Min lørdag + Gratis oppskrifter på lange deilige sokker!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

 

Selv om det er lørdag har eg svingt meg rundt med litt forskjellig 🙂 Har steiket opp en haug med karbonader for
å ha til gode matpakker til uka + eg har renset et par kilo reker. Blir gode skiver til kwellen også det! Enkelt og greit, men akk så godt 🙂 Etter en lang og god dusj tok eg med meg alle malersakene inn i stua, koseligere det enn
å sitte i kroken på gangen. Eg setter meg i perlekroken når eg vil være helt i fred for da plugger eg en podcast
i øret. Sitter eg i stua kan eg gløtte litt på Tv + være noe mer tilgjengelig for skravling.

Det kommer seg med Alvehuset, er på langt nær ferdig, men på god vei. Som nevnt tidligere falt valget på akvarellmaling, muligens litt rart siden eg maler på leire, men nå får eg det litt sarte uttrykket eg var på jakt etter. Hvis du har malt med akvarellmaling så vet du at den består for det meste av vann, man blander ut fargene med vann….masse vann hehe Hvis du som meg da har brukt lufttørketleire er det lurt å ikkje male på for mye om gangen, da vil leiren igjen bli myk. Litt og litt om gangen, fordelen er jo at denne malinga tørket fort. Du kan male over så mange ganger du vil uten at du får tjukt med maling – En fordel om du er usikker på fargevalgene.
Eg er ennå ikkje helt sikker på mine valg.

 

 

 

Den gjenstår å male mange detaljer, men det kommer seg. Nå har eg lagt grunnlaget på hele taket og selve huset. Taket kan tas av og meningen er å putte lys ned i, det har eg bestilt på eBay så det kommer vel om ei uke eller 2…

Har flyttet meg bort i go`stolen for ei stund nå slik at malingen, eller egentlig huset, kan tørke litt før eg fortsetter 🙂

 

 

 

 

I går kveld tok eg et ganske godt dypdykk i strikkekurven og plukket opp Aamu! Jammen var det på tide! Det gikk fort når eg først satte i gang og nå er eg ferdig med ermfellingen, straks klar for vrangborden 🙂 Selv om eg har gledet meg til å få denne ferdig, har den blitt liggende alt for lenge.På tide å ta grep 🙂

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes / Dale Garn

 

Eg er veldig glad i lange sokker! Sokkene over har eg selv, men da kun i striper, det er de Beste Sokkene i skuffa mi! Eg har også strikket de i orginalmønsteret, men i freshere farger, nemlig UnicornSokkene til Marna Haugen 🙂

 

REINFANN LANGSTRØMPER
Bildet over
Fra str 26 til 43
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes / Dale Garn

 

Dette er i grunnen de neste lange sokkene eg ønsker meg, jobber med saken som vil si å overtale min mor om at hun TRENGER denne type strikketøy *humrer* Garn ligger det i søkk og kav av inne på garnhylle 🙂 Trenger bare et klarsignal MoHaaa Uansett, sokker i Alpakka Forte kan eg bare anbefale på det varmeste! Eg har byttet på å bo i 3 forskjellige par i dette garnet det siste året, du kan ikkje se på noen av de at de er brukt!
Holder seg skikkelig godt!

 

BLÅVIER KNESTRØMPER
Str 23 til 46
Norsk og Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Som sagt, eg har rigget meg til i go`stolen og tror vel egentlig eg bare blir sittende her. Det er mye eg burde ha gjort, men det er jo kwell (snart) og selv om eg ikkje hopper i taket av årets “Skal vi Danse”-Deltagerene skal eg nå kose meg likevel. Har i grunnen et noe stort “prosjekt” på gang og det er KJØKKENET!! Å jau da, det er HELT ferdig, men NÅ? Ja nå må det ryddes! Er kjempefornøyd med Skjenken som kom på plass i går, men nå gjenstår det å få system og orden i alt av skuffer og skap! Kjenner at eg burde ha vært en tur på Ikea, elsker å finne ting til å ha ting opp i! Små “norgesglass” trenger eg flere av, eg trenger noen krukke greier til å ha noe i, men som samtidig skal være litt pynt + Eg trenger ei hylle eller 2 som bør være svarte. Har jo også lyst på ei egen hylle til Mummi Koppene mine ♥ Vel vel, trooor eg tar en rooolig kwell med strikketøyet eg, mens eg tenker, ikkje det?

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Hei.
      Du er jammen effektiv kan du sende meg noen posent tror du. Jeg passer en pus for tiden og er nede hos henne 2 ganger for dag.
      Du snakker om Norgesglass. Jeg har mange her så hadde du bodd nærmere så skulle du fått kommet å hentet hos meg.
      Her sitter jeg og strikker på et babyteppe i grått og hvitt. Dette er til et søskenbarn som har fått seg et nytt barnebarn og hun ønsket seg et babyteppe. Skal strikke et babyteppe til men det skal jeg selge om noen vil kjøpe det.
      I kveld skal jeg og min mann kose oss med ost og kjeks det skal bli godt.
      Ha en fin kveld.
      Klem fra meg

    2. Eg har strikka 2 par Reinfann, kjempefine. Det syntes de to som forsvant ut døra med nye sokker og….😍
      Sjenken blei fantastisk fin.Eg har samme, umalt, står i stua. Har mest kakefat og servise inni den, sånt som blir brukt en gang i året.
      Gleda meg til å se åssen du får orden i hyllene dine, håper eg bli inspirert. Eg har jo masse hyller på kjøkkenet som trenger å bli røska opp i.

Siste innlegg