Julesokker – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Lisa Wagner

 

Det kan gjøres veldig enkelt for at det skal bli et par julesokker, som disse 🙂 Ikkje noe komplisert, men så herlige likevel. At oppskriften er på tysk ser eg ikkje som det største problemet, spesielt ikkje om du allerede kan strikke sokker. Dette fikser du så fint atte, om ikkje annet kan det jo være en fin inspo 🙂

 

 

 

Designet av Lisa Wagner

 

Som til de fleste sokker er det pinne 2,5 o.l som er sving og det tynne sokkegarnet, mulig det ikkje blir de varmeste sokkene sånn egentlig, men de er god å ha i vinterskoene om ikkje annet. Eg går med ullsokker
HELE året hvis eg ikkje svinser rundt barføtt 🙂

 

TANNEN SOCKEN
Bildene over
Str S-M-L
TYSK Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Lørdag og fortsatt minus og sånn tørr frost, hvis det først skal være vinter er det sånn det bør være! Krysser fingrene for at DET fortsetter, kommer det nå snø vil det forhåpentligvis bli liggende litt! Ahaaa skulle trooo eg hadde lurt på Yr.no…gikk inn nå og så; Det komme SNØ til kwellen!! Krysser fingrene for rette sorten! Ho Ho Ho

Denne uka har eg vært på farten HVER dag, kjenner at det blir for mye…eg trenger om ikkje annen hver,
så i allefall hver 3.dag hjemme i pysjen for meg selv. Tror eg blir OVERstimulert om eg ikkje får gå i bobla inni mellom…! Hadde en skikkelig koselig kwell i går! Det er ÅR og DAG siden eg har vært på en sånn type venninnekwell hos noen. Ine disket opp med deilig biffgryte og det var veldig koselig å treffe jenter som eg kjente OG gikk på skolen med for noen år siden *fniser* Me mer eller mindre bare plukket opp tråden der me la den sist, så gøy 🙂

Planer for dag? Surre i heimen! Må finpusse litt på kjøkkenet og så er det i gang: Årets FruktFlesk skal lages og eg var på NorEngros i går å kjøpte de perfekte boksene til å pakke alt i! Mener å huske at det ble ca 9 kg i fjor!?!?! Jepp, det blir alltid “Litt” for eg vil jo ha mange farger og ikkje minst mange smaker! I år husket eg det tidlig og fikk nappet med meg mange spennende smaker hos Slikkepott! I fjor da eg testet Lakrisflesk, ikkje den største suksessen her i huset hintet Dib om eg ikkje kunne prøve Cola! Vel, eg har fått tak i Colasmak, så da må det prøves 🙂 Dukker nok opp fra kjøkkenet på SnapChat (vibbedille) i dag så du får følge med 🙂

Ang den store Julekalenderen eg ga bort så er det en del som syns det var dumt at eg ikkje viste frem innholdet…? Vel, da hadde jo spenningen vært litt borte, men stikker du innom Fruens Vilje så viser hun det hver dag 🙂 Det syns faktisk eg også var koselig, for som en innehaver av gullfiskhukommelse
husker jo ikkje eg hva eg pakket inn…

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer

Siste innlegg