FRUKTFLESK – Tror det holder med 9 kilo…

 

Woop Woop nå er eg i mål med hele 9 kilo Fruktflesk 🙂 Hadde eg hatt nok bokser kunne dette vært gjort på 2 dager, men men. Det er gøy da! Klissete, men gøy 😀 Ikkje minst blir det jo lekkert når det danderes til i cellofan og stæsj. Vanligvis når eg lager Fruktflesk så lager eg 2 porsjoner, hver porsjon deler eg i to med en smak i hver.
I år går eg all in og lager 1 smak pr porsjon…Blir straks myyye mer flesk, men så har eg jo en plan da 😀

 

 

 

 

Eg hadde 6 smaker som eg ville bruke, ergo ble det 6 porsjoner…eg var nødt for å veie…1 porjon veier ganske nøyaktig 1,5 kg X 6 = 9 KILO!! Jepp, sånn ca akkurat passe til å starte en…

 

 

 

 

…FleskeFabrikk i stua! Våget ikkje å stå på kjøkkenet med så mye ferdig flesk, for tenk om det plutselig kom noe vann…?! Ikkje sant!? Nå har eg fylt opp glassene til gutta her hjemme, fylt 2 hjertebokser som eg kjøpte på Nille tidligere; det er ett til Amira & Eirik og ett hjerte som Dib skal ha med seg til noen ♥ Fylte også et glass til mor mi, et par cellofanposer som eg skal gi bort neste uke og det neste nå er å fylle så mange spissposer som mulig med resten av flesket! Har til nå fylt 16 spissposer og ennå er det MYE flesk igjen.

MAAANGE sendt meg Snap om fra hvor eg kjøpte de spissposene i Cellofan og de kjøpte eg hos CONGRATULATIONS (<—Du er herved advart; MYE fristelser)

Hva eg skal med sååå mange fylte spissposer skal eg selvfølgelig komme tilbake til…
Smakene eg valgte til flesket i år er: Jordbær, Grønne Epler, Aprikos, Mandarin, Mango og Sitron
(For sur sitron bruk Sitronsyre, for søt bruk essens)

 

 

 

 

Det så ut som verden sto i brann i dag når sola gikk ned!

 

 

 

 

Selv neket så ut som det brant! Helt nydelig, spesielt når det var minusgrader. I tillegg til alt flesker eg har styrt med i dag har eg også laget 2 porsjoner med Salte Mandler ♥ Eg skal nemligen ut å Nisse litt neste uke og da trenger eg litt sånn småsnack 🙂 Dvs eg har litt eg på surre med inne på Hobbyrommet, men FØRST må eg
ta å pakke resten av flesket, kan jo være greit å få tømt spisebordet.

 

Men du?

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

(Tenkte eg skulle vise hva eg fikk i kalenderen i dag, glemte det, men kan vise i morgen. Lager IKKJE egne innlegg på det, holder når halve Norge gjør det hver dag haha)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. 9 kg flesk😅😅😅 det må jeg si😊 “tante er fortsatt gal” og det stemmer ❣️ Du er go’

Siste innlegg