. Tar det stille og rolig.
      I år blir det ingen feiring på meg. Spiser middag med dem på messenger, men det er alt. NUll julefølelse her. Kanskje om snøen kommer og jeg kan lage snølykt ❤️

    37. Det eneste som skiller min familie fra de fleste andre, er at vi baker sammen.
      To søstre på nærmere 90 år, og alle kvinnelige etterkommerne (fire generasjoner). Vi møtes gjere lørdag før første søndag i advent. Da baker vi sju slag. På kvelden kommer de mannlige i familien. Vi spiser pizza og deler kakene.
      Når jula kommer er vi sammen, alle sammen, 2-3 dager. Der spiser vi egenproduserte kaker 🤣🤣🤣🤣

      Fantastisk premier du byr på 😍

    38. Hei har og juleaften pm morgen koser oss i sofa:i pysjamas og kakao og småkaker til julefilmer og koser oss.Og nye pysjamaser i julestrømper og må til så koser meg med litt strikking og.
      Selvfølgelig gave med garn og.
      Ha en koslig førjulstid

    39. Hei. Igjen …

      Når det gjelder juletradisjoner så gjør vi som folk flest. Eller kanskje det ikke er så tradisjonelt å ha tørrfisk til middag 1. juledag. Det har mine foreldre laget i alle år … godt med litt fisk innimellom kjøttet

    40. Så mye godt du lager 🙂
      Her har vi tradisjon med at alle holder seg hjemme 1.juledag. Det er den store pysjdagen i vår familie. Deilig med en dag i året som er bare fred og ro <3
      Ingen besøk,og ingen lauping på gårdene.

    41. Vår tradisjon er at vi i 12 år har arrangert julkonsert i det lille kapellet i grenda vår langt til skogs. Det blir magisk stemning i fullsatt kirke, stearinlys og flott sang. Da blir det jul. Desverre blir det ikke konsert i år pga korona, men til neste år er vi på plass😊

    42. Så fine gaver du har skaffet.
      Nei her er det ingen store sprell eller uvanlige tradisjoner i julen.
      Men en ribbe stekes lille julaften slik at alle som har lyst kan gå å småspise av den.
      Julaften er mine barn på graven til besteforeldre og tenner lys. Selv er jeg ikke med på det da jeg er motstander av lys på gravene. Men jeg har ingen rett til å nekte dem å gjøre det. Gjelder å respekter hverandres meninger.
      Den siste faste særegenheten er at 1. juledag er “hellig” for meg. Det er en helsløv dag i behagelige klær, godt plantet i godstolen. Ingen kokkelering eller selskapeligheter. Kun enkle måltider med rester.

    43. Her i huset har vi ingen spesielle tradisjoner men vi nyter både førjulstid, jul og romjul så best som det går Ann. Masse flotte gaver du har fått. Ønsker deg og dine en flott jul🎄🎅🤶❤

    44. Her i huset er det tradisjonelt på selve julaften, med Askepott, Disney på norsk og svensk , og pyntet til julemiddagen….. Men første juledag er pysjdag hos oss. Da labber vi rundt i dette antrekket hele dagen.
      Da er vi sofagriser med lesestoff og strikketøy og med ” ikke forstyrr” skilt på døren.

    45. For noen premier du har fått til å dele ut ja.😊

      Her i huset er det bare jeg som har startet en sær tradisjon.
      Etter alt stresset gjennom desember måned, har jeg gjort som tradisjon på julaften å pakke sekken med ved, grill pølser og julebrus.For så å stikke til skogs med et bål noen timer for å senke skuldrene før det et på tide å sette på seg finstasen å feire jul 😊❤️

    46. God tradisjon du har! Her i huset er det tradisjon å spiser brunch i lag også spille kolonisten av catan siste årene.

    47. Jeg tror ikke vi har så uvanlige juletradisjoner, på julaften pleier vi å spise godteri fra julestrømpe mens vi ser på jule-tv hele familien, både voksne og barn 🙂

    48. Fantastiske gaver dette 😍
      Har ikke noen spesielle tradisjoner. Vi kiser oss med oinnekjøtt og riskrem. Pakker opp gaver og spiser kaker og snop. I år er vi bare voksne, så det blir en veldig rolig feiring. Tar en liten førjulsfeiring med barnebarna mine nå til uken 🥰 Takk for at du inspirere til å lage julekaker/snop. Fått laget 3 sorter julekaker ☺️

    49. I familien har vi en ganske så tradisjonell jul. Men i bygda her går alle julebukk kvelden før lucia-dagen. Eller «lossi» som de eldre kaller dagen. Det er utrolig koselig når alle har kjøpt inn godteri til barna, og de kommer på døra og synger julesanger i bytte mot et par karameller eller en liten sjokolade.
      Jeg vet det er et par andre bygder i Norge som gjør det samme, men de fleste går vel julebukk i romjulen.
      Det koseligste med det (synes jeg) er at alle gleder seg og holder seg hjemme de få timene det hele pågår. Åpner døra, skryter av de små barna som synger for full hals og all varmen og julegleden det gir både for de som synger og de som hører på ❤️

    50. Ingen spesielle juletradisjoner hos oss. Dagen skal være avslappende , og aller koser seg. Mens ribbeduften fyller huset.
      Tar av meg hatten for deg, du ordner og står på, for at vi følgene skal ha muligheten , til og vinne en av de fine gavene dine. Du er super!
      Veldig moro og følge deg på kjøkkenet og alt du tryller frem der.

    51. Hei igjen. Like spennende hver gang. En av våre juletradisjoner er egentlig litt før jul. Vi tar med slekt og venner og drar å hugger juletrær. Jeg er heime sammen med min mor og baker lussekatter og koker gløgg til hele gjengen. I år ble det litt «amputert» grunnet Coronaen, men det ble en koselig dag likevel.

    52. Hei. Kan du sende meg litt av energien din. Sitter her meg enda 14 dager med gipset hånd. Skal fjerne gipsen 5 januar. Håper jeg slipper mere.
      Men jeg klarer å strikke noen omganger. I dag har jeg laget ei Delfia kake den må jeg ha til jul. Jeg skal prøve å lage krumkaker på en eller annen måte. Om dem blir flate eller jeg lager dem i en kopp jeg får se hva jeg klarer å finne ut, men vanlige kaker tror jeg ikke dem blir.
      Om jeg er den heldige å vinne er det det samme hvilken gave jeg får jeg blir like glad for både stor og liten gave.
      Klem fra meg og god natt til deg.

    53. Om det kun er vår familie som gjør dette vet jeg ikke, men vi samles lille julaften og spiser grøt med mandel i, og seff med etterfølgene mandelgave. Da kommer barn og barnebarn inn fra fjern og nær og det er nesten mer koselig en julaften 🙂
      I år går det ikke da, det er supertrist og første gang siden jeg flyttet hjemmefra, og det er maaange år siden. Men vi vil jo at alle skal være friske og smittefrie hele julehøytiden igjennom.

      Og av de som er her hjemme julaften så går vi ut på låvebrua etter middag, banker hardt på låvedøra, roper til nissene på låven at her kommer noe godt, og setter ut riskrem med rød saus. Det blir alltid en blaning av frykt og forventning fra de aller minste, og jeg må alltid ta bilde og sende dagen etterpå om den er spist opp eller ikke 🙂

    54. vi er vel litt der at vi enda prøver å lage oss noen nye tradisjoner etter at mine foreldre gikk bort for noen år siden.
      det er vanskelig å samle oss alle når vi som er gjenlevende er spredt rundt om i hele landet omtrent..
      jeg og mine to barn har ikke feiret jul sammen på noen år..
      denne jula så har vi en dag før selve jula vi skal møtes og sammen med mitt søskenbarn og barnebarn kose oss med taco. det kan muligens bli en tradisjon heretter..
      ellers er det det vanlige på programmet i jula..

    55. Askepott må vi bare se. Så er vi en tur i kirken og på kvelden spiser vi middag. Pakkene kommer utpå kvelden, så avslutter vi med å se en film. Er så koselig. Første juledag tar vi det helt rolig.
      Men i år blir det en litt annerledes jul.
      vi får håpe at 2021 blir et bedre år. Troen må vi ha !!

    56. Me gjer vel ikkje så mykje anna enn det andre gjer. Men det er finstasen på både julafta, første dag og gjerne og andre dag, sjølv om me berre er oss tre! Har ein tradisjon før jul då, altså vesle julafta. Då skal huset vere ferdig pynta, baksten i boksar og snop i skålene. Ingen ting skal gjerast denne dagen😉

    57. Åhh.. Så flotte gaver 😍

      Etter jeg flytter hjemmefra 15 år gammel, startet jeg en juletradisjon, som jeg ikke har hørt om at andre gjør 😁, nemlig å lage roastbiff på lillejulaften, til middag!
      For deretter å kunne ha god hjemmelaget roastbiff til julebordet i romjula! 🤤 😁
      Selv om jeg nå er alene, så gjør jeg det stadig etter 40 år! 😉

    58. Hei, hjemme hos oss er det den dom får mandelen i grøten på julaften som henter det første julegaven under treet.
      Alle ser på att Han/hun åpner oakken, når den er pakket opp så henter personen en ny pakke under treet. Samme gjør den neste personen som får julegave. Alle liker å se hva de andre får, litt problemer med noen julaftner, når vi hadde besøk av svigerfar. Han satte seg vedsiden av juletreet og kastet gaven til rette personen 😅

    59. Her hos oss er vi nok ganske tradisjonelle, bortsett fra at vi har en bursdag rett før jul og en rett etter jul. Derfor blir det mange selskaper.
      Derfor er det 2. juledag som er min bonusdag, baaare kooos, lesing og nyt, ingen forpliktelser – herlig 🥰
      Ellers har jeg laget karamellene «dine» (kjempegode og vellykket for første gang) og hadde egentlig avsluttet lagringen, men falt og for de salte mandlene….. 😅

    60. Vi har våre tradisjoner, men jeg tror nok de er lik mange andre sine.
      En tradisjon vi har hatt i mange år er at vi har samlet familie og nære venner til en stor grøtfest uka før jul. Og da blir vi fort 20-25 stk. Da bytter vi julegaver og koser oss en hel kveld.
      Men i år er det selvfølgelig avlyst.
      Ellers er hverken jeg eller min kjære pysj mennesker. Så pysj er ikke aktuelt på julaften her i huset.
      Her synes alle som er tilstede at det er kjekt å pynte seg i finstasen.
      Flotte gaver du deler ut. Så flott at du orker å holde på med dette også.

    61. Vi har hatt mange tradisjoner opp gjennom årene, og tradisjonene forandrer seg også med tiden. I år skal jeg passe et barnebarn på formiddagen på julaften. Så da blir det tv kos med julefavorittene. Når datteren min er ferdig på jobb skal vi til min yngste datter og feire julaften der. Det blir 4 året på rad så da har vi fått en ny juletradisjon.

    62. Vi har en ganske tradisjonell julefeiring tror jeg, men vi pynter ikke juletreet før på lillejulaften.

    63. Vår jul er melkeproteinfrii . Alt av mat, kaker og godteri må lages uten smør, fløte eller melk. Det har blittt vår tradisjon! Barnebarn har melkeproteinallergi så alt må være uten melkeprotein. For da kan alle kose uten å være redd for allergisjokk. Ingen nei-mat som må passes på.

    64. I år starter en ny julefeiring. Familieselskapet blir ute med gjester fra 10 til 90 år. På julaften møtes vi i små grupper. Jeg håper at dette ikke blir en tradisjon, men det blir sikkert hyggelig.😷❤️🎄

    65. Vi har egentlig ganske vanlige juletradisjoner. Eneste litt spesielle jeg kommer på er at hos mine besteforeldre var det alltid hjemmelagde fiskeboller til middag tredje juledag.

      Ha en fin førjulstid. 💞

    66. I år blir vi 4 på selve kvelden .startet enn ny tradisjon i 2019. Vi henter juletre hos en som driver med selvhogst fra i år,og vi er mormor og morfar,to barnebarn og deres foreldre. I år ble det på min 61 årsdag( 13.des) ingen snø,men mye gjørme😉flott opplevelse uansett🥰🧸🤶🤶🤶

    67. Vi har ikke noen spesielle juletradisjoner, men vi koser oss med familie filmkveld hver fredag. Hvor vi ser en koselig Julefilm til fredagstacoen. Jeg jobber i butikk, og desember er for veldig mange fullt med kjøpepress og stress, så vi roer helt ned og bare koser oss sammen.

    68. Tror ikke vi har noen uvanlige tradisjoner, men vi lager ihvertfall endel eget pålegg, som rømmesild, tomatsild og grissylte.
      Masse fint å vinne hos deg👍

    69. Så flotte gåver du har fått til å dela!

      I alle år har eg spelt i kyrkja saman med korpset på julaftan. Der vi sit er det veldig kald trekk (gamal steinkyrkje), mamma var alltid heime og passa middagen og det som skulle bli ein tradisjon heime hos oss, gløgg til frosne musikantar. Dette har vi fortsatt med då eg stifta familie sjølv, ein kopp gløgg ein times tid før julemiddagen 🙂

    70. Nydelige gaver du lodder ut, hadde vært koselig å ha fått en av dem. Her hos oss julaften så går barna rundt i nabolaget, og får godteri og clementiner. Det er vel som en julebukktradisjon, men har ikke hørt om at dette gjøres julaften andre steder. Hos noen man kjente godt måtte man inn, husker jeg da jeg var barn, og få litt ekstra godteri og vise fram de nye juleklærne. Koselig tradisjon 🎅🏻🎄

    71. Hei
      Det eneste spesielle jeg kan komme på er at jeg og søsteren min må ha spagetti til ribba! Men, min søster døde i august så i år blir det vel bare jeg som vil ha det. Men det må jo være med likevel.
      Ønsker deg ei fortsatt fin førjulstid, og ta vare på hverandre

    72. I dette huset er det tradisjon å gå på gravbakken med lys på formiddag julaften. Sikkert ein tradisjon for mange, ein slags minnestund for dei som ikkje er saman med oss lenger. Flotte gåver du deler ut, kryssar fingrar…. mange helsingar frå besto.

    73. Soooo flotte gåver du skal dele ut denne veka! Du er berre så snill <3

    74. Hos oss kommer nissen alltid ned fra loftluken😊 Det vi ikke tenkte på var at vår yngste datter, som hadde det soverommet hvor luken var, gav henne mareritt i hele desember. Hun trodde nissen bodde der i mange år😊 Heldigvis er hun voksen nå og kan le av det hele😊

    75. Har ikke noen spesielle tradisjoner, annet enn et stress lille julaften for å rekke alt 😂 Mat, juletre, rydding, frukt- og snopefat… Hvert år er likt, og da blir det jo på en måte en tradisjon, men ikke noe vi er alene om. Det måtte såfall være at jeg, for det er jeg som må bake, er lei av å trykke ut kakemenn-figurer og derfor kjører de ut som mangekantede kaker med et lite “pizzahjul “, det tror jeg ikke så mange gjør. Så slipper jeg å kjevle ut så mange ganger, og de smaker jo uansett det samme 🤗

    76. Den eneste tradisionen vi har er at Juledagen vi har risgrot med en mandel i,og den som faar den, faar en presang. Ha en good jul og godt Nyttaar.Hilsen MaryAnn.

    77. Hei! Siden vi er relativt” nybakte” besteforeldre, blir det nye tradisjoner som svigerdøtre bringer inn i familien. Nå har vi jo små barn igjen og jula styres mye av dem. Til nå har vi alle samlet oss hos eldstesønnen,men koronaregler setter stopper for det i år.
      Vi blir hjemme alene, gubben og meg, så det blir nytt. Vi skal nok klare å kose oss og vi treffer jo alle i løpet av juletiden!!

      Gubben og jeg har en tradisjon ved å kjøpe ett karen blixen jul anheng til juletreet hvert år.

    78. Vår lille juletradisjon er å springe ut til barnas lekehus/dukkehus for å se om nissen har spise opp grøten, hentet lappen med gaveønskene og om han har lagt igjen en liten overraskelse 🙈

    79. I år skal eg lage persesylte av grisehode. Dette gjorde besta og mamma. Nå må eg prøve. Er pensjonist nå og må ha noe å gjøre så strikking er fint. Holder på med sokker. Kaller de EM sokker fordi eg strikke når eg ser håndball. God jul!

    80. For meg blir det først jul med Disneyklippene på SVT dubbet til svensk. Har sett de der siden barndommen, og kan det meste utenat etter alle disse årene, så det må jo synges med 😀 Som liten hang jeg opp julestrømpe(bukse) på julaften (enebarn ja), så de voksne fikk seg nok en litt roligere start på 1. juledag:)
      Hyggelige giwe aways du lager, med flotte gaver! Har blitt bitt av genserstrikkebasillen i høst, og må stadig kjøpe garn og nye pinnestørrelser:)

    81. Tror vi har det ganske vanlig. Som de fleste andre. Søndagen før jul går vi i skogen og finner ut hvilket juletre som fær æren av å bli med hjem. Det er så koselig. Da henter vi greiner og mose til pynt også.
      Klemz

    82. Vi har en juletradisjon som er rar. Etter deseren er det frukt på bordet, deriblandt frukten litchi. Denne har en relativt stor stein. Så det begynnte med en spøk, hvor en spyttet en slik stein på en annen. Og nå 20++ år senere er det i tre land og flere forgreninger i familien, flere som spytter litchi stener på hverandre etter julematen.

      Høres ekkelt ut, men skal love at det har vært mye latter.
      God Jul.
      Elin

    83. Jeg nekter å pynte juletreet før lille julaften, så skal det stå til minst 13. dag jul. 😀

      Tror ikke vi har noen spesielle tradisjoner, men etter at vi ble voksne og måtte spre oss på julaften, har vi hatt fast tradisjon med kveldsmat sammen lille julaften, hele klanen. Det blir nok en annerledes jul i år. <❤

      God jul!!! 😀

    84. Her har vi ingen spesielle tradisjona. Eg har tidligere år satsa på å være ferdig med all pynting (ikkje treet) til første søndag i advent. Elsker julepynta hus. Men i år e det kun stjerne og gardiner som er komt fram og opp. Slite veldig med motivasjon og energi i år. Ellers e planen min i år å feire jula i pysj. Skal kjøpe både til meg å min mann som vi skal åpne julaften morgen. Og det blir nok en tradisjon vi komme til å ha senere år, når det bare er vi to.

    85. Tror vi feirer som de fleste andre, men tradisjonen vår er at vi går på kirkegården på ettermiddage og tenner lys for alle de som har gått bort🎄ellers samles vi alle annenhver år. Mange flotte gaver her🎄🎄

    86. Hei. Vi pynter juletreet på lillejulaften og etter på så blir det gravlaks med hjemmelaget potetmos med dill. Dette var noe vi begynte da ungene var små. Det blir ikke jul uten at de kommer en tur på lillejulaften 😊🧶😊

    87. Oi, Gro Vibeke, du er ikke sann❤️For noen flotte gaver du deler ut👏😍
      Juletradisjonene våre går vel mest i middag. Pinnekjøtt og multekrem julaften og så MÅ det være ribbe, kveite, riskrem og is de andre dagene, men bytter gjerne på hvilken dag det serveres.

    88. Juletradisjonen i min familie er å dra på juletrefest i romjulen. Da treffer vi naboer, venner og kjente🎄og gang rundt juletreet. Min juletradisjon er å innvilge meg et strikketøy gjerne med nye utfordringer, og et arbeid som varer ei stund🧶🥢

    89. Vi har ikke dessert juleaften, mannen liker ikke karamellpudding som jeg var vant med. Heller ikke riskrem fra sin barndom, Så her lager jeg Tropisk Aroma og har på et høyt fat til etter middagen. Siden vi å ha cøliaki her og den glutenfrie Tropiske Aroma ikke falt i smak en gang i tiden, lager jeg Drømmekake. Det er en mandelbunn med sjokolade smørkrem på, etter min mor ca 1975.
      En karamell til har jeg også svelget. I mitt hjem pyntet vi lille juleaften, men nå pyntes det juleaften med mannen som sjef + jentene.
      Ps! Vi har 2 trær inne. På kjøkken ish er treet med bare røde kuler, mens det i stua bare resten av fargen. Ser stor forskjell

    90. Her i huset har vi aldri stor og gedigen julemiddag; da barna var små var det liksom ikke noen vits(de var ikke så opptatt av maten uansett) og nå som de er store synes vi det er hyggeligere å lage forskjellige småting; eggerøre, ost, kjeks, kanskje en pizza og så sitter vi og koser oss og skravler og gavene kan pakkes opp uten at alt må ryddes bort i hui og hast!
      Her hvor vi bor er det vanlig å feire 25. Desember men jeg liker best å feire 24, det sitter i fra oppveksten i Norge 😊

    91. Her i huset pleier vi spise frokost samlet med hjemmelaget julebrød med hjemmelaget kjøttrull på, Ser noen filmer sammen på tv, spise pinnekjøtt til middag, resten av kvelden går til kos sammen med kaffe og kaker til vi åpner presanger. Etter alt dette sitter vi mest på hver vår plass og bare nyter livet og er stappmette 🙂

    92. På julaften står jeg tidlig opp og koser meg med kaffe, levende lys og julemusikk. Ser ikke på tv i det hele tatt den dagen. Vi har alltid pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert. Etter maten er det åpning av gaver fulgt av kaffe, kaker og godteri. Ellers må vi ha røkt torsk til middag enten 1. eller 2. juledag.

    93. Huske da d var en butikk som solgte syltelabba.Mamma å æ satt å mollkosa oss.De syltelabban var skikkelig salta å gode.I mange år har æ å hatt en tradisjon.Spis ingen mat æ forbinder med jul.Begynner i november.I ett år har æ holdt meg unna riskrem,sossiser å ribbe,gjett hvem som gleder seg til julematen? 🙂 Å uansett hvor mett jeg er julekvelden,så skal æ ha ei brødskive med røyka laks,det er det lenge siden æ har smakt. 🙂

    94. Vi har nok ganske vanlige juletradisjoner i min familie. Men muligens en liten tradisjon som min mann holder liv i som kanskje ikke er så vanlig. Han spiser kjøttmølje når vi andre har julegrøt. Kjøttmølja får han ha i fred fra oss andre, men jeg syns det er fint at han har tatt med seg denne tradisjonen fra sin oppvekst videre. Jeg koser meg alltid med tre nøtter til Askepott på formiddagen. Ønsker deg og dere alle en fin førjulstid. 🙂

    95. Tur på julaften, med gave-sms fra nissen. Fin tradisjon. Så gøy du lagwr det med spennende konkurranser!

    96. Jeg er trønder og min mann kommer fra Osterøy utenfor Bergen. Siden vi bosatte oss på Vestlandet så falt det seg naturlig at det ble pinnekjøtt til middag på julaften og vi må alltid ha potetball som et av tilbehøret til pinnekjøttet for det er min mann vokst opp med. Jeg vet ikke om det er vanlig eller ikke, men godt er det iallefall 👌🏻😍

    97. Nå når barna e store har noen av tradisjonene falt bort . Men da de va små va me alltid på låven med grøt t nissen. Der møttes små og store for koselig drøs, så ble det grøt på alle sammen hos naboen etterpå. De siste årene kose me oss med en tur på julaften sammen med hundene, besøker kirkegården. Men mest av alt er julen avslapping for oss, minst mulig selskap etc🎅🏻

    98. VI setter ut alltid grøt til nissen på låven…. Før var det barna sin tur. no når dei er voksne er det min tur.

      Nissen må jo ha grøt, eller kanskje er det nissemusene som forsyner seg 😉

      Ha ein fine førjulstid dei siste dagene føre jul . Smil fra ho monika

    99. Hei. Her har vi også begynt med pysj på julaften, blir 3 jula nå.Det er noe av den beste tradisjonen vi har begynt med.🎅🎄😇🎁

      1. Åååå dette varmer hjertet mitt hehe <3 Å feire julen i pysj er vel noe av det herligste me også startet med 🙂 Det funker jo veldig greit om man er bare familien i huset. Det hadde dog vært morsomt OM man hadde invitert f.eks familien på 15 medlemmer, gikk de hver sin pysj ved ankomst og beordret de en tur innom badet først 🙂 Tror faktisk at at alle, om ikkje mange i allefall hadde fått noe lavere skuldre 🙂

    100. Den største tradisjonen trur eg må være at vi åpner en og en gave og alle følger med på hva alle får. Det lærte eg ungene til når de var små og det er kjekt å se at de selv nå når de er foreldre fører dette videre.
      I år blir det en annerledes jul da vi grunnet epidemien bare blir 2 voksne på julaften.

    101. Vi har en teater tradisjon. Vi har i mange år hatt en helg hos min mann søster, der alle 4 søsken, ektefeller/ samboere og deres barn er samlet for hele helgen. Mye kos, felles måltider, leker, konkurranser, og høydepunktet: teaterstykke. Det har blitt mange flotte helger opp gjennom årene. 😊🎄🧑‍🎄

    102. Vi har en tradisjon med å gjemme en liten gave til hver i familien rundt i huset på 1.juledag. Så får de en rebus som skal lede til gjemmestedet. Dette er en tradisjon fra min svigerfamilie, og vi har hatt den i snart 30år.

    103. Det va mange fine gaver. Heime lager vi fet og kake til middag en dag i romjulen. Det e godt og ikke så vanlig.

    104. Tradisjoner hører jula til, selv om de ikke er så spesielle 🙂 Vi har julegrøt på lille julaften og koser oss med kvelden før kvelden. Julaften henger julestrømpen klar, juleserier/filmer, noen tlf til de vi ikke skal være sammen med på kvelden. Så blir det lest juleevangeliet, pinnekjøtt og deretter pakkeåpning, kaffe og kos 🙂

    105. Siste kalenderluka vår er fleire gåver til ungane under treet om morgenen, som den usynlige nissen har vore der med om natta. Ofte noko dei kan styre med om dagen når dei venta på at kvelden skal kome.

    106. For noen fantastiske premier!

      Vi har en litt spesiell adventstradisjon, der kun stallen på julekrybben er klar 1. desember. Bak den er det en blå himmel, og på bakken foran stallen er det en sti av 24 stjerner. Maria står klar ved den første, og for hver dag i advent går hun ett stjerneskritt nærmere stallen, og for hver dag kommer den stjernen opp på himmelen. Utover i advent kommer ting til, som steiner, planter, trær, dyr og til slutt hyrdene. Josef går sammen med Maria da. Og på julaften er de fremme i stallen, det er 24 stjerner på himmelen og jesusbarnet ligger i krybben sin. Veldig koselig tradisjon!

    107. Wow for nån premia, helt fantastisk.
      Fra ongan var små, har vi hatt et lite juletre i furu (dem ryr ikke) på rommet til eldstemann. Under der blir det lagt to gava til hver av ongan, og på julaften, etter frokost, så har vi gått opp og ongan har fått pakka opp gavan sine. Når dem va små passa vi på at det va gava som kunne aktivisere dem litt for å gjøre ventetia litt lettere.
      No e dem 21 og 17 år og fortsatt har vi treet på rommet til eldstemann og et par gava under til dem.
      En koselig tradisjon som vi håper ongan vil ta med sæ når/hvis dem får egen familie.

    108. Vi har også koseantrekk på julaften, begynte med det da vi mistet min mor bare tre dager før jul i 2011 og måtte finne på noe for å få en så koselig jul som mulig midt oppe i alt. Så har vi beholdt pysj-tradisjonen etter det. Min datter har til og med vært ute på kjøpesenteret i pysj på formiddagen på julaften, hun sa bare: Det er juleantrekket mitt <3

    109. Tja, trur egentlig ikkevi har noen slike tradisjoner, men mor selv har begynt å få en del pysjamaser. De bor jeg i, etter inspirasjon fra en bloggdame, hele jula. God jul 🙂

    110. Hei. Her hos oss har vi dessverre ikke noen spesiell/rar juletradisjon. Kanskje vi må finne på noe vi to som bor i dette huset.

    111. Du gir så mye glede med bloggen din 💜, og for en giveaway ❣️
      Jeg vet ikke helt om det er så uvanlig, men jeg lager waldorfsalat som jeg har til pinnekjøttet. Da får du både salt, litt søtt fra frukten 🍇🍏og sprøtt fra stangselleri og valnøtter, samt en slags saus. Jeg vet jeg må lage dobbel porsjon, for her går det unna.
      Ha en fin adventstid videre 💜

    112. Hei. Her har vi ikke noen spesielle tradisjoner. Helt vanlige med ribbe og riskrem. Men det er en tradisjon som veldig mange har og ikke vi. Det er å gå i kirken på julaften. Det hadde vært fint å få oppleve. I år er det ikke plass til det pga av koronar. Men det har seg sånn at jeg jobber veldig mange julaftener, også i år. Men heldigvis bare til 12. Så skal jeg kose meg med mann, barn, svigersønn og barnebarn. Det blir koselig.
      Fine gaver du deler med oss. God helg!

    113. Her i huset har vi mange gamle tradisjoner, felles pynting av tre på lille julaften, 🎄samt se 3 nøtter til askepott på julaften formiddag. 😍I tillegg har vi risengrynsgrøt- suppe med rosiner til forrett på julaften, ikke alle som er like glad ( ungdommene liker ikke) men svigermor på 80 blir lykkelig. 🎂

Siste innlegg