Lekker Top/Down i Extra store størrelser

Designet av Gege à la Gomme

 

Hvor ofte blir du irritert på størrelsene; One Size og Oversize? Automatisk tenker man jo at DET er en stor
og romslig størrelse åsså plukker man med seg gjerne både en og 2 fra stativet, eller putter de i handlekurven på nett…Vel, det kan jo bli en skuffelse! Har selv opplevd at en Oversized genser KUN
er oversized for en som bruker XS til vanlig….

Når det gjelder One Size størrelsen så er det jo meningen at den ene størrelsen skal kunne inkl flere personer
i ulike størrelser. Oversized vil jo si at den SKAL være for stor, men for HVEM skal den være for stor….
DET er spørsmålet…

 

 

Designet av Gege à la Gomme

 

Derfor er det beste med størrelser som er oppgitt i mål, da kan du selv velge om den f.eks skal passe deg eller om den skal være oversized 🙂 Ikkje det? Dessuten er det også LATTERLIG å kalle en genser
XL når brystmålet kun er så vidt over 90 cm…

Så ja, det eg vil si om denne genseren er: Eg falt jo for den både i farger og design, MEN!!! Et digert MEN!! Denne er også til deg som stadig er på jakt etter en stor nok genser UTEN at du må finne frem noe tjukkere pinner og garn. Det er også en greie i strikkeoppskrifter….Under størrelsen står det gjerne bare: JUSTERBAR! Dvs at DU må prøve deg frem med pinner og garn for å få genseren større. Det er som eg har sagt en uting! (Ja, eg forståelse for at noen design kommer kun i en størrelse) Hvis eg vil ha en genser som denne på bildene her, strikket i tynt garn merinogarn
(ca 400 m pr 50 gr) så må eg altså da i slike tilfeller gjerne opp i tykkelse noe lignende Lima f.eks for at den skal passe meg…..Hvor ble den tynne og lette genseren av da…? Iiiikkjeee sant!

ANYWAY! Her trenger du ikkje tenke på det, finn frem det tynne garnet du har, liker du ikkje mønsteret på denne modellen, vel så har du i allefall oppskrift på en Top/Down genser med rundfelling og rause mål. Strikk den ensfarga eller lag ditt eget mønster/design 🙂 Oppskriften er skrevet helt opp til 177 cm i brystmål 🙂

 

 

BEATS AND BONES
Bildene over
Fra 76 cm til 177 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Sånn ja, da var visst nok våren over for denne gang…Greit å ikkje bruke opp alle de fine dagene på ei uke…
Det regner og blåser i vinkel ute! Uansett, eg trooor eg glemte ut at det var lørdag i dag for eg har pillemen ryddet og vasket over alt! Ja eg har t.o.m støvsuget!! Når det var gjort stelte eg meg, henta mor mi og me kjørte til Europris! Mor mi var med inn på Europris og var med rundt hele butikken og så shoppa hun snop! Skulle tror det var hun som hadde snopeglade unger hjemme og ikkje meg! haha Vel vel, fin tur og mye folk 🙂 Nå kviler hun på sofaen og om litt er det middag. Dib er vel hjemme i 19 tiden og da blir det PestoKylling med deilig salat og pasta 🙂

Resten av kwellen består nok av skravling og strikking.
Skal også få med meg det nye programmet til Dag Otto og Kristian 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FINE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg