Luftig, lekkert og sommerlig

Designet av Natalia Kononova

 

Dette må jo regnes for et kunstverk! Hekles i tynt heklegarn (som eg kun har brukt til duker før) på nål nr 1,8 mm så litt tålmodighet er absolutt greit å ha 🙂 Så sommerlig og bare så lekkert! Får en litt sånn bohemfølelse av uttrykket, ja en litt sånn avslappende følelse. Like lekkert både til hverdag og fest vil eg,
men absolutt en herlig sommerdag ♥

 

TIERED MAXI SKIRT
Bildet over
Str fra 90 cm til 126 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 

Designet av Natalia Kononova

 

Et noe mer snertent skjørt i samme gate, også et skjørt eg fint kunne hatt i garderoben min 🙂 Samme tynne heklegarn og nål. Har du aldri heklet en duk f.eks i denne type garn, eller vil vel mer bare kalle det en tråd fordi det er tynt, så kan eg i allefall anbefale det! Det er et herlig håndarbeid, og ikkje alltid så vanskelig som det ser ut som. Mange små masker blir jo så lekkert og det er jo stortsett bare standar masker.

 

DAISY FIELDS SKIRT
Str fra 77 cm til 125 cm i hoftevidde

 

 

 

 

Designet av Natalia Kononova

 

Det er når eg faller pladask for kreasjoner som dette er lurer på om eg har en liten hippie inni meg, og da mener eg i kleveien. Det er noe avslappende i koselig med plagg som dette syns eg. Oppskriften består av skriftlig beskrivelse + step by step bilder. Mulig du husker en sommerkjole “alle” heklet for en 10-12 år siden? Mener det var i Muskat og den hadde samme type brystparti som denne genseren. Eg ble aldri ferdig med min, for det gikk mer og mer opp for meg at eg likte ikkje så godt det garnet. Var innom tankene noen ganger å lage samme kjole bare i ullgarn, men det ble med tanken da...

 

TOP SWEATER RIVER WHISPER
Str fra 87 cm til 137 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

Fredag og sola skinner! Ikkje bare det, men eg plukket med meg en pakke våtservietter til støvtørking fra butikken i går så i dag bli det gang! Eg kan skrive et helt dikt opp på den svarte benken her borte når sola står inn….Oj Oj! Muligens best å ta en kjapp fredagsvask, ja og tømme badet for klær som egentlig burde vært på vaskerommet…Å nei, det er ikkje mitt. Tror eg skal vie 20 min på badet i dag, ja renske det litt opp! Fikk i hus nye spotter til taket for 2 uker siden….i hus har en mann og en elektrikkerlærling, men spottene ligger fortsatt ute i gangen…Badet virker jo dobbelt så skitten og rotet når kun en spott lyser…vel vel, eg lever stadig i håpet 🙂 Å jo da, eg kunne gjort det selv, men eg nekter å påta meg alle rollene i dette mannsdominerte hjemmet *ler meg halvt ihjel*.

Utover det får eg litt makk av spisebordet så eg må får ferdig og ryddet bort den malingen i dag! Blir litt sånn kaotisk når både det og perleriene oversvømmer bordet, perler alene er jo i grunnen rent og pent.
Får sette inn et extra gir i dag før eg helt går inn i helgemodus 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD
FREDAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

9 kommentarer

Siste innlegg