PLOMME CHUTNEY – Smakfulle Gaver

 

Jadda jadda, nå er eg faktisk ferdig med det meste av julegavene. Er jo noen eg skal kjøpe og det er som alltid pysjamaser (Har bare blitt ei greie med årene) + noe som skal gis samme med alle geleéne eg har laget, men det kan eg ikkje kjøpe før i desember.

Da eg laget plommegeleén så skal jo de kokte plommene siles noen timer før eg kan fortsette på selve geleén og det var da eg kom på det: Eg samlet avkoket i ei skål for så å koke det opp igjen å lage chutney – Ååå det ble godt det! Veldig smakfult og garantert godt ved siden av noen annet. Oppskriften plukker du meg deg Her på Trines Matblogg og hun skriver at Plommechutney er godt til ostebord, kjøttretter, kylling og t.o.m vilt. Så det er vel egentlig bare opp til deg selv hva du liker eller ei 🙂

Eg følgte neste oppskriften, hadde ikkje epler i hus den kvelden eg laget det så da droppet eg de. Startet kun med halvparten av mengde hvitvinseddik, men måtte tilsette litt vann etter hvert da eg syns det smakt bittelitt mye eddik.
Dette regulerer du helt fint etter hvordan du liker det.

 

 

 

 

En ting som er veldig greit er å skrive hva som er i det man lager på en lapp. Vet jo aldri hva noen ikkje tåler. Trine sier også at jo lenger denne får stå uåpnet jo bedre er den, så når eg gi bort dette glasset på søndag skal eg si de må spare den til jul 🙂 Før eg gir det bort skal det opp i en av posene eg dekorte her tidligere 🙂
Ei bjelle på båndet kan avverge snikspising…*Fniser*

 

 

 

 

 

 

Har okkupert ei hel skuff i det ene kjøleskapet og der er det fult med go`saker: Eplegelé, plommegelé m/Anis, Myntegelé og Plomme Chutney 🙂 Kommer tilbake senere med oppskrifter for
disse skal jo ikkje pyntes til før til jul.

 

 

 


Ok, bare en aldri så liten update på siste døgns hendeler….For en dag! Er helt KO-KO sliten i hodet! Altså, det var jo ventet, selvfølgelig ble eg utestengt også fra denne gruppa, så det beviser jo bare at admin der bifaller en hinsides oppførsel for seg selv. Så husk at du skal kun gjøre som de sier(skriver) og ikkje som de gjør. Vel, da er vel det den strikkegruppa man virkelig bør styre unna, bare nevner det! Eg fortalte jo tidligere at eg var suspendert/utestengt fra “Strikkesida for ALLE”Veeel…det visste seg tydeligvis å være en feil? Min mening er jo at sånn ikkje “bare” skjer, men ok- De har sluppet meg inn igjen da, så eg skal nok en gang la tvilen komme dem til gode…Men ja, selvfølgelig blir eg jo mer og mer ambivalent til strikkegrupper
og det er absolutt der eg får mest motbør.

Jaja shit au, eg har brukt kwellen hittil til å perle og lage pizza. Eg briljerte via Snapchat og laget pizza med ferdig deig på rull, ferdig saus (Steikte kjøttet selv da) men også ferdig revet ost – Er man sliten såååå er man sliten….Kakene eg skulle hente for mor mi i dag? Vel…de kunne ikkje hentes før i morgen, så ja
da ble det ingen fridag i morgen heller…Sukk

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Du kan jo komme på r/knitting på Reddit i stedet. Ganske høyt under taket, men det er jo stort sett på engelsk da. Vi er en del nordboere det etter hvert.

Siste innlegg