MORO MED GARN – Et klenodium

 

Noen ganger bare popper de opp – Skattene! I går kwell, ja det var sent, så bestemte eg meg for å ta en tur inn
i boden….Den som Ali rota til! Tok meg en halvtime så var den shaina! YES! Fikk et noenlunne system, ikkje helt enkelt det når man har med MYE forskjellig å gjøre. Det var i grunnen alt fra mobileladere til…gamle bilde…sylteglasser og gamle bøker. De fleste bøkene var ikkje eldre enn
“Kjøpt i ’96” – Altså Amira sine barnebøker, men denne her ⇑ Ja den er jo ganske så gammel! Kan ikkje huske å ha sett den i mine hyller før? Hmm men men mor mi står som eier av boka så eg har nok fått den med meg i en eller annen opprydding. Så gøy!

 

 

 

 

 

1954, det begynner å bli en stund siden ja, 67 år og i grunnen helt fin!
Den gang da var mor mi bare 14 år ♥

 

 

 

 

“Barnas egen håndarbeidsbok i farver” – Hmm bortsett fra permen så var det ikkje sååå mye farger, ikkje etter dagens standar. Dessuten lurer eg på om barn (I mitt hodet er et barns alder opp til 12-13?) var mye smartere for 67 år siden? For egentlig syns eg denne boka virket “tung” til å skulle være for barn?

Uansett, boka skal få æren av å bo i bokhylla inne på Hobbyrommet mitt og en dag vil den kanskje gjøre noen veldig veldig rik? Aldri godt å si 😀 Morsomt uansett, ja med ei gammel strikkebok i samlingen.

 

Ellers har eg faktisk ei strikkebok som kan gjøre meg litt rik om eg selger den!
Skjønner ikkje hvorfor den er så dyr?

 

 

Eg kjøpte den for et par hundrelapper i 2006, men har sett den ved flere anledninger både på eBay og på Amazon for litt betydelige $ 😀 Har aldri strikket en sokk fra denne boka, men utrolig mye kult. Tyrkiske Sokker med masse farger og mønster – Kjekt å ha vil eg si.

 

 

* * * *

 

 

 

Lørdag i dag gitt! Vanligvis ville eg sagt: “En skikkelig avslappingsdag med strikketøyet” – Vel, selv om det er lørdag er planen min å vaske klær! Jepp, det er virkelig på tide at NOEN tar grep på det vaskerommet gitt! Fordelen med å vaske klær, bortsett fra at man etterpå kan gå inne på vaskerommet, er at eg kan slappe av
og kose meg mens maskinen gjør jobber. I dag blir det å perle armbånd tenkte eg, muligens i kombinasjon med
å perle på humla og i kwell blir det hekling 😀 Snart ferdig med det hekleprosjektet nå, bare noen smådeler igjen. Før eg la meg i natt klikket eg hjem noe flere perler…ja til armbånd og sånt…“Trengte” noen flere farger…!

 

Tenkte også om eg muligens skal rydde litt på den UllHylla mi inne på den ene boden? Det tar meg vel kanskje 20 min, bare til å dra ned alt, brett på ny og legge på plass. Hadde gjort seg siden man ser rett inn på den boden og rett på den hylla når man seiler opp og ned gangen *Irritasjonsmoment*. “Problemet” mitt når eg begynner å rydde en ting er jo at det vanligvis eskalerer….det har eg ikkje tid til i dag for eg må ikkje glemme
å slappe av og kose meg.

 

 

 

NYT LØRDAGEN
DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Kor arti. Har også den boka, men da med vanlig rygg, ikke spiral. Husker jeg strikka fra den rundt 1975.
      Jeg har alt for mange håndarbeidsbøker, som bare står der, det er jo så mye lettere å se på oppskrift på mobilen. Blar i dem innimellom og henter inspirasjon

    2. Så gøy å finne slike skatter når man rydder i boden!😍
      Det er sikkert ikke lov å skrive, men jeg gjør det likevel, – tror mange barn var “nødt” til å være “smartere” før, alt ble ikke tilrettelagt på samme måten “før i tiden”. Da måtte man bare forsøke å avkode tunge bøker, med litt hjelp? og det kan være positivt mtp ståpåvilje og det å kunne klare seg selv….
      Den sokkeboken der ble jeg litt misunnelig på,altså! Så herlig med mønstre og farger😍😍😍Det skal være litt liv og røre med sokker, det er ubeskrivelig kjedelig med slike grå og trauste “raggsokker”🙄
      Fortsatt fin lørdag til deg🌸🌷☀️

Siste innlegg