Nei, dette er ikkje skryt, men det føles godt

 

I går kwell var det innspurten på den siste nisserunden som eg skal fullføre i dag – Kjenner at eg virkelig gleder meg! Vanligvis, og helt ærlig, liker eg ikkje noe oppstuss om ting eg gjør, ja av denne typen. Grunnen til at eg vil vise hva eg gjøre, ja for dette er slettes ikkje første gang, ei heller den siste – Er fordi det er så enkelt og det trenger ikkje koste så mye i penger. Eg har ikkje råd til å gi 200 kr til kreti og pleti, det eneste eg gir penger til fast er Middager hos nettopp Kirkens Bymisjon, eg betaler for 2 middager (80 kr) hver måned hele året. Dvs at 2 personer får god middag, hvis mange nok gjøre dette, vel…do the math

På søndag når eg var med å bakte julekaker hjemme hos Amira og de fikk eg med en stor poser sirupsnipper
som hun hadde bakt. De skulle eg pakke og gi videre til Kirkens Bymisjon,
et veldig godt bidrag til resten eg skal innover med.

 

 

 

 

 

For litt siden bakte eg 2 store Julekrydder(brød)kaker, har hatt de i fryseren. Tok de ut i går, delte hver av de i 4, pakket de i plast og knytet sløyfe på. Kostet meg lite, men garantert at for noen betyr dette mye ♥

 

 

 

 

 

Oppskrifta på denne fantastiske go`biten finner du HER INNE.

 

 

 

1 pose med alt Julekrydderbrødet og 2 kurver fulle av kremmehus med masse go`saker,
det er godt over 100 poser 🙂 Litt forskjellig innhold….

 

 

 

 

 

Siden eg laget hele 9 kilo fruktflesk har eg ca 50 poser med Fruktflesk,
en del med peppernøtter, noen med sirupsnipper og en god del med pikekyss 😀

 

 

 

 

På alle posene har eg hengt på lapper med go`ord og en hilsen. Alt i alt har ikkje dette kostet meg noe særlig
i kroner, det har kostet tid, men det har eg. Bake gjør eg uansett, om eg lager en eller 2 extra porsjoner så har ikkje det så mye å si, dette er det flere enn meg som har muligheten til. Eg kan ikkje redde noen av de som eg skal gi dette til, der i mot kan eg bidra til at noen av de i allefall vil føle litt glede over at noen de ikkje kjenner tenker på de – Den gaven er nesten gratis å gi, men akk så verdifull ♥

Så hvis du i utgangspunktet har lyst å hjelpe noen, men ikkje har råd til
å bidra så er det mange muligheter til å gjøre en forskjell – Om ikkje annet for noen få ♥
Du trenger nemligen ikkje hjelpe alle.

 

Nå skal eg bare svinge innom badet en tur og så er det ut på hjul! Ja du, mulig du ikkje fikk det med deg,
men i natt fikk eg endelig lagt ut oppskriften på de Salte Lakriskaramellene eg laget tidligere.
Du rekker fint det før du hopper i Julestasen!

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Du kommer til å glede så mange med de flotte gavene dine du e’ rå. Ønske deg en fin dag med nissegleder. Ha en flott julefeiring og nyt dagene fremover🎅🏻

    2. Ha en fin dag💫🥰 hvis alle hadde gjort litt av det du gjør, ja, da hadde mange fått en finere dag🥰

    3. Så flott tiltak 😀. Mye vi kan gjøre uten at det skal koste allverden 😊❤️.

Siste innlegg