Kjappe julegaver i november – Gratis oppskrifter

Designet av Raffaella Tassoni

 

Det er ikkje sååå mange år siden hvor det var helt normalt for meg å ha minst 15 påbegynte prosjekt i kurvene på denne tiden: Julegavene! Uansett hvor tidlig eg startet (vanligvis i august) så ble alltid de siste trådene festet lille juleaften, ELLER; Mens eg så Askepott på julaften…DET har eg sluttet med! Har alltid ment at forbruksting er de beste julegavene, det er om mottaker ikkje ønsker seg noe spesifikt. De fleste av oss har jo det me trenger og egentlig mer enn nok av det meste.

Å nei, eg har på ingen måte sluttet å lage julegaver, lager gaver som aldri før eg, men nå skal mine gaver spise opp! Det er jo helt genialt om de du gir til har FOR mye av alt haha Gavene man gir er som regel borte før nyttår *ler* Så ja, eg er i grunnen i havn med mine gaver, de står linet opp i den ene skuffa i kjøleskapet og det er kun selve innpakking/oppbevaring som gjenstår, det skjer ikkje før rett før julaften 😀 Blir nok sikkert produsert noen gaver i desember også, som f.eks Salt KaramellsausOooh lord!! Har du smakt den?? Du må, ja du MÅ lage den, gjem den og spis i smug! Eg ga vekk en del glass i fjor og det ble veldig populært!

Men ok, er du midt opp i kurvene dine og fult opp av deilig kaos med pinner og garn så er nok disse oppskriftene noe for deg! Det er alltid noen gaver som popper opp på tampen og da er enkle votter og pannebånd helt geniale!

 

 

 

Designet av Raffaella Tassoni

 

HYGGE ARROW GLOVES
Bildet over
Str S – M – L

 

 

 

 

Designet av Raffaella Tassoni

 

HYGGE ARROWS HEADBAND
Str: Barn til Voksen L

 

 

Begge disse oppskriften er gratis, men ønsker du oppskriften som Pdf
og uten reklame kan du kjøpe de her på Ravelry

 

 

 

* * * *

 

 

Ok, litt endringer i planen denne uka; Alma Sofie kommer i morgen i steden for på fredag så det var godt eg fikk ryddet/ordnet på Hobbyrommet i går 🙂 Skulle hatt et par småting på en hobbybutikk før hun kommer fordi eg hadde en plan, får se om muligheten popper opp i dag. Skal nemlig kjøre mor mi til vaksinering i 18 tiden i kwell, men det blir så mye kjøring hvis eg ikkje får tid å gjøre alt på samme tur – Så ja, får sjå hvordan dagen blir. Skal bare shaine litt her hjemme også + eg må vaske gulvet på Hobbyrommet, det er ikkje blitt gjort siden eg startet
å lage Maskemarkører! Jadda jadda!

I går kwell starte eg på et lite (Alt er relativt!) juleprosjekt til meg selv...Siden alle disse småtingene skal strykes og så formes i vann skal eg prøve å forme de i en skål med vann i steden for å stå på kjøkkenet å gjøre det…..
Det er jo sååå mange...Til nå har eg perlet 6 fulle brett og eg trenger flere…

Men ok, nå først skal eg pakke noen maskemarkører slik at de i allefall går i posten i dag.

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Takk for link til alle oppskriftene på godsakene du produserte ifjor. Det er en kjempegod ide å lage spiselige gaver. Nå har jeg lagret det inspirerende innlegget slik at det er enkelt å komme tilbake til 😃 Jeg har nemlig planer om å gjøre noe lignende 🤗

Siste innlegg