Kjapt, Tjukt og…NØDVENDIG?

Designet av Cate Savard

 

Alle har me sikkert et eller flere nøster med garn som garantert ble kjøpt KUN fordi det var sååå fint å se på? Kanskje ikkje i utgangspunktet noe me vanligvis bruker, men så ble me bergtatt av fargen eller bare hvordan det føltes ut. Eg vet eg har, faktisk så var de også fra Malabrigo, samme som disse luene er strikket med. Eg kjøpte de ene og alene fordi fargene var kule…Ble aldri strikket noe med de fordi garnet var alt for tjukt for meg. Det var jo nå eg skulle hatt de nøstene…men men eg er ganske sikkert på at de ble til noe fint på en vev eller noe i barnehagen her borte i gata 🙂 Jepp, det gikk mange kilo garn dit en gang eg renska opp i garnlageret 🙂 Lua er strikket på pinnenummer 10 så du får finne frem noen tjukkasnøster så får du luer i fleng og i en fart 🙂

 

THE PLATEAU HAT
Bildet over

 

 

 

 

 

Designet av Cate Savard

 

Vottene her er ikkje galne, strikkes på pinnenummer 5
og er helt overkommelige 🙂

 

GALA MITTENS

 

 

 

 

 

Designet av Cate Savard

 

Pinne nr 9 er også ganske tykt, men noe eg har erfart: Er garnet mykt og godt så går det helt fint 🙂 Eg har jo faktisk strikket 2 store tepper på pinne nr 9! Umaro husker du sikkert? Jepp, strikke 2 stk med Andes
fra Drops på pinne 9 – Intet problem å melder der 🙂

 

FIFI HAT

 

 

 

 

 

Designet av Cate Savard

 

Er du heller mer i vaskeklutmodus så har denne designeren garantert en vaskeklut for en hver anledning 🙂
Du får ta turen innom å se, mue morsomt 🙂

 

NO DEAR DISHCLOTH
Heklet vaskeklut

 

 

 

* * * *

 

Hvem skulle trodde dette: Sto opp i dag, NYDELIG Vær!!! -2, BLÅ himmel, vindtille og KNALL sol! Ja og en åpen flyplass?? Du hildrande du for et flott flyvær da 🙂 Kunne ikkje fått det bedre 🙂 Litt mer skyer, muligens litt nedbør er ventet i Trondheim da, men men, Dib og de skal jo uansett være inne det meste av tiden så dette blir bra!! Uansett utfall av denne helgen er eg ganske så sikker på at de får en minneverdig helg. Bare det å kunne reise bort noen dager sammen med et knippe veldig gode venner og bare gjøre noe du virkelig liker er jo eventyrlig 🙂 De er 2 stk her fra Sola + 3 stk fra Stavanger, alle 5 er de med på Team Rogaland, dvs de trener sammen og de har konkurrert samme flere ganger, der iblant i 2 NM. Dette blir kjempegøy, mye hard trening da,
men det er sånn det skal være.

Nå straks skal eg full fart på beina og ordne noen siste greier, Dib sover ennå siden han har permisjon i dag
og han trenger å lagre litt søvn hehe Vil tro dagen kommer til å gå litt i ett frem til han sitter på
flyet så me får skravles litt senere 🙂

 

 

HA EN SUPER FREDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Her i huset blir det rolig og avslappende. Har hatt overnattingsgjester til i dag, men nå er vi alene.
      Regner godt, så dette blir innekosedag!

Siste innlegg