Kjære Kokkejævel!

 

Eg velger stort sett å tro det beste om folk, til det motsatte i såfall blir bevist. Dette gjelder også mine tanker om deg, eg håper og tror at du er en raus og blid kar fra nord som bare vil alle det beste. At du like å fronte deg selv, og gjør stort sett det som skal til for å fremheve deg selv er det ingen tvil om, det er det heller ingenting galt med. Me kommer jo slettes ingen vei om man bare sitter på ræva og tvinner tomler – Der kan me jo være enig ? 🙂
Det ligger mye makt i det skrevne ord og du er flink med pennen, eller tastene, det er ingen tvil om det. Du har et godt knippe med voksne damer i din hule hånd og kan, om du er smart, leve på det i mange år 🙂

Men å utøve en ganske stor bjørnetjeneste mot noen som er “svakere” enn seg selv uten å sjekke konsekvensene er dumt, ja noen ganger veldig dumt…Å nei, eg ser ikkje på AudMarit som svak, faktisk så har eg lest bloggen hennes lenge og har ved flere anledninger hatt vondt av henne og skulle vel ønske at hun på noen måte kunne fått litt mer hjelp – Dessuten er hun sterkene enn både deg og meg på sååå mange områder!

Let’s be honest?? Du har lest henne lenge? Vet ikkje heeelt om eg biter på det, finner det i så fall veldig rart at du ALDRI har nevnt henne før? Uansett! Har du forresten sjekket konsekvensene for hva denne “tjeneste” du har gjort henne vil medføre? Nei, garantert ikkje! Hvis eg ikkje husker feil så er AudMarit ufør, om dette stuntet ditt medfører 10tusenvis har klirrende mynt om alle har klikket på reklamene hennes som du oppfordret til så betyr også det en god slant til skattevesenet, men det du kanskje ikkje visst er at hun kan risikere å måtte betale ganske mye tilbake til NAV også – Det er forresten i såfall en saftig regning som kommer rett før jul.
Tenkte du på det? Nei, garantert ikkje!

Det du kunne ha gjort hvis du virkelig ville hjelpe henne med nye briller (UTEN å fronte deg selv) var å f.eks oppfordre alle dine følgere til å vippse henne 1 kr, kanskje 10, på den måten kunne hun kjøpt seg nye briller i går. Så egentlig, Kjære Kokkejævel, tror eg ikkje dette stuntet ditt var særlig gjennomtenkt? Eller, kanskje det var det? Men fra en helt annen vinkel enn det du vil alle oss andre skal tro? Ren spekulering selvfølgelig,
men eg håper du stiller like mye opp når problemene av bjørnetjeneste er et faktum.

 

Å hjelpe andre uten å fronte seg selv er
virkelig mer oppriktig…

 

 

 

Vibbedille

10 kommentarer
    1. Kjempebra innlegg.
      Jeg har og bedt folk om å klikke for å hjelpe henne økonomisk. Var ikke klar over, eller tenkte ikke over at det kunne føre til tilbakebetaling av ytelser fra NAV.
      Ble gjort oppmerksom på det nå av en av mine lesere. Vedkommende lurer på om Spleis i såfall er en bedre måte å hjelpe folk økonomisk. Vet du hvordan NAV ville stille seg til en slik sum?

      1. Litt usikker når d gjelder Spleis, men man har vel lov å motta gaver opp til 9999 kr vil eg tro uten at skattevesenet en blander seg.

        Bare en liten “historie”; Frem til august 2018 utbetalte blogg.no en sum til hver av de øverste 20 bloggerne, den såkalte Topp20 lista. Eg var på denne lista fra januar og frem til den ble avviklet i august samme år. Hver mnd fikk eg mellom 3 og 5 tusen kroner. Eg hadde på forhånd levert skattekort til blogg.no. Regnet da med at det skulle gå fint. Totalt fikk eg ganske nøyaktig 25.000(netto) tusen fra blogg.no det året….I november kom det en regning på hele 18.000 fra Nav FORDI eg ikkje hadde meldt inn inntekten i starten av året! Hvordan kunne eg vite hva som skulle skje det året? Ikkje sant! Eg vil tro situasjonen blir den samme for AudMarit i år (eg håper selvfølgelig ikkje det!!) Hun har garanter ikkje tenkt på at hun må melde inn en solid biinntekt før året startet…Hun bør i allefall sette av over halvparten av pengene i tilfelle Rottefella i november. Pga dette hadde det vært bedre om han oppfordret alle til å vippse en krone eller 10. Blir ikkje noe extra arbeid av det i allefall

    2. Det er akkurat derfor jeg selv har valgt å ikke “tjene” noe på bloggen min, fordi det kan ødelegge i “forholdet” mitt til NAV. Og det har ikke jeg råd til foreløpig.
      Og uten å ha satt meg inn i alt dette her, har kun lest overskriftene for det meste i det siste, så har jeg tenkt tanken om at dette kanskje kan være uheldig. Kjekt å få frontet bloggen sin, men leit om det får økonomiske konsekvenser.
      Så jeg håper jo dette ender bra. Veldig stort av kokken synes jeg, og selv får han jo også mye blest av dette her. Og det er nok ikke så lett å komme på at medaljen har en bakside. Så sånn sett uskyldig godhet 🙂
      Lurer litt på hvor mye drama dette skal ende med på sikt? 😉

      1. Eg syns jo, og det er min oppriktige mening; Hvis man virkelig vil og kan hjelpe noen så trenger man ikkje samtidig fortelle “hele verden” om det!! “Seee så snill eg er” kunne overskriften vært! Det er noe av det kleineste syns eg.

        Eg unner AudMarit ALT godt også det å havne på toppen av lista, men som du sier: en medalje har også en bakside og hvem står klar å hjelper henne da?

        1. Nettopp. Overskriften kunne like gjerne vært -Se så snill jeg er -.
          Bare flaut hele opplegget.

    3. Hvorfor sendte du ikke dette som en privat melding og så om han rettet opp i det han har gjort?

      1. Det ble vel ikke lagt merke til i bloggverden om informasjonen ble sendt direkte og ikke i kommentarfeltet

    4. Her gjør en fyr noe godt med påvirkningskraften sin, og sender en søt dame med en ok blogg høyt opp på lista -også klager du over at hun kanskje kan tjene noen kroner og gjør henne unødig bekymret?
      Men gratulerer, du fikk et klikk fra meg og det var vel det du håpet på, flere lesere?

    5. Kjempebra innlegg! Saklig og fint skrevet! Vi får se åssen det går med de brillene, hvis ikke får vi damene sette i gang <3

Siste innlegg