Nå starter jobben vil eg tro?

 

Ingen tvil om at høsten kom ramlende inn her! Terrassedøra har stått litt åpen i natt siden Milo ikkje kom inn før eg la meg…Regnet nesten like mye inn på gulvet som på terrassen…Ikkje sant! Blåser godt og det ble plutselig sånn skikkelig “InneKoseHøst”! Må nok frem med stearinlysene til kwellen ♥

Tror eg skal holde meg i pysjen i dag og bare surre inne på Hobbyrommet, for i morgen vil eg tro det starter et maratonløp eg ikkje aner hvordan vil arte seg. Uante humper på veien får me ta høyde for, men eg håper dette går smoooth! Storesøss og eg er ganske like når det gjelder å få ting gjort, så allerede på sykehjemmet i går fikk me kjøpt kiste som mor mi ble hentet i. Veldig ryddig og fint, ja alt var så fint liksom og eg er ganske så sikker på at mor mi hadde vært fornøyd ♥ I morgen er det møte med begravelsesbyrået hjemme hos storesøss, da blir nok de praktiske tingene fikset og begravelsen blir neste uke. Me har nær familien som kommer tilreisende så greit med litt tid. Men SÅÅÅ starter den fysiske jobben, jaggu godt at storesøss i det minste er godt trent (fjellgeita.no hehe)

Huset til mor mi heter: “Det litla røde huset i Nunstein”, vel…det er ikkje sååå liten, og hun har mye! Alt skal ryddes, huset skal tømmes for så å selges. Hvor kjapt den prosessen går aner eg ikkje, men eg tenker det tar tid.…Kan bli en lang høst, men satser på at det hele går effektivt og kjapt (Er jo lov å håpe!) – Det hadde vært det beste for alle parter. Eg er sliten, nei ME er alle slitne. Selv om sykdomsperioden ikkje var så lang
(Dvs at me visste om den) var den intens og nesten altoppslukende –
Me gikk virkelig på akkord med oss selv til alle døgnets tider.

For å si det sånn: Eg har vært der extra mye for mor si siden Covid kom mars 2020, me skånet henne så godt me kunne for at hun ikkje skulle bli syk (Hun var redd for det). Eg hadde glatt gjort det samme en gang til, uten problem, men den siste tiden har eg bare tenkte at nå orker eg ikkje mer…Likevel står man på, me har nok alle mye uante krefter og pågangsmot som kommer til syne og jammen godt er det.

Det har rast inn me meldinger det siste døgnet, har ikkje helt oversikt, men eg trooor eg snart har svart de fleste; Tusen Takk for omsorgen ♥

Spørs om eg ikkje må ut å lufte meg litt i dag, det kommer nemligen et par pakker på posten! Den ene med flere kjoler eg har kjøpt meg og de er eg spent på! Behagelig med kjoler, ja litt sånn hverdagskjoler til å svinse rundt i 😀 Nå blir det en liten kattevask før eg parkerer på Hobyrommet 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
    1. 💛 To år sia mamma gikk bort, siden da har jeg «vært på jobb» for min gamle far. Har ikke rukket å fått sørge for henne.
      Så mitt råd til deg er å huske på deg selv oppi alt dette og vær glad du har noen å dele jobben med nu. Jeg er enebarn og alt falt på meg.
      Heldigvis kan vi bruke hobbyen vår til å zooone ut. Klæm

    2. Lag deg en god dag og lad batteriene. Det trengs. Godt du her en søster som du samarbeider med. Og med voksne barn og en svigersønn, overlater du fysisk tungt arbeid til dem. Og glem ikke å tillat deg å være svak. Det er en styrke.
      Klem fra Liv

    3. Det er mye å stelle med og rydde opp i tiden etterpå også 🥰Senest i dag har jeg vært og fått omregistrert bila etter min pappa som døde for litt over en mnd siden. 🙄 Godt at du har din søster sammen med deg så du slipper å være alene om det praktiske 👍 Det er også godt å tenke tilbake på at du var til stede og stilte opp så mye som du gjorde 🥰 Tenker på deg og dine i sorgen 💖

      1. Eg har også en bil eg må fikse. Siden du nevnte det nå; Eg fikk bilen av mor mi mens hun levde, men skulle ikkje gjøre noe m den før etter…Hva trengte du for å fikse det? Tenker ang papirer etc

    4. Mi erfaring er at ein får krefter når ein treng dei, uansett. Det er tøft no, men prøv å ta deg litt «egentid» innimellom. Klem og varme tankar til deg ! 🌹🌹🌹

    5. Det er mye slitsomt på alle plan, følelser ikke minst. Håper dere har god tid til å rydde hjemmet til mamma’n din. Du må være flink til å kjenne på og ta hensyn til både kroppen og sjelen din! 🌹 Klem fra Line😘

      En ting som burde gå greit er omreg. av bil ved arv, det har blitt enklere med årene. Håper følgende kan hjelpe deg:
      Sjekk Skatteetatens nettside vedrørende regler rundt omregistrering. Det gis avgiftsfritak for betaling av omregistreringsavgift ved arv mellom barn og foreldre. Det ligger lenke til Statens vegvesen (du kan omregistrere automatisk i selvbetjeningsløsningen til Statens vegvesen, der er det også mer info) hvis du følger nettsiden til Skatteetaten fra førstesiden, Avgifter, Bil og andre kjøretøy, Omregistrering (eierskifte), scroll ganske langt ned til Fritak for omregistreringsavgiften.

    6. Kondolerer ❤️

      Dette diktet om sorg av Iben Sandemose synes jeg er et godt dikt og det et er dikt som har betydd mye for meg etter at mamma døde for to år siden ❤️

      Sorg
      Sorg går ikke over. Den tar bare en annen form. En sorg ligner på havet. Til å begynne med er bølgene veldig krappe. Så kommer dønningene, men det blir aldri mer havblikk.

Siste innlegg