LANG OG VARM ULL ER HIMMELSK

Designet av Skeindeer Knits

Ahaaa tenk deg sokker i PT5, det er digg det! Det var faktisk bare ved en tilfeldighet at eg ente opp med å strikke sokker til Dib i PT5 tilbake i 2008 og vettu?? Det var som å strikke i smøøøør! Derfor ble det til at eg strikket min første Still Light i nettopp PT5 i 2010 🙂 SÅ ja, eg kan virkelig anbefale deg å strikke sokker i PT5, du vil aldri angre! Ikkje bare det, men min første Still Light er like fin både i strikk og fasong den dag i dag…hvis eg ser bort fra en kaffiflekk!!

Eg elsker laaange sokker, men gidde sjeldent å strikke de…Det er så herlig med lange sokker under pysjbuksa, åsså bare “sægge” du de litt nedover ♥

 

TYDAL
Bildet over

 


Designet av Skeindeer Knits

Aj Aj Aj! Disse er jo bare ENDA herlige!!! Neeesten “dåsevarmer” jo! *Skratter* Her skal man jammen meg IKKJE fryse! JIS så deilig ♥ Ååå vettu koffor disse er sånn extra deilige?? Mmm de er strikket i Lima fra Drops!! Elsker det garnet og når noe så langt strikkes i Lima, ja da går det fort 🙂 

 

SETEDALS LEGWARMERS
Onesize/medium
Gratis Strikkeoppskrift

 

Designet av Anna Lange

Nice! Tynne lekre og garantert kjekke sokker å strikke! Her snakker med f.eks Fabel Garn og pinne 2,5 mm = Nyyyytelse ♥

 

CHRISTMAS EVE SOCKS
Onesize
Gratis Strikkeoppskrift

 

♥  ♥  ♥  ♥

Ho Ho Ho Friday It Is  og eg skal pynte til Jul i stua! 🙂 For å si det sånn så ble Ali ganske matt da eg sa til han i senga i natt (faktisk i halv 4 tiden!!) før me sovnet at eg hadde tenkt å pynte i dag! Han fikk sikkert 1000 tanker på hvilken manøvrings metoder han skulle benytte seg av når han skulle forsere seg gjennom garasjen! Da han tidligere i høst bare skulle hente frem vinterdekkene som hang på den bakerste veggen fikk han en spiker i….HODET!! Ja det er mulig! Grunnen til dette er fordi han må OPP i høyden og på en måte krype OVER alt som står der og i taket er det MASSE spiker! Ja, me har i grunnen aldri skjønt det der, men det er et 10 talls spiker som står rett ned med spissen!?! Som om noen har stått opp på taket i slått spikrer rett gjennom taket?? Skjønner liksom bare ikkje hvorfor…? Vel vel det er søren meg godt at me ikkje blir definert ut i fra hvordan garasjen ser ut! I så fall hadde me vært sperret inne et sted long time ago! Jis ass!

Garasjen vår ble kun brukt til bilen da me var nyinnflyttet…Men, et sted må me ha alt som ikkje bare kan hives…Me har f.eks 2 uhamslige og digre, men dog utrolig flotte, skjenker/benker(?) fra århundreskiftet 17-/1800 tallet! Tenkt det du?? Me kjøpte de på et dødsbo i Moss i 1998. Da me skulle “rense” kommodene innvending fant me en tjukk og fantastisk flott Bibel fra 1713!! Hvor kult er vel ikkje det?? Den gang da hadde me en Antikvar i Oslo hjemme for å se på de og evn sette en ca pris på de…For å si det sånn så har me en skikkelig bra kapital i garasjen! T.o.m Bibelen fikk eg veldig grei pris “stemplet” på seg! haha Kunne for så vidt tenkt meg å selge disse for de tar opp alt for mye plass, men det er nok vanskelig å finne en kjøper + at det kanskje er litt vanskelig å bare selge de for spottpris. UANSETT, til våren/sommeren skal det bestilles en container hjem og det skal kastes! Ikkje kommodene da, men MYE annet, som f.eks et par ødelagte ski fra tidlig 80 tallet…Bare det sier vel sitt??

Uansett, tilbake til Julepynten! Da eg sto opp litt over 9 i dag sto forsyne meg ALT Julepynten i gangen!! 6 digre esker! OMG! I og med at eg tenkte å bare pynte stua kan det fort bli overpyntet når eg har alt tilgjengelig, men eg trooor eg savner et par sekker?? Kan ikkje huske om eg la sånn myk julepynt som tepper/puter etc i en sekk i fjor eller om eg faktisk la de i esker!?! Mmmm vel eg finner nok utav det, men teppene MÅ eg ha! Da får heller Ali ta på en sykkelhjelm før han igjen må kravle over for å komme bak i garasjen! Vettu?? Neste gang eg går ut skal eg søren meg åpne garasjen å snappe litt! SÅ skal du få se hvor gale det faktisk kan bli og eg er ganske sikker på at me slettes ikkje er alene haha

Jaja, nå får eg lade opp med en kaffikopp til for eg er ganske så sikker på at når eg nå reiser meg og åpner den første juleeska, ja da setter eg meg nok ikkje ned igjen før det er blitt mørkt og eg kan tenne masse røde Julelys 🙂 Åååå hekkan!! Kom akkurat på at eg GLEMTE å kjøpe TELYS i går! Herregud hvor dum kan eg bli egentlig?? DET skal eg love deg aldri har skjedd før!! Shit! Jaja

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG OG JULETE FREDAG

 

Go`klem fra ei ganske GIRA Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Når sånne “under” skjer så er det bare å smaske en ekstra smask på mannen 🙂 Dere er egentlig et radarpar syns jeg 🙂

Siste innlegg