Påskeaktiviteter for ALLE!

Reklame | Rito Garn&Hobby

Foto: VIbbedille

 

Eg er totalt LOST! Har sittet i flere timer og bare surret i vei med morsom podcast på øret. Aldeles i min egen verden 🙂 Ute blåser det sånn at eg blir jo helt ør i hodet! Men altså, nå har eg perlet i noen timer – 3 koselige Påskekylling ble til + eg har testet ut noen strikkemønster. Marius og Setedal er jo helt perfekt til et perlebrett!
Fy filleren det blir fint altså! Prøvde meg først på glassbrikker, men større brikker til f.eks gryter etc er jo ikkje noe verre å få til. Satt faktisk også å lurte på SPISEBRIKKER!?! Tja, skulle hatt en til Milo faktisk – til å ha under matskålene! Det er jo bare å klikke fast flere brett så kan du jo perle så stort du vil 🙂 Etter hvert som eg perler
så popper det opp ideèr – Noen ganger ganske så ville ideèr faktisk…

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Det du også kan gjøre som hadde vært ganske kjekt er å perle bokser! Da perler du f.eks 5 slike Mariusbrikker,
1 bunn og 4 til sidene. Da er det bare frem med limpistolen, eller du perler en kant med annen hver perle
og ledig “Hull” – Til slutt bare “fletter” du skjøtene sammen 🙂

Ååå vettu kan eg kom på nå?? Ååå det kunne blitt fint! Du vet når du strikker gaver, la oss si du skal gi en Mariusgenser i gave, ok? Da kan du jo lage slike små brikker (lapper altså) som du henger på genseren siden det er gave. Da kan du perle ei lita Mariusbrikke vettu! Ja eg ser for meg at det kan se ganske proft og fint ut. På mine perlerier bruker eg Hama Midi Perler, men skal du lage f.eks små merkelapper kan jo Hama Mini være perfekt! Eg har sett litt på de miniperlene, hmmm det hadde vært genialt hvis man skal ha små detaljer. Ender nok opp med de og eg, men da MÅ eg definitivt få meg nye briller snarest! Hvis ikkje ender eg nok etter hvert opp med Maxi Perler hehe De er forresten perfekte til små barnehender 🙂

 

 

 

 

Dette er virkelig en sosial hobby må eg si! Ja me kan jo være ganske mange rundt bordet her, alt man trenger av perler og dill på midten og sååå er det bare å perle i vei! Eg har planer om perledager med både store og små så det blir nok mange koselig timer. I steden for å spise og skravle kan man da perle og skravle! Vil jo si at det er en perfekt aktivitet til å drive med på feriedager når været er for dårlig til å være ute. Se for deg hvor koselig en snøstorm-dag på hytta med ett kan bli! Man KAN blir lei av Monopol i lengden også *ler*. Mye (eller nok) perler tar ikkje så stor plass, alt det som er på bordet har eg enn så lenge bare i ei middels stor strikkekurv 🙂
(Min oppbevaringsløsning kommer på mandag!) Er ganske sikker på at du som meg har en del perler et eller annet
sted i hobbystashet ditt, skulle du trenge å supplere så er det bare å stikke innom HER og du får alt du trenger til en ganske rimelig penge faktisk 🙂 Husk å ta me strikkebøker med litt tradisjonmønster som lett kan perles. Ønsker du Perlebøker, ja f.eks Anja Takacs sine finner du de Her Inne 🙂 Og du? Husk at man kan også strikke perlemønster! Eg har flere ganger, spesielt når ungene var små, strikket perlefigurer på klærene eg strikket 🙂

 

Nå skal eg benke meg ved bordet igjen og bare fortsette å perle! Begge ungene er på jobb og Ali la seg igjen! Har en ikkje helt i form, ja så da sitter eg bare her å surrer da. Senere er det frem med strikketøyet og NÅ nærmer eg meg virkelig den der vrangborda! JuHuuu Når det skjer skal eg juble høyt 🙂 Middag blir det ikkje før ungene er hjemme og da er det bestilt Lasagne, salat og hvitløksbrød, men først skal det perles 🙂
Kaker kan forøvrig også perles…bare nevner det

 

 

KOS DEG VIDERE DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra ei ganske ivrig Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Kor mykje fint og kreativt. Har perla mykje opp gjennom tida, sammen med datter, veldig koselig aktivitet.

    2. Herlig innlegg. Rart jeg tenkte på det her om dagen. At jeg kanskje skulle perle litt. Men så tenkte jeg at jeg har vokst fra det…hehe…Så utrolig dum tanke. Det er så mye glede i alle disse fargene og mønstre og perler…God kveld 🙂

    3. Først så tenkte eg, hmmm, er ikke det litt sånn HÆ, hva er vitsen? Så plutselig begynner in idé å snurre i hodet…. Spørs om det blir en handel herfra også.

      1. Du MÅÅ ta turen innom Anja_takacs på Instagram!!! Ååååå du kommer til å få sååå mange herlige ideèr, eg lover 🙂

Siste innlegg