Klar for litt Sjokoladekonfekt??

 

I dag er det Sjokolafekonfekt på tapetet! Har aldri laget konfekt på denne måten annet enn det eg prøvde her om dagen, så ja, både ungene og eg er akkurat like uerfarne! Fant ut at det kunne være greit å lage ferdig noe av fyllet på forhånd så det gjorde i går kwell: Hvit Peppermynte fra venstre, Gul Mandarin, Grønne Epler og Rosa jordbær 😀 Blir spennenede! Har noen andre ting som også kan brukes, skal komme tilbake til det i løpet av dagen etter hvert som me finner ut hva me vil bruke. Oppskriften på selve kremen fant eg HER INNE så er det bare å fylle på med den smaker/fargen du ønsker 🙂

Når det gjelder peppermynteolje har eg leita over alt! En del var utsolgt, mens de andre eg var innom ikkje hadde
i det hele tatt. Til slutt fikk eg kjøpt ei flaske på SunKost ♥ Andre smaker har eg kjøpt på Slikkepott
Der har de forresten også Peppermynte.

 

 

 

 

 

I løpet av høsten har eg kjøpt litt silikonformer som er supre til konfekt, var heldig tidlig i høst og fikk tak i noen på salg. Alle er fra Slikkepott – Blir litt som alt annen hobby; Går litt bananas og samler over tid hehe

 

 

 

 

Før eg la meg i natt kom eg på at Chilisjokolade er jo deilig! Der med kokte eg en blanding som faktisk ble veldig bra! Tok ca 1 dl fløte i gryta, smeltet inn 1 plate Freia Kokesjokolade og 100 gr melkesjokolade. Tilsatte Hot Chili krydder etter smak. Du kjenner ikkje umiddelbart at det er chili i, men etter hvert blir man litt varm i munn/hals, som et liten kick 😀 Deilig deilig! Tok kremen i en sprøytepose og la den i kjøleskapet. Nå ligger alle kremene på bordet slik at de blir myke til me starter. Dro i sammen slenge med meg det eg hadde i skapet av diverse, så får ungene teste og smake hva de vil bruke. Har en tanke om å lage hjerter med jorbærgele inni, får se hva me rekker 😀 Blir det litt døtid og venting inni mellom har eg et par kilo marsipan de kan gå løs på.

Veldig mange har spurt meg den siste tiden om hvilke poser det er eg har på rull, eg har svart de er fra Jernia eller Kitchn, i går fant eg de på Jernia —> SPRØYTEPOSER.

 

 

 

 

 

Eg får LITT neller av en sånn type “hysterisk” julevoksduk! Har brukt den en gang for sikkert 15 år siden på et Juleverksted, problemet er jo at det blir vanskelig å få øyet på det man leter etter *ler* Kom ikkje på før i går at det kunne være greit å ha på bordet….så ja, da måtte den bare tas i bruk da vettu…Jaja, det er jo JUUUL ♥ Vil tro me koser oss uansett 🙂 Ungene skal etter planen komme ramlende inn her i 12 tiden så det er bare å ta seg et kattevask å gjøre seg klar 😀

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg