NYTT TEPPE! -Eg dåner!

Designet av Jenise Hope

 

ALTSÅ!! Seriøst?? Enda et teppe!?! Å ja, eg har de andre teppeoppskriftene som du forøvrig kan se Her Her
og Her, eg har faktisk strikket flere lapper. Teppet eg startet på strikkes i tynt garn og eg valgte Holst Supersoft,
det blir nesten ikkje tynnere enn det! Skikkelig lekkert og vanvittig gøy å strikke 🙂

Dette teppet som hun nå publiserer vil nok føles mer overkommelig for flere (inkl meg selv) fordi det strikkes
i tjukkere garn! JuHuuu Da er det jo faktisk et håp om å kanskje få det ferdig? Ikkje sant?

Orginalt strikkes det i garn som 100 m pr 50 gr
og på pinne 3,75 mm – Det er jo helt knall!

 

 

Designet av Jenise Hope

 

I tillegg er hver lapp ganske store noe som vil forenkle monteringsprosessen – ME LOVE! Ååå det er skikkelig farlig (for meg) når det popper opp prosjekter som dette, spesielt nå på høsten! Det er jo bare det ultimate KoseStrikkeProsjektet for de kalde månedene! Ikkje sant? Tenkt å strikke dette i f.eks et deilig alpakkagarn?
Eller, et alpakkagarn med litt “vanlig” ull i seg? Mmm det hadde blir helt perfekt skal eg si deg….det er bare det…eg har et par tepper inne på garnrommet som eg følte det samme for da eg startet opp, men sørgelig nok så ligger de der ennå…Eg må ta meg selv i nakken og i allefall få ferdig det smellfeite teppe som eg strikker på pinne 30! Jepp, ikkje tull en gang! Det blir knallstilig – Tungt å strikke, men det går 🙂

 

ARTIC MORNING BLANKET
Bildene over
Str 198 cm X 152 cm
Engelsk strikkeoppskrift

Hvis du trenger ei liste med oversettelse av forkortelser som brukes
i de fleste engelske oppskrifter kan du plukke den med deg HER 🙂

 

 

* * * *

 

 

Nå etter på må eg faktisk rydde! Får makk når kjøkkenet ikkje er fint, men eg kan jo heller ikkje rydde/vaske meg ihjel. Anyway, eg skal gjøre det fort og gale og så stikker eg ut en tur. Målet er Europris JuHuuu Eg TRENGER et par sånne halvstore plastbokser og noen små kurver til å ha i ei skuffe. Fikk jo en god del perler hjem i går og de laget litt plassproblemer + eg trenger en tett boks til å ha ferdige perlerier opp i. Siden eg perler mye sesongperlerier kan jo ikkje alt brukes samtidig. Så en boks til perlerier og en til perler. Skuffa i pulten eg har perler i er full og egentlig syns eg det er dumt å bruke skuffa til det. I den skuffa vil eg ha mange små kurver til å ha sånn smådill oppi. Ja alt sånn nips me trenger å ha lett tilgjengelig 🙂 Alt dette vet eg at de har i søkk og kan ute på Europris 🙂 Kjenner eg er ganske ivrig så eg tror bare et sparker i gang dagen og får det gjort 🙂

 

Nå er det ca 1000 “JA TAKK” kommentarer på Facebook i forhold til Dette Innlegget! Det er så utrolig at eg tror ikkje det er sant, 1000 personer som ønsker å bli med på en Give Away, men som ikkje har en sjanse til å vinne fordi de ikkje leser hva eg skriver. Det er synd!

 

 

LAG DEG EN MAGISK DAG
OG KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg