Nå er eg snart fornøyd!

 

Nååå er eg snart i mål med det eg ønsker å gjøre i stua 😀 Fikk også rensket opp på lysbrettet i dag og kjøpte nye og mye bedre kubbelys på Nille. Kjørte en tur ut i dag, skulle i grunnen kun ned på posten å sende noe,
men havnet inn på MesterGrønn siden de hadde masse tilbud og Grønt Marked…

 

 

 

 

så ja…da ble det noe i alle pottene, siden det var 2 og 2 på tilbud havnet eg på oddetall av pottene, kjøpte ei potte til på Nille og fikk det til å gå opp *ler* Ellers var det en god del som var 50% av plantene. 2 av de bakerste er Eføy og Vandrende jøde som eg har “laget” selv. Nå er det bare å vente til alt vokser seg til
og da vil eg tro det blir noe tettere etter hvert 😀

 

 

 

 

Ali likte det i grunnen han også så uten at eg egentlig spurte kom bildene på veggen. Bildene ble hengt opp med små stifter siden det visst nok ikkje var betong likevel. Eg går å føler på at bildene muligens burde hengt litt tettere!? Hmm lar de henge nå, men muligens at de flyttes litt.

 

 

 

 

 

I går da me var ute å handlet måtte Ali nok en gang ta disse konglene i nærmere øyensyn…Åja, han har sett påde hver gang me har vært på senteret...I går kjøpte han de, tilbud 30% gjør litt med prisen og var tydeligvis avgjørende. Selv om eg syns de var fine var de ikkje mitt førstevalg, meeen så tenker eg at de blir perfekt når eg pynter til jul Ho Ho Ho Er jo også viktig at også han får bestemme litt hehe (Bildene skal på veggen i morgen)

 

 

 

 

 

Det føles godt å ha fått litt farger inn i stua, me har veeeldig lenge ikkje blitt enige om akkurat det. Ali liker veldig godt oransj og kunne tenkt seg det som en hovedkontrast, eg satte BEGGE beina hardt i gulvet fordi eg er opptatt av at stua skal også funke til jul, da kræsjer den oransje fargen. Så da malte me stua helt hvit med en mørk grå kontrastvegg. Eg fant farger som passet med oransj og da ble me enige – Liker denne høstfarga stilen 😀

 

 

 

 

 

Bildet er tatt for å skryte litt av plantene. Vandrende Jøde til venstre: En avlegger fra en lite potteplante eg kjøpte på Rema i fjor, til høyre: Dette er 2 julestjerner som var i en juleoppsats eg fikk fra Marianne, du ser de hvite bladene inni der? Det var toppbladene i jula. De vokser og vokser, håper det blir som et tre. Opp på benken har eg plantet 3 topper fra en avlegger eg fikk i sommer 😀 Disse vokser veldig fort. Husker ikkje helt hva den heter?

 

 

 

 

 

Dette er en av de eg kjøpte i dag, men eg aner ikkje hva den heter? Står ingenting på potta.
Vet du? Eg må jo finne ut hvordan den er å ta avleggere av.

 

 

 

 

 

Samme med denne, vet du hva det heter? Eg la begge 2 inn i en sånn app eg har, fikk bare opp latinske navn….og når eg skulle se hvor de vokste vanligvis og fikk opp Nord-Norge
skjønte eg at app`n tolket den feil….*ler*

Vel, etter all plantinga i dag tok eg like godt å vasket hele stua, det var deilig! I morgen skal me henge opp alle de andre nye bildene, eg orket ikkje i dag for eg vet det kan bli et styr siden det er så mange. Tja, det tok oss OVER 2 år å endelig få noe på veggene!! Så ja, derfor føler eg nå at me endelig begynner å få det litt koselig i stua.

Hvis du vil se litt av “veien hit” fra 3 år siden kan du lese DETTE og DETTE (<—SJEKK TAKET!) Det har vært massive vannlekkasjer og rett og slett MYE dritt! Med stram økonomi tar det tid å få det slik man ønsker, små skritt og MASSE tålmodighet – Ikkje minst har, som eg har påpekt mange ganger, en røykeslutt mye å si! 14.desember 2018 ble absolutt et økonomisk vendepunkt, har ikkje angret et eneste sekund og har aldri savnet røyken. Gevinsten har vært enorm 🙂

Men ok, eg har faktisk fått en del bestilling på armbånd i dag så eg skal ta med meg kaffikoppen å kose meg inne på Hobbyrommet. Eg har mange ferdig armbånd som ligger Til Salgs HER og HER + det kommer flere. Finner du ikkje det du ønsker deg, send meg en mail og eg kan lage akkurat det du vil ha 😀 (Stort sett i allefall) På mandag skal eg sende mail til tannlegen å bestille tid til avstøp! Nå nærmer deg seg virkelig et STOR smil! ♥

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer
    1. På benken din har du Spragler, muligens Praktspragle. Nr. 2 tror jeg er en Peperomia-variant, også kalt Rotterumpe 😂. Nr. 3 er nok en Calathea-variant. Veldig mange flotte av dem.

    2. Her var det masse fint i lys og blomster og kongler og bilder! Dere har vært flinke sammen <3 Kos dere masse med "ny" stue og kveld! Håper disse lysa fra Nille var fine å brenne da! Kubbelys er vanskelig, synes det er mye rart på markedet.

      1. Eg har alltid vær godt fornøyd med de fra Nille,det var fargene som gjorde at eg kjøpte de andre – De var skumlekan du si 😀 Tusen takk skal du ha <3

    3. Du har absolutt grønne fingre. Er så grønt og frodig hos deg.
      De avleggerne som du har fått heter Coleus eller Praktspragle på norsk.
      Det er takknemlige og fine planter som vokser fort.
      Og lett og ta topper av til nye planter.

Siste innlegg