JungelAgurker og andre Meloner!


Dette er sååå gøy og det har jo gått så mye bedre enn hva eg hadde forventet! Denne har jo virkelig vokst noe helt hinsides og eg aner ikkje helt hvor stor den kommer til å bli, ikkje står det noe på posen heller annet enn at den trenger 1 m avstand til neste plante!! Det vil vel si at den kan forventes å bli stor?? Det beste er jo at det tåler tørke veldig godt haha Eg og mitt dølehodet kan fort glemme å vanne så ja,
Jungelagurkene og meg kan bli veldig god venner 🙂

 


De er litt morsomme disse her! Minner litt om Sukkerteplanter som lett klamrer seg til alt de kommer bort i! Ali hadde jo satt en palmeplante ved siden av denne planten over her og vips så hadde den søren meg slynget seg godt fast over hele palma!! Eg måtte virkelig lirke og lure den løst. Ga den et par lange bambuspinner
og satser på at den er fornøyd med det 🙂

 


HALLO!?! Hvem blir vel ikkje forelsket i disse her?? Miniatyr Vannmeloner på 2 cm *ler* De er ikkje røde inne, for det er jo en agurk type og har en litt syrlig sitrussmak og er supre i salater + at en slik plante virkelig kan gi masse frukter så ja, eg GLEDER meg til de små begynner å poppe frem. Skikkelig spennende, det er det det er!!

 


HA!! Disse er jo også skikkelig morsomme! Små gule minimeloner som også visst nok er i agurkfamilien, de blir noe større enn de grønn. Golfballer er vel det de ligner mest på, gule og ca 5 cm i dia. Tenk bare på den flotte salatbollen eg kan servere i sommer!? Sammen med Isberger, Neper og Reddiker fra Grønnsak“Hagen” min 🙂

 

Vettu ka eg lurer på? Hmm Tenk deg at det står en kasse på f.eks Rema med begge disse MiniMelonene og de blir solgt i løsvekt…Hva tror du Kiloprisen hadde vært?? Ja, ikkje sant haha En pose med slike frø tror eg kostet rett rundt 30 kr og eg kan forhåpentligvis få mange mer enn det eg hadde kjøpt ferdig produsert for å si det sånn 🙂

Begge disse frøposen har eg kjøpt på MesterGrønn

 


Gule ChiliPepper, ahaa det er jo så GODT bare de ikkje blir alt for sterke!! Står på pakken at de er saktevoksende så eg må nok smøre meg med masse tålmodighet, men de har blitt veldig fine og eg lurer på om eg snart gjerne burde pottet de om? Det samme gjelder de Gule Minimelonene, tro om eg må tenke på større potter? Akkurat det har eg lite erfaring med hvor lenge de kan “bo” i denne størrelsen og OM det i det hele tatt er nødvendig med ompotting? Har ikkje så mye erfaring og gjør jo dette mest fordi eg syns det er spennende og morsomt 🙂

 


Tja, du kan trygt si at me har koset oss på terrassen i dag! Fant ut at det var varmt nok til å lufte de litt hehe Vettu? Det var nesten så eg kunne se at de smilte!! Nå der i mot er de kommet seg inn igjen, det begynte å skye til litt +
at vinden ble litt kald *Hønemor*

 


Ser du? Sukkulentene me kjøpte i fjor…Et sørgelig synd, men men. De har selvfølgelig bodd inne hele vinteren siden de ikkje tåler frost, men da eg satte de ut for noen uker siden gikk det ikkje lenge før de bare kreperte
rett og slett! Jaja, tror bare me gjør slik som Ali ville og bare kjøpe noe sommerblomster hvor selve blomstene
er ganske små 🙂 Det blir nok koselig opp i steinbedet.

 


Ka skal eg si? Her ligger det en Bjørkestamme, sånt skjer når Ali tar seg en skogstur alene. Den er lang og HVA den skal brukes til har me vel ikkje helt blitt enige om. Eg foreslo at me skulle kjøpe en pose sement og eg stilig krukke og bare “Plante” stammen opp i der, ja og rett og slett bare ta det der i fra. Kan jo bli ganske mye fint ut av noe sånt!? Burde funnet en finurlig måte å støpe den på sånn at eg også kunne hatt jord i samme potta, skjønner? Tenk deg da en nydelig Clematis som kan klatre i stammen? Jepp, det kan absolutt bli kjempelekkert, eneste problemet er at de Clematisen me har hatt før har bare “Tatt kvelden” med en gang vinden går over til kuling fra sør…Burde i så fall hatt noe som tåler noe mer, men blomster har eg i grunnen ikkje så god greie på så hvis du kan anbefale en fin blomst, gjerne en klatreblomst som tåler en støyt gi beskjed 🙂

Åååå måtte sommeren bli FLOTT sier eg bare, me har så mye me har lyst å prøve ute!! Blir det en regntung sommer full av vind blir det bare sorgen på vår terrasse for å si det sånn.
Krysser fingrene er i grunnen alt me kan gjøre.

Hva dine favoritter når våren og sommer kommer? Planter du alltid det samme eller liker du å prøve litt nytt hvert år? Eg liker veldig godt Ampler, heter det det? Ja sånne Blodstråper? De er sååå fine, men har kun hatt det en sommer…de tålte i allefall ikkje vind og regn og det ble litt voldsomt å hente de inn i stua nesten daglig!
(Ja, det var en ekstremt dårlig sommer)

 

SÅ ja, eg har store planer om masse terrassekos i sommer og eg håper at alt klaffer!! Nå tenkte eg å strikke litt til før Dib og eg skal ut på tur! Han skal bare kjøre seg selv til trening, men det er fortsatt like kjekt hver eneste gang syns han. Nå slapper eg ganske godt av og det er ikkje mye eg trenger å si lenger, annet enn:
“Pass på plasseringa i veibanen og hold fartsgrensene”

 

 

 

HA EN FORTSATT
HERLIG MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei SuperOptimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg