Julete Julesokker

Designet av Evelina Roos

 

Utrolig fine sokker, disse må eg ha! Sånn er det med den saken 😀 Å nei, eg får ikkje til å strikke de ferdig i god tid slik at eg faktisk kan bruke de til jul, men…det kommer jo alltid en jul 🙂

 

 

 

Designet av Evelina Roos

 

De er strikket i “vanlig” sokkegarn, for meg er det ca 400 m/50 gr og pinner nr 2,25 mm.
Om du rekker det er det jo en lekker julegave i det minste 😀

 

TOMTEPARAD
Bildene over
En størrelse
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Kjenner litt på skuffelsen når eg sto opp i dag…ALL den snøen som kom i går kwell, ja den er vasket bort allerede! Ikkje ei snøfille igjen! Men, skal det komme snø syns eg det er greit den kommer rett før dagen Ho Ho Ho Da skal me jo stort sett være hjemme resten av jula, ja litt, eller veldig egoistisk der, men det er jo hva eg ønsker 😀 Problemet er jo bare det at snøen blir sjeldent liggende her. Da eg var liten kom det gjerne opp til 1 m og den ble liggende og ble en del av landskapet over lengre tid. Nå kommer det gjerne 20 cm, me jubler, så kommer regnet…hmmm…og SÅ blir det 5 minus og helvete er løst! Issvuller over alt, det er på ingen måte fremkommelig fordi alt er stålis, nei…Gi meg en meter som ligger der rolig og fint for å kjøre på evn kram snø er bedre enn 10 cm klunk is 😀 Eller, bare la det være en grønn jul, rett og slett 😀

 

Ok, tilbake til JULEKALENDEREN eg prøver å gi bort! Vinneren har ikkje meldt seg, eg sendte mail på den add som er oppgitt i kommentaren, fikk “svar “ om at det var en ikkjeeksisterende mail!? Hmm I det først innlegget hvor eg annonserer Julekalenderen skriver eg: “Dvs, du som melder deg på denne Julekalenderen bør holde deg våken frem til kl 22 slik at når eg annonserer en vinner trenger eg adressen rimelig kjapt for da går julekalenderen i posten i morgen!”

I innlegget hvor eg annonserte vinneren skrev eg at hvis vinneren ikkje melder seg innen kl 12 trekker eg en ny,
og det kommer eg til å gjøre. Den kalenderen skal i posten i dag, eller evn leveres om vinneren bor i omegn.

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg