Kanskje det er denne eg skal strikke meg?? -Strikkeoppskrift

Designet av Lone Kjeldsen

 

Oj Oj Oj! Her tror eg jaggu at eg fant MIN genser som eg kan bruke alle disse fargene på ♥ Det er jo ganske så perfekt om eg fikk bestemme 🙂 Likte veldig godt halsen på Lone sin genser og hvis om atte eg vil kan eg jo fortsatt strikker striper som var den opprinnelige planen, men mønsterfarger som dette er jo bare extra gøy! Strikkefastheten i oppskriften er nok litt anderledes enn hva den blir med mitt garn, det må eg teste. Et av garnalternativene er jo Titicaca som eg har, men så har eg Holst Supersoft som er noe tynnere enn det andre hun bruker – Vel vel, det ordnet seg nok uansett – oppskriften går jo over 6 størrelser så her er
det bare muligheter slik eg ser det 🙂

 

 

 

Designet av Lone Kjeldsen

 

Oppskriften har rause mål; Fra 110 cm til 141 cm i overvidde 🙂 Strikkes orginalt på pinnenummer 3,4/4,0 mm. Tror jaggu meg at dette kan gå godt! Dessuten får eg jo muligheten til å bruke alle fargene eg valgte meg – Nice!

 

 

VILLEKULLA
Bildene over
Dansk Strikkeoppskrift (+ engelsk og tysk)

 

 

 

* * * *

 

 

 

Føler det er ganske høst`ish i dag; Det regner og er veldig grått.…Å nei nei, det er ikkje blitt tur i dag, men nå har eg planer om å komme meg ut i morgen 🙂 Satser på det uansett vær! I dag ble det til at Amira kom her fordi Alex(<—The Kitten) måtte på sykehuset igjen…men nå skal det går bra! Der med ble hun med oss å handlet og hun var sjåfør, ble ei koselig stund det ♥ Vel hjemme igjen var det jo å vaske ut av kjøleskapene + bokser og diverse, tømme ut litt gammel mat, litt pjuske grønnsaker gikk i fryseren til senere bruk. Så var det bare å fylle skuffer og bokser med masse grønt, frukt og bær. Fikk kokt ei grei gryte med ingefærshot + eg har bakt et grovt og glutenfritt brød (Det er så godt!) Har også tilberedt min egen middag, eller me skal i grunnen spise det samme i dag bare at eg skal bake meg ei søtpotet i steden fra vanlige poteter og eg skal steke mine egne lammekoteletter….De kan nemlig stekes uten at de må druknes i smør og olje *ler* Digg blir det nok uansett 🙂

Ellers blir det nok å surre her på Hobbyrommet, har fortsatt 7 ledige kroker på tavla mi…hmmm….tror om eg må finne på noen flere makører?? Er jo skikkelig kjekt å lage! Hadde opptelling på håndlaget markører her om dagen og med siste dagers produksjon har eg nå passert 400….Say no more…*skrattler*

Trenger du tips til BRA serie? Ble ferdig med HEDER i går! Den var bra; Svensk drama (spenning). 3 sesonger som du sluker kjapt! Eg så den via Allente, men ser at den også ligger på Viaplay.

 

 

 

HA EN STRÅLENDE
KWELL

 

Hvis du har muligheten og lyst til å bidra til en flott og viktig Julegave kan du svinge innom HER EN TUR, kanskje du finner noe som trengs i samlingen din?? Setter pris på om du gidder dele innlegget også ♥ Tusen takk

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg