NOE GLEMMER MAN ALDRI

Designet av Lucy Neatby

“I gamle dager…”, sier Dib når eg snakker om noe som var FØR han ble født, ja som med disse vottene f.eks…De ble publisert for 18 år siden…i 2001!!! Å ja, det er jaggu meg mange år siden og dette var vel en av de aller aller første sånn skikkelige engelske oppskriftene eg prøvde meg på! Takk og pris for diagram sier eg nå bare hehe 0 problem å strikke, mye arbeid ja, men det liker jo me som strikker og akkurat passe stor dose med dill kan du si. Hallo liksom, annen hver maske svart/hvit, jepp, det VAR dill, men akk så flotte votter da!

Dette er vottene eg aldri kan glemme…åsså solgte eg de!! Skjønner ikkje HVA eg tenkte med eller på, men eg ble jo ganske smigret da det var ei som likte de så godt at hun ville kjøpe de…Planen har alltid vært at eg skal strikke et par til…EEEEEN dag…Men når!?

 

PARADOXICAL MITTENS
Bildet over
Str Medium Voksen

 

Foto: Vibbedille

Her er de eg strikket, Åååå eg var så fornøyde med de du aner ikkje!! Husker at de var sykt gode å ha på og de var liksom så tette og gode!! Husker eg tok bussen ens æren inn til Stavanger KUN for å gå på Husfliden å kjøpe Finull for å strikke de. Trengte kun 1 svart og 1 hvit og strikket de på pinne 2,5 mm 🙂

Burde jo absolutt ha strikket meg et par nye…Neste vinter kanskje??

 

* * * *

Da er det begynt å bli mørkt ute og te og kubbelys er allerede tent, men eg merke godt at det begynner å bli lysere! Litt for hver dag og det merkes absolutt best på solskinnsdager slik me har hatt denne helga 🙂 Hadde det ikkje vært for snøen som kom i natt hadde eg jaggu trodd det var våren som hadde startet!!

Da eg sjekket langtidsværet på mobilen ble eg ganske happy, vel å greit at det var meldt regn, men gradene skulle stige til 7-8 grader og da er det jo greit, men når eg nå sjekker Yr.no så er det ei anna vise!! Der meldes det BARE minusgrader frem til 12.februar!! Noen dager med så mye som -8!! Hva er greia med det eller?? Nok med at ikkje regjeringa kan bli enige om sakene sine, men VÆRET – Det finnes det vel kun ett av?? Eller…? Begynner å lure her ass!

Vel vel i dag skal de D-(desperate)Kjendisene ut i tvekamp og det kan jo bli artig haha Oh My det er sååå mye drama!! Alle disse Reality seriene har blitt som det er og alltid har vært med Se&Hør haha INGEN kjøper det, men alle leser det! hehe Joda, la me bare være enige om at me elsker å se PUTE-Tv for så å skravle dritt om det i alle kommentarfeltene hehe Min mening om f.eks kommetarfelter på f.eks Nettaviser? STENG det!! Hvorfor? Jo fordi det er blitt et yndet sted for middelaldrende mennesker å spy ut eder og galle!

Sånn, ja det er på tide å slenge på ei kanne med ny kaffi for kwellen og så inntar eg strikkestillingen igjen og eg nærmer meg halvveis på bolen 🙂

 

HA EN STRÅLENDE
FIN KWELL

 

 

Go`klem fra ei snart Ukeklar Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. utrolig vakre votter,om en ikke har en norsk oppskrift hadde eg aldrig villet selge dem,har du strikket et nytt par etter dem du solgte?mye drama på farmen ja,men ok å se på medag strikkepinnane går

      1. Det er ingen problem med engelsk oppskrift på disse vottene. Det er omtrent bare å følge diagrammet. Har strikket omtrent bare etter engelske oppskrifter de siste 10 årene og det er ofte mye enklere enn de norske

    2. Hei!
      Digga dette mønsteret og kjøpte mønsteret. Men fant ikke diagram på tommlene? Skal jaggu strikke disse og prøve meg på engelsken…

Siste innlegg