Når du ikke kan sy…OPPSKRIFT

Designet av Anita Gibney

 

Eg vet ikkje hvor mange sånne småpakker med stoffbiter eg har kjøpt opp gjennom…Sukk…Kjøpt kun fordi de var sååå fine og eg hadde sååå lyst å sy “noe”, bare fordi...Eg har beundret de fineste quilteteppene hvor andre har sagt: “Dette kan du også klare!” Inni meg har eg traumer om forsvunnen undertråd, brekte nåler og bare en masse vase….HVA som skjer når eg setter meg ned ved en symaskin helt helt utrolig, spesielt med tanke på hva eg faktisk klarer å fikse i en stor hobbyverden, eg klarer mye og eg fikser det meste, men symaskin!?! No No…Ja jo, det gikk jo så langt en gang, etter et av mange stoffbutikkbesøk, at eg kjøpte meg en symaskin…Hadde jo som sååå mange andre blitt forelsket i Tildafigurene…! Da trengte eg jo en symaskin, stoffer hadde eg kilovis av…FULL av optimisme pakket eg opp symaskinen, fikk den etter mye styr ferdig tredd og gjorde meg klar…Klarte noen sømmer før eg klappet maskinen sammen og sydde figurene for hånd…Jadda jadda, der har du meg! Eg blir sur på symaskin, men har 0 problem med å bruke timevis på å sy for hånd…Idiotisk hehe Har ingen annen forklaring på det enn at all logikk kollapser…For ikkje så alt for lenge siden tok eg avgjørelsen og solgte symaskinen, men eg har ikkje sluttet med å kjøpe stoff…heldigvis fant eg annen løsninge på å få brukt opp stoffene! *ler*

 

 

 

Designet av Anita Gibney

 

Men nå vettu, nå øyner eg atter en mulighet for å få meg et quiltet teppe! Eg kan bare retten og slettes ta heklenåla fatt!! Det er jo en løsning om ikkje annet, dessuten liker eg jo å hekle. Eg påpeker også alltid at det er best å hekle om våren og sommeren, spesielt om det er lapper som kan tas med ut hvor enn man ønsker
å slenge seg ned med heklenåla 🙂

 

 

QUIT SKY
Bildene over
Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jaggu er det helg igjen, det regner forresten…Ingen bombe det heller, men det våres! I går fant me masse Snøklokker på turen rundt Byhaugen og Stokkavannet! Deilig, da er det like om hjørnet….ja at eg kan droppe ullbuksa og finner sommerbuksa, og etter hvert shortsen!! Det gledes! Siden det er fredag blir det nok en kjapp handlerunde, er ikkje all verden me trenger tror eg, går i de vanlige tingene som me alltid handler og eg måtte “nødhandle” litt i går så da får me sjå 🙂

Støpte noe mer i går og nå begynner eg få en fin samling med Juletrær. TROOOR eg fant den rette spraylakken
i går så når den kommer i posten skal eg testen den før eg evn støper mer 🙂

 

 

 

HA EN FIN FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg