KREATIVT – Gratis Oppskrift

Designet av Xandy Peters

 

Kall det gjerne nyhetsbildet, men, det viser at den siste måneden med mye isolasjon har satt i gang de kreative vibbene hos folk! Mange som før bare har drømt om å strikke f.eks har invadert garnbutikker i hele landet og det har vært en markant økning i både garnsalg og strikkeglede! Akkurat det gleder meg, ja at så mange flere har funnet ut at ved hjelp av litt pinner og garn så blir ikkje (en tung?) hverdagen så aller verst 🙂 Nesten hver dag har eg også sett nye ideèr poppe opp, eller kanskje ikkje nye, men det er blitt blåst støv av gamle hobbyer som igjen blomstrer – ALT for å holde oss i vigør 🙂 Det er jo sååå gøy, ja at folk har blitt mer kreative 🙂
Kreativitet og følelsen av å få til noe skaper automatisk glede og velvære for den enkelte. Å ja, akkurat på det området er en selvutnevnt ekspert – Det har vært mye av min måte å overleve på de snart 20 siste årene 🙂

Når eg så ramler over denne teknikken her (se bildene) så kjenner eg at eg blir yr
samtidig som eg lurer på hvor den der kveilen med tau eg kjøpte er blitt av…?

 

 

Designet av Xandy Peters

 

Som vanlig når eg ser noe nytt(?) så spinner hjernen noen hakk videre; “Hva annet kan eg bruke denne teknikken på?” Åsså er det i gang vettu! Vil jo tro at dette ikkje er en ny teknikken, men eg ser absolutt potensialet til å lage de fineste (kuleste?) ting 🙂 Sånn liker eg! Når noe får deg til å tenke videre og det igjen gir deg lysten til å prøve og utforske, ja da er man på en godt spor 🙂 Så ja, oppskriften den er gratis så hvorfor ikkje plukke den med deg og se hva du kan lage ut av det?

 

KNOTTED ROPE BASKET RECIPE
Bildene over
Gratis oppskrift

 

 

* * * *

 

Ok, en ny hverdagDAG er i gang, dvs en ny “Fridag”. Eg har pålagt meg selv et par oppgaver før eg kan innta perlebordet som bugner av jul; Først må eg finne en egnet boks eller eske, der etter skal alt den nye påskepynten plukkes ned og pakkes fint i esken. Esken MÅ eg huske å merke skikkelig for gudene skal vite at eg har fullstendig gullfiskhukommelse og eg kommer aldri til å huske neste år hva eg laget og perlet i år! Sånn er det bare blitt! Når det er gjort skal eg vri opp ei god fille med fresh og deilig såpe og bare sveipe lett over stua. Videre så HÅPER eg at noen andre klarer å se at gulvet trenger både støvsuging og en omgang med moppen…
Det er selvfølgelig lov å håpe, hvis ikkje får eg betale noen! *ler*

Videre kommer det til å gå i samme gamle(nye?) tralten: Eg bretter de rene koseklærene på stativet, setter på en ny maskin med klær, trooor kanskje Dib begynner å savne noe klær? Mens maskinen surrer og går kan eg bare skli inn i perleverden med en koselig Podcast på ørene – Ja og såååånn går no dagene. Ellers ble eg veldig GLAD over direktesendinga fra SUS i dag, ja eg måtte innom å høre litt når den plutselig okkuperte feed`n på FB:
Det er tydelig nedgang og antall innlagt pasienter minker og folk blir friske 🙂 Det betyr at “jobben” me vanlige gjør ved å holde avstand og holde oss hjemme hjelpe—> Fortsett med det!

Om 10 år vil me muligens minne året 2020 som det året da ALLE ble kreative
og Garnbutikkene satte astronomiske rekorder i garnsalg?

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!
VÆR KREATIV OG KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg