20 Tusen Perler og 24 Brett = Ei flott Løve

Reklame | Rito Garn&Hobby - Poster Store

 

Løva ble som du gjerne vet ferdig i forrige uke og sendt avgårde på fredag. Eg har vist den litt inni mellom på snapchat, men har holdt den litt hemmelig 🙂 For en stund siden sendte eg DETTE BILDE til en liten helt i Bergen, sønnen til Vivian (Mamma på Hjul) og det var da snøballen begynte å rulle for nok en bildet. Datteren til Vivian hadde jo også lyst på og sammen med Vivian kom me frem til at det måtte bli ei løva 🙂 Bildet måler 70 cm X 100 cm og det krevdes ca 20K perler og 24 brett. Pakken som foruten dette bildet inkl også Familie Skilt
(Noe Vivian lenge har ønsket seg) + en helt haug med Humler og andre kryp som kan zumme
rundt i hagen hennes landet i stua i Bergen i går kwell 🙂

 

Alt av perler og brett får eg levert fra Rito Garn&Hobby.

 

 

 

 

Mønsteret på selve løva er har eg kjøpt HER INNE – Det er orginalt et broderimønster og blir jo med den teknikken betydelig mindre 🙂 Det har vært utrolig kjekt å perle, mye konsentrasjon for å få outlinen
på plass og den er “fargelagt” av meg uten noe mønster 🙂

 

 

 

 

For å montere den bestilte eg DENNE RAMMA fra Poster Store – Endelig skikkelig gode og stabile rammer som virkelig kan holde tunge perleri! Blir nok ikkje siste ramma eg bruker til dette formåle for å si det sånn 🙂

 

 

 

 

Selve løva har eg montert fast på rammen sitt bakstykke. Låsemekanismen til ramma gå ikkje gjennom bakstykke, det er altså ingen hull – Derfor funker dette helt supert! Slik er det på alle størrelsene på rammene hos Poster Store. Bakstykket har eg malt rosa, det er en iskald rosafarge som eg selv har blandet av 2 Rene farger: Rødt og blått + selvfølgelig en dose med hvitt 🙂 Ble forresten veldig fornøyd med den rosafargen.

 

 

 

 

Greit å bruke innpakkingen som ramma kom hjem til meg med i utgangspunktet. Kom på det da eg sto å var klar til å knekke eska i papirbosset da eg mottok den første store ramma som eg brukte til Yoda.

Det tok meg ca 3 uker å perle denne + alt det andre som lå i pakken 🙂 Så ja, har du litt tid til overs så perl et bilde å send det avgårde. Til å få Løva til å henge sprayet eg den med spraylim + godt at limpistolen ble brukt langt hele kanten. Håper og tror at det skal holde godt 🙂

 

 

 

 

Som eg nevnte i morges våknet eg alt for tidlig! Eg la meg igjen i halv 10 tiden og våknet kl 13!! Jadda, det var liksom den dagen!! Eg var nødt for å gjøre noe slik at ikkje hele dagen gikk i dass! Fikk sms fra apoteket om at Flåttmedisinen til Milo (<—Katta!) var klar så da kledde eg meg og kom meg på hjul. Siden eg likevel var ut kjørte eg opp til Edens Hage for NÅÅÅ var det på tide å få i hus litt jord. Det ble 3 sekker med deilig Krukkejord, 1 sekk Kugjødsel og 1 sekk Lecakuler + en del flere av de plastpottene på bildet over. Da eg tidliger oppdaget disse syns eg de er så mye finere enn å ha noen grå og noen brune plaspotter stående (de som er på blomstene man kjøper). Disse er mer solide + de har fat som hører til. Finnes i mange størrelser. Så vel ja, nå har eg plantet Små Agurker i de 2 største, litt Sitron Melon og Mini Melon i 3 av de andre + eg har plantet om litt på noen Chili planter og Basilikum. Akkurat som i fjor kjøpte eg ferdig planta Koriander, Timian og Oregano. I fjor gikk det ikkje så godt med de siden eg hadde de rett på terrassen, men i år skal de inn i drivhuset eg har kjøpt, da går det nok bedre 🙂

Nå er eg i grunnen klar for kwellen, skal ha meg litt mat og litt kaffi etter hvert og sååå blir det strikkings!!

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Sa det hos Mammapåhjul og du fortjener det direkte! Du har et hjerte av gull og masse nestekjærlighet! Alt du kan gjøre for å gjøre noen andre sin dag bedre forsøker du å gjøre! Beundrer den egenskapen, skulle ønske vi alle samme kunne brukt den så ofte som deg ❤ Du er tvers gjennom god 😍 Så koselig å lese om hva du gjør og planlegger 🤗

      1. Takk skal du ha <3 Koselig sagt av deg 🙂
        Mye av det eg gjør, gjør også min hverdag bedre og ikkje minst så koser eg meg masse i prosessen 🙂

    2. Du har et hjerte av gull. Sjelden “jeg møter” et så lite selvisk menneske.
      Kos deg med potter og såing. Her må vi bli kvitt litt SNØ og fikse plass på stua til forkultivering. Ha en god natt og tirsdagsmorgen.
      -🧶😄🌞🌼🌺🌸💐

    3. For en kveld det ble! Tårer og latter på hele gjengen her , min datter har aldri strålt så mye som når hun så bildet ditt , som de andre sier her , du har et stort hjerte , tuuusen takk for alt du gir oss💖

Siste innlegg