KREFT HAR STATUS…

FOTO: KAJA MARIE ANDREASSEN / VG

 

Vanlige kvinneplager får så dårlig betalt. Det sier mye om status på fagfeltene. Det å lekke urin eller menstruere har ikke status, men kreft, det har status. Det finnes ikke noe annen forklaring enn det – Gynekolog Stig Hill

 

Satt å scrollet på FB i går før eg skulle legge meg, endte opp med å klikke meg inn på et nyhetsinnlegg om en nybakt mor som kjente at de skar i henne under keisersnittet!! Selv har eg 2 keisersnitt i journalen, ett akutt og ett planlagt. Tanken på at man skal kjenne at de skjærer går kaldt nedover ryggen på meg, men etter å ha lest hele NYHETSINNLEGG PÅ VG sitter eg tilbake å tenke;  HVA FAEN!

Du får lese å gjøre deg opp en mening…

 

 

 

TAR MEG EN TUR UT EG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. Smertefull lesing, men slik er det.. tenk hva de fikk inn da de skrev «død av covid» istedet for «død av alderdom». Råttent..

      1. Det er helt forkastelig!
        Tenker de tjente godt på meg for noen år siden…mine komplikasjoner ble brukt som læringsmateriale (Det er jo bra da!) men det var flere som ville prøve å fikse meg….ikkje sååå mange av meg her til lands haha Uansett, en stor skam!

    2. Leste nyhetsinnlegget og skulle ønske jeg kunne si jeg ble overrasket. Får håpe at når flere blir oppmerksomme på den typen ting at noe faktisk endres? (*krysser fingrene* og tviholder på optimismen)

    3. Ja, sånn er det. Kreft har status, både i sykehusmiljø og i samfunnet generelt. Og økonomien styrer hva slags behandling den enkelt får, og hvor lenge de får være innlagt. Etter et visst antall dager må langtidssyke hjem på permisjon, siden sykehusene får mer betalt for de først døgnene. Dermed får sykehusene atter mer per døgn når pasientene kommer tilbake etter permisjon.

      1. Da var eg dårlig pasient på det verste, nesten 6 mnd i strekk før første permisjon (2 uke sommer”ferie”) før det var tilbake….det er butikk å være syk tydeligvis

Siste innlegg