La Humla Suse – Litt steinegalen hobby…SÅ gøy!

 

Eg har allerede observert den første flua, og når me tenker på hvor fort dagene swosjer avgårde, ja så er det slettes ikkje så lenger før humla begynner å suse! Snaaart er det første vårdag, ca 2 uker til, selv om Kjerringtanker fortsatt sitter på Hønefoss å venter på 1 m med nysnø er eg mer av den optimistisken type 🙂
Hvis eg trekker lufta godt inn når eg er ute kan eg i det minste klare å innbille meg at det lukter vår 🙂

Humlene på bildet over laget eg i fjor, en god oppskrift på hvordan eg malte de finner du HER INNE, eg har pekt meg ut noen steiner nede i bedet på fellesområdet som eg BARE MÅ male til noe gøy i år!
Om det blir flere humler gjenstår å se hva fantasien sier den aktuelle dagen 🙂

 

 

 

 

Mulig det må bli noen flere marihøner også, de er jo kjempesøte. Det er mindre arbeid på marihønene,
men det var jo i grunnen fordi eg valgte å lage extra arbeid på Humlene med de der vingene.

Uansett, husk at me må ta vare på de små. Selv om du er redd for humler, bier og veps etc Ikkje hent Se&Hør for å smæsje de på vinduet!! Nei!! Vift de i såfall ut i det fri ♥ Finner du er humle som har besvimt ute på terrassen, noe som slettes ikkje er så uvanlig tidlig på våren –> Legg den da på et bananskall og la den kvikne til ♥ Du kan lære litt om humla HER INNE og det kan jo være greit å få med seg det grunnleggende, en ting er jo sikkert:
Me klarer oss ikkje uten! 🙂

Ahaa eg gleder meg til å starte ute! Spørs om eg ikkje må ha noen flere perlerier også, kanskje det blir litt andre grønnsaker i år? Ja da må eg jo oppgradere perlerien skal vites. Ønsker du å pynte opp med perleskilt i grønnsakhagen slik eg gjorde i fjor? Da er det heeelt innafor å starte nå slik at alt er klart når frøene går i jorda 🙂

Nå må eg bare gjøre meg klar til “kamp”!! Kampen om et STOR hobbyrom!! Med alle planene eg har så skal gudene vite at eg trenger det!! Tusen Takk for alle “underskriftene” – Jo flere jo bedre, hjelp meg gjerne i forhandlingene, eller: “Slå i bordet støtte” HER INNE *humrer*

 

Jaja da er eg i grunnen klar for å starte på vrangbordet på 2. og siste erm på Aamu! EDELIG ser eg en ende på det, men det blir ikkje før i morgen i så fall, nå er det dags for å komme seg i seng –
Eg var jo faktisk tidlig oppe i dag så eg er helt ferdig nå 🙂

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
      1. Ups! Sorry <3
        +5 og sol her i dag, meldt 7 gr i morgen….Hmmm tror kanskje eg må gå gjennom den frøboksen min, ja bare sånn at eg er klar 🙂

    1. Hei
      Veldig enig med deg, vi klarer oss ikke lenge uten humlene og biene! Hvis folk bare innså hvor mye vi trenger de til blant annet matproduksjon!

      Strikketeknisk spørsmål, strikker prøvelapp til genser. Siden den skal strikkes rundt har jeg løse tråder på baksiden for å simulere rundstrikk, redd for at hvis jeg strikker fram og tilbake vil fasthet ikke bli riktig siden jeg vet vrangmaskene mine ofte er litt løse. Får flere masker i både høyden og bredden enn oppgitt, så skal teste med større pinner. Men hvordan gjør du det når du tester? Sett du har lagt ut bilder før, men lurer på om det er en bedre måte å gjøre det på. Ser ut som et villniss på baksiden nå med løse tråder for hver omgang, hvis du i det hele tatt forstår hva jeg mener..

      1. Ja eg skjønner hva du mener 🙂 Eg pleier stort sett strikke frem og tilbake, noen ganger hvis det er noe spesielt (f.eks mye mønster eller struktur) strikker eg gjerne en prøvelapp på liten rundpinne. Noe eg sjeldent får til å stemme er strikkefastheten i høyden, derfor liker eg sååå godt strikkeoppskrift som sier: “Strikk X cm før du bla bla” og at det ikkje er oppgitt i antall omganger 🙂 Hvis eg får en strikkefasthet som som gjør plagget mindre enn enn oppgitt så er eg fornøyd, for uansett hvordan eg gjør det blir alltid det ferdige plagget litt større enn målene i oppskriften 🙂

        1. Da strikker jeg bare fram og tilbake, har sikkert ikke så mye å si som jeg trodde. Fikk for mange masker i både bredde og høyde, siden det er mønster vil jeg ha nok plass til ermene og ikke for tett oppi armhulen. Er så enig med deg i at top down er best, kunne tenkt meg at denne genseren var det! Ikke erfaren strikker, men gått på en smell med enkle ting pga strikkefasthet. Og jeg skal strikke etter engelsk oppskrift, det er jo ikke vanskelig. Virker til å være en dansk designer, men synes oppskriften var enkel å lese etter å ha lest igjennom den (Holly sweater, tykkere ullgenser i lettlopi) 😊 Takk for tilbakemelding, supert med flinke hjelpere ❤

Siste innlegg