Min beste Sommergenser!

Foto: Vibbedille

 

Noe eg har elsket siden ungdomstiden er 2-farget raglan! Har alltid foretrukket raglanfelling/øking når det kommer til jakker/gensere fordi det ligger så fint og ingenting blir bomsete. Når Alicia Plummer publiserte denne go`biten Sommeren`15 var eg kjapp på tastene! Fant ganske fort ut at denne kunne strikkes i Merino Ex Fine! Det er slettes ikkje et garn eg har strikket mye store plagg av fordi eg føler at det siger! Syns det er best til småplagg, men denne genseren har klart seg og ha holdt seg godt! Bildet over er tatt i dag og sett bort fra “hyllebrettene” så har den holdt seg veldig veldig fint 🙂 Dessuten er den jo superdeilig å ha på seg, ja både sommer og vinter. Det blir nesten heller ikkje mykere! Eg har strikket i den i Rosa Nr 16 og Natur Nr 01 🙂 Oppdaget i går at denne go`biten igjen er aktuell på Topplisten inne på Ravelry og da syns eg det passet fint med en påminnelse 🙂

Genseren strikkes nedene fra og opp, det samme med ermene. Når du kommer under ermene skal de strikkes frem/tilbake mens du feller og så sys ermene fast etterpå. Den gang da eg strikket den reagerte eg ikkje så mye på dette, men nå hadde eg jo galant snudd oppskriften og ikkje sydd i ermene 🙂 Det er når eg henter frem “gamle” prosjekt at eg ser hva eg egentlig har lært 🙂 Dette er også den type genser eg fint kunne hatt i flere
(les; Mange!) farger!! En som hadde passet til hver en pysjbukse i skapet f.eks –
Ja for den er en virkelig digg kosegenser!

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Åååå tenk på alle de deilige (sommerlige?) fargekombinasjonen du kan lage?

 

 

 

Designet av Alicia Plummer

 

Det eneste eg egentlig vil påpeke med denne oppskriften og som eg definitivt hadde endre på i dag er dette hullet!! WHAT!? Det har NADA funksjon what so ever og utrolig nok så “siger” hullet når du har på deg genseren. Strekker du genseren f.eks litt nedover, ja så blir hullet større og det hele ser veldig rart ut! Så ja, min anbefaling er:
Dropp hullet, ja hvis ikkje du ser en funksjon med det som eg ikkje gjør? Merkelig egentlig…

 

COOLDOWN
Bildene over
Fra 84 cm til 156 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

God Morgen! Shit det ble jo jaggu meg kaldt igjen jo! Var en liten runde ute på terrassen å sjekket tingenes tilstand i morgentimene og JA, det var som me sier her i Stavanger; Bikkjekaldt! Etter mye og kraftig vind i går har det satt litt spor…men ingen overhengende krise. Flere av sommerfuglene som eg monterte på blomsterpinner er knekt, men det kan lett fikses. Noe sommerfugler som sto fritt hadde flakset avgårde, men er nå innhentet og halve Regnbuen på ytterdøren hadde også blåst avgårde! DA har det blåst godt kan du si, men den vinden som kommer fra sør/vest her hos oss kan rasere godt når den kommer opp i kuling/storm styrke i kastene.
Vel, vel, i dag minner det mer om en litt for ivrig bris eller noe i den gata.

I går kwell var eg ute å hentet Dib på jobb og på veien ut stakk eg innom Europris for en aldri så liten shopping!
Eg har lenge irritert meg over den vannekanna me har til terrassen. Det er ei sånn stor grønn fra Jernia med svart dusjhode. De er høyst nødvendig med et sånn dusjhodet, spesielt når eg vanner nyplanta frø, men den der er HÅPLØS! Eg har klaget på den fordi eg mente det var noe galt med hodet. (Eg syns kanna var dyr, derfor klaget eg hehe) Vannet kommer nemlig ikkje helt som i en dusj, det stråler litt, men mesteparten av vannet klasker ut
i bunnen av dusjhodet. Der med blir det litt hard medfart for frøene og eg blir stående med hånden over dusjen
for å dempe vannet. Veldig tungvint kan du si…vel, vel, på Europris fant eg denne:

 

 

 

Kan jo like godt bare innrømme det med én gang: JA eg falt for designet og så lenge den også var Limegrønn var det helt greit. Men, utformingen av den tror eg er veldig bra? Ser for meg at eg kan klare å tømme tyyyynne stråler uten at det blir for mye sørpeskvett? Dessuten er den 5 liter og ikkje 10 som den eg har. Den eg har er fin å vanne med uten tut når planter og grønnsaker er store, men det blir jo ikkje på ei stund. Så ja, da venter eg på at sola skal tørke ut jorda slik at eg får prøvd den. Kan jo nevne at eg også kjøpte et DEILIG katteseng (eller, egentlig er det ei hundeseng) til Stefano D`Milo (<—Katta), men han ligger likevel i skinnstolen her på teppet…Tror det trengs tilvenning ja.…Skulle egentlig ta å vaske den gamle senga som han faktisk ble født i, men den stinka røyk!! Når eg nå finner noe som stinker røyk så kaster eg det, ergo var eg jo bare nødt å kjøpe ei ny seng + at dette blir jo kun hans, ingen katter har “bodd” i den før og det var jo Pyzi (Mor til Milo) som fikk den i sen tid. Det er jo nesten så eg vurderer å hente meg litt deilig alpakka for å strikket et matchende teppe til senga….Ja eg vet, eg ER der liksom. Kan jo nevne av senga er helt lys og Milo er….SVART! Tro hvor lenge den senga ser lekker ut? Ikkje sant!

Jaja det er laurdag og eg har nada planer. Tror eg trenger en hviledag helt uten forstyrrelser.
Har dessuten kun sovet 5 t i natt så mulig eg må få plass til en kwil også…Men men...

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei noe trøtt Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Veldig fine gensere. Både din og den på bildet under. Det er mye som er fint, men orker ikke strikke etter mønster. Må nok bestille meg en et sted 😀

Siste innlegg