Passer DU på bonden din?

 

Det er samme leksa hver eneste vår….Både Ali og ungene hyler høyt når bonden er i gang med våronna.
Vifta i bilen skrues på 0 og dører/vinduer skalkes igjen her hjemme *humrer*. Ja jo, eg kan god innrømme at noooen ganger lukter det ganske surt, MEN så fort de nye tomatene er kommet i hus er det glemt som dugg for sola 🙂 Eg EEELSKER bonden vår ♥ Helt klart! Rett bort i høgget her ligger VÅRSOL GARTNERI og der har det begynt å bugne allerede, det er en fryd for både øyet og ikkje minst ganen! Vettu ka? De har t.o.m SNOP der borte! Åååå de små perletomatene går ned på høykant her i heimen, tomaten på bildet over er Chokotomater(?), mener det er noe sånn de heter – de er litt brune i fargen, men FOR en himmelsk smak!
De er min favoritt ved siden av perlene 🙂

 

 

 

 

Agurkene er jo et EVENTYRLIG i seg selv! Til høyre har man agurk fra VårSol, den er DIGER, tjukk, saftig
og skikkelig fresh i smaken – Kun kr 15, den tynne til venstre er en standar butikkagurk til 20 kr.
Elsker å handle godt og flott samtidig som man sparer litt mynt 🙂

 

 

 

 

Ganske stor forskjell her ja + at Vårsol si agurk er ganske mye lengre! Masse agurk for pengene. Hvis Dib ikkje finner noe snacks når han craver noe tar han som regel ei hel agurk og knasker i vei 🙂 Me pleier som regel kjøpe 5 stk hver helg og det holder knapt til hele uka for me spiser det hver eneste dag – det samme gjelder tomatene 🙂 Dette er virkelig lokal luksus, en luksus eg har 0 problem med å anbefale!

Det snakkes ofte om at man må støtte de lokale butikkene, men mange lokale eller nisjebutikker er dyre
(noe eg skjønner) men det betyr ikkje at eg har råd å benytte meg av de, men bonden Ååå ikkje bare har han nydelige produkter, men man sparer en del på å handle der kontra butikk + at ALT smaker sååå mye bedre 🙂
Så ja, bor du i omegn, vel da tar du strake veien til Tananger, rett over Hafrsfjord brua og handlet litt grønt til helga. Det er om ikkje annet en fin tur, du kan jo rusle litt rundt langs havet samtidig eller stikke ned til indre havn å få med deg noe lekker sjømat til helga 🙂 Det må eg si, me er heldige her ute for me bor midt i et eldorado når det kommer til gode og lokale matvarer 🙂

 

 

 

 

Dagens fangst: Masse akurk + snackagurker (de små) Røde og Gule mini/perletomater, bifftomater og verden beste Eplemost (Den er fra Helgøy) ♥ Nå kan me fryde oss til langt ut på høsten for sesongen har så vidt startet 🙂

Har du en bonde i nærheten?
Da vil eg absolutt råde deg til å benytte deg av han med hva enn han måtte plante og selge 🙂

 

 

* * * *

 

 

Ååå nå satte eg meg ned for en liten stund siden og er ganske så gåen!! Me var på hjul halv 12 i dag og skulle til Obs Bygg for å kjøpe maling/beis til terrassen, meeen de var tomme for basen som trengs når den blandes….
Må vente til ut i uka…Åååå jaja, satser på bra vær da også 🙂 Der etter var det ut hit igjen, innom gartneriet altså, opp på den nye Remabutikken (skikkelig flott!), ned på Kiwi, Nille og Blomsterbutikken og hjem til mor mi med varene 🙂 Ali fikk ordnet litt med utemøblene hennes + de 2 sammen fikk sprøytet terrassen med noe mosedrepegreier, vet ikkje for eg satte å scrollet på mobilen akkurat da (Hadde meg en hvilepause). Vel hjemme var det opp/ned 2 ganger i trappene med varer (GOD trening), inn å styre på kjøkkenet, rydde kjøleskapet og få på plass alle varene, ut på terrassen, brette 3 smekkfulle stativ, legge alt på plass, en liten pause og sååå rett
i dusjen! I mens laget Ali kyllingpastasalat (sånn kald med kultursau etc) skikkelig herlig 🙂 Nå er det kwell og eg skal gjøre nada, muligens eg perler litt, men ellers har eg nok med å eksistere 🙂 Godt det er helg!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei kaputt Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. herlig ,ja vi kan kjøpe både tomater og agurker direkte vi også,litt å kjøre ,men en fin tur :=) jeg bor på landet var melkebonde i 10 år før vi sluttet ,men bor her ennå,ei vennine er fortsatt melkebonnde (ku ) + sau ei anna venninne har geit og ei har høner ,sånn sett kan jeg få ferske varer hele året om jeg ønsker det .
      Skitlukta er ikke god,men samtidig er den god,for da hvet vi att vi får norsk mat,den dagen lukta forsvinner,da har vi bare impotert mat fra utlandet,er det det vi ønsker ? nei ikke jeg iallefall,tenke da ,melk fra utlandet mon tro om den hadde vært god når den kom til butikken

Siste innlegg