Ny Pute?? -Gratis Oppskrift

Designet av Tatsiana Kupryianchyk

 

Eg sier det hvert år, eller skriver da; Når våren kommer vibrerer heklenåla! Hvorfor, nei det vet eg ikkje, men på mange måter er det jo så mye enklere (som regel) å ta med seg hekletøyet ut enn strikketøyet. I allefall gjelder det mine hekletøy for det er som regel lapper som skal bli noe større 🙂 Å jammen har eg heklet noen lapper….
ja, sikkert noen tusen hvis eg overdriver litt, ja t.o.m flere puter har eg heklet, men de måtte eg fjerne for et par år siden…Husker ikkje helt hva eg gjorde med de, men når eg ble RØYKFRI så måtte de “reise videre”
for å si det enkelt! Hekkan den stanken…

 

 

Designet av Tatsiana Kupryianchyk

 

Eg drømmer om en stor og dyp sofa på terrassen, en daybed kanskje? Den har eg sååå lyst å fylle opp med masse store, gode puter. Eg trenger en del fargerike puter også, ja som de på bildene over her
De likte eg kjempegodt!!

 

LIKE A KELIM PILLOW
Bildene over
En størrelse

 

HVIS du vil ha denne oppskriften gratis kan du gå inn på designerens BLOGG HER, enn så lenge ligger kun Del 1 klar, neste uke kommer Del 2 osv (Kommer jo litt an på hvor kjapp du er med nål og hvor utålmodig du er, men valget er ditt) Oppskriften er av digram, men også i tekst – kommer jo an på hva du foretrekker. Det er også mye bilder som viser teknikker. Du trenger kun basic heklekunnskaper, men eg skjønner ikkje helt når det står: Level: Advanced Beginner? Oversatt blir jo det: Avansert Nybegynner….? Uansett, litt kunnskap om hekling skal man vel ha, du bør nok kunne hekle for å si det sånn *ler*

 

 

 

 

Designet av Tatsiana Kupryianchyk

 

Her bør du være over nybegynnerstadiet når det gjelder hekling, mulig pga popcornmaskene? Uansett, heklemasker er som regel ikkje vanskelige og når alt er godt forklart både i tekst og bilder, ja da er det bare å kjøre på og prøve seg 🙂 Dessuten er You Tube et egnet sted for å lære seg vanskelig masker.

 

BLUES IN THE WIND PILLOW
Str 50 cm X 50 cm

 

 

 

 

 

Designet av Tatsiana Kupryianchyk

 

Patentstrikking kan eg, men patent hekling? Det skal eg ærlig innrømme at eg aldri har hørt om?
Det ser nå i allefall skikkelig stilig og flott ut 🙂

 

HELIOS MANDALA
En størrelse

 

Tja, så hvilken pute MÅ du hekle?
Eg kunne som sagt tenkt meg en hel haug…

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Sånn var ståa da eg sto opp i dag! Hva var det først eg faktisk tenkte på når eg så det?? ISLYKTER!! Ikkje sant.…det har eg laget flere ganger før, men hvorfor eg ikkje har gjort det nå i år er et mysterie…eller ikkje. Eg tenkte at det gidder eg ikkje for da blir det jo bare vamt ute, men i dag tenkte at NÅ må eg gjøre det! Tok et sveip innom Yr.no bare for å sjekke, hva skjer i morgen?? Jo, da er det over til + grader…Hvor fort fryser en ballong med vann i, la oss si ca 8 minus? (Vet jo at det blir mindre minus utover dagen før de synker til kwells igjen) Kanskje eg rekker å tenne noen islykter før våren bare dumper inn liksom…*ler* Neste lørdag skal me få 7+ grader…Nå må eg VIRKELIG få gang på det der minidrivhuset mitt…snart kan eg jo bare plante alt rett ut…

Men ok, dagen min i dag kommer garantert til å dreie seg om garn og mere garn!! Oh My!! Eg skal faktisk tømme MER enn 2 svarte sekker rett ut å stuegulvet og så skal eg sortere, pakke litt og ja...i det hele tatt, kose meg med litt garn…Hva og hvorfor skal du få se i et annet innlegg, nå må eg ha meg litt mer kaffi 🙂

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Lag en haug med islykter, gidder du? Jeg trenger varmegrader. Her var det minus 21.4 i dag morges.
      Og hold opp å snakke o den våren. Den kommer ikke på leeeeenge ennå.

      1. Har allerede satt ut 2 ballonger og de er nå sånn slush inni!! Men du? Våren kjeme den! Woop Woop nest lørdag er d meldt hele 7 PLUSS grader her på min terrasse…. *eg må finne frem hagehanskene mine snart* ❤️

    2. Her har mannen laget omtrent et dusin lyslykter, men frosset de i fryseren, ca 6 timer tror jeg

    3. Har tenkt på lykter ei stønn sjøl.. men blir visst med tanken. Og rydde i garn, DET skulle jeg virkelug gjort. Men hva man skulle ha gjort,og hva man ikke gjør.
      Kos deg med lykter og garn. Her er det litt sport og den evinderlige lange mariusbolen som ALDRI blir lang nok… hmpf.

Siste innlegg