Kortreist, Smakfullt og GRATIS!

 

Eller, helt gratis er det vel ikkje for frøposene koster noen kroner + min egen tid er heller ikkje gratis. MEN, dette er en fornøyelse å holde på med og ikkje minst vil det til slutt bugne over av herlige go`saker ♥ I dag tok eg den store saksa med meg ut og tenkte det kunne være greit å renske litt opp for den Isbergeren holdt
på å vokse ut av dimensjoner!

Nepene er slettes ikkje de største, men akk så gode! Tenke det kunne være greit å tynne de litt ut i rekkene da de formelig står i kø! Gulrøttene var egentlig bare en test, eller sjekk om du vil for å se hvor store de var blitt. Vanskelig å bedømme størrelsene ut i fra lauvet, men fult brukbare og de er gode i en salat. Ååå selvdyrka gulrøtter er bare sååå mye bedre enn de stumpene man få i plast på butikken!

 

 

 

Redikkene er absolutt i en klasse for seg selv ♥

 

 

Bladpersillen har også blitt stor og fin så en ganske god neve plukket eg meg og det gjør seg …

 

 

 

…på toppen av ei diger skål med selvplantet salat ♥ Vettu? Den der Isbergeren der er sååå crispy at det høres nesten ut som eg tygger kavring! Himmelsk godt! Så ja, i dag blir det altså deilig salat med ein nygrilla
kylling on the side ♥ Alt for varm og klamt til å henge over grytene.

Oppdaget da eg var ferdig at det henger en moden MiniMelon så den skal også plukkes og danderes på
toppen i skåla, jepp, ikkje bare blir det en billig middag, men akk så deilig!

 

 

Ellers står alt bra til i Surnadalen 🙂 Knallharde, men flotte dager rapporteres det om jevnlig og Dib koser seg masse 🙂 De er ca 350 utøvere som stiller opp til morgentrening før de fordeles etter grad.

 


Omgivelsene de befinner seg ser jo helt eventyrlige ut! De har det varmt, ennå over 30 gr. Selv om eg vet han har det helt supert så gleder eg meg til han kommer hjem fredag kwell 🙂

Nå er straks Amira hima så da er det middag før me rigger oss til med “Orange Is The New Black”
Jepp, blir kosekwell i dag 🙂

 

 

 

 

LAG DEG HERLIGE KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei sulten Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Gulrøtter er en helt annen grønnsak når selvdyrka synes jeg. Selv har jeg bare noen urter i år og skal ut og plukke inn noe salvie og ringblomst og noen dagliljeknopper for å spe på kjøpt issalat. Neste år skal jeg være flinkere, trur jeg, til å så diverse digge grønnsaker 🙂 Flotte bilder !

    2. Så herlig med kjøkkenhage. Her har nok de siste jordbærene modnet og blitt spist. Bringebærene begynner å modnes. Det er første året, så det blir spennende. Rabarbraen er i god vekst etter første innhøsting. Grønnkålen trives og. I år nøyde jeg med en plante. I fjor ble det vel sånn ca 35 liter med oppkjøpet grønnkål i fryseren. Pakket i liters poser. I år er det gresskar som blir årets vinner. Breier seg utover det meste av kjøkkenhagen til tross for at vi kun har en plante. Mange blomster. Noen begynner å bli gresskar. Skal bli spenne de å se hvor mange det blir til slutt….

      1. Ååå gresskar er spennende! Hadde i grunnen planer om å plante pyntegresskar, sånne bitte små som man kan inne til pynt utover høsten, men hadde ikkje plass! 🙁 Neste år må eg klare å få det til for de er så fine 🙂 Er jo litt begrenset når eg “bare” har en terrassen, men skulle hatt noen ektra potter til gresskarene; 1 frø i hver er mer enn nok 🙂 Misunner deg grønnkålen! Jammy 🙂

    3. Kjenner meg igjen på de to siste bildene ja! Den store hallen de er i ble bygget da jeg gikk på ungdomsskolen. Da den var ferdig brukte vi å ha gym i den, den kan deles i fire mindre deler og da kunne flere klasser og fra flere skoler ha gym samtidig i samme hall!

        1. De overnattet nok på Nordmøre Folkehøskole! Bildene er fra Surnadal Idrettshall og utenfor på banen der. Nordmøre Folkehøgskole har ikke stor nok hall til å huse så mange. Denne treningsleiren har vært arrangert der i mange år!

          1. Ja stemmer det. Det er første året Dib er gammel nok for denne leire, alle foregående år har han vært på leir på Stord 😊 Skikkelig flott plass der oppe i nord

Siste innlegg