Praktisk og sååå SØT!

Designet av Knitwork by Ina

 

Altså nå!! På sensommeren i år raserte eg jo hele kjøkkenet om du husker? Ja eg ribbet skuffer og skap og virkelig renset ut alt som kunne kastes eller gis videre til f.eks Fretex. Husker at eg kastet “Bøttevis” av småbøtter som det hadde vært enten reker eller sursild i….tanken var jo; “De kan sikkert brukes til noe”, selvfølgelig kan de brukes til noe…akkurat som de der Nutellaglassene er supre til frø, nøtter og hjemmelaget snop…men nå når eg VIRKELIG fant et morsomt bruksområdet, ja så har eg jo kastet ALT! Eg har ikkje en unødvendig plastboks i skapet som brukes til noe….hvor typisk!? Det er nesten så eg er nødt til å løpe bort til Rema å kjøpe ei bøtte med Sursild…Ikkje sant..?

 

 

 

Designet av Knitwork by Ina

 

Har noen vaskebøtter, men noe sier meg at DET blir for stort…sukk!
Se for en koselig anordning du kan trylle f.eks ei Sursildbøtte om til!?

Kan jo legge til at designeren anbefaler å følge anvisningen i oppskriften først og SÅÅÅ kan du hekle til hvilken bøttestørrelse du vil etterpå. Altså; Lær først for så å gjøre hva du vil 🙂 Bøtta i oppskriften er faktisk litt stor, ja me snakker 5 l – Da er det iallefall ikkje ei sursildbøtte det er snakk om, selv om eg syns det hadde vært den optimale størrelsen 🙂 Uansett, bøtta er koselig nok den, genial å ta med seg ut nå til våren og sommeren når du skal hekle lapper 🙂 Ja for det er jo som alltid det som kommer frem hos meg…hekler lapper hver vår eg…har et HAV av lapper som garantert kan bli mange flotte tepper etter hvert…en gang….sukk...

 

 

CROCHET ORGANIZER
Bildene over

 

 

 

 

Designet av Heike Wiesmann

 

Men ALTSÅ!! HALLO!??!?! Denne her da!?? WHAT!? Eg hadde nok ikkje fått gjennomslag for å ha en sau i stua på denne måten, MEN, om eg hadde hatt f.eks et hobbyrom hvor eg da hadde en go`stol, hvor eg hadde yoga eller sånn Zen-Tid, da hadde det nok gått fint å hatt en sau…på ermlenet! For sånn HELT egentlig? Det er HELT genialt!! Eg praktiserer jo nesten det samme prinsippet her i go`stolen midt i stua: Ryddet nylig til en fresh strikkekurv, fin og ryddig var den nøyaktig en halv dag! Det som skjer er at alt eg liker å ha i nærheten, eller som eg skal “passe på” for alle andre slik at ting ikkje forsvinner havner nå i den kurven…SÅNN er det alltid! Nå er eg kommet dit hen – IGJEN, at eg enten; A) Må rydde og kaste, eller B) Finne ei ny kurv. Eg bør absolutt rydde i shit`e mitt her ved min venstre side…det skal gudene vite…“Til helga kanskje?”

 

LUCKY, der Sessel-Organizer
Str 58 cm X 30 cm
Til å henge på ermlenet
Tysk oppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Eg kjenner allerede nå at i dag blir det kwil, og den bør eg ha unnagjort i god tid før kl 15!! Eg har akkurat som eg hatt siden lørdag en date med Tv6 fra kl 15-21!! Det er ganske crazy, men eg bare MÅÅ se “Nord og Sør”! Nå er det ikkje sånn at eg sitte pal i 6 t og glor, ikkje helt i allefall. Eg vimser litt rundt og gjør andre ting også, men skal være ærlig å si at det mest er fordi rompa dovner og eg må bevege meg litt haha
Det er bare i dag og i morgen igjen så eg overlever, helt klart 🙂

Fikk da strikket hoveddelen til kylling nr 2 ferdig i går så eg må snart bli enig med meg selv ang småtingene og dillet som skal lages til. F.eks: Skal eg bruke plastøyner eller skal eg hekle/strikke/sy de? Det samme med nebbet, skal eg lage det selv, eller trøkke et i plastikk inn i “hodet”, og vingene…skal det brukes fjær eller skal det strikkes…Så ja, eg har en del avgjørelser som må tas, men først tror eg det viktigste eg kan gjøre, er å sove! ca 5 t på øyet er ikkje nok! Ble litt sent i går fordi: Dib hoppet i bilen og durte ut å kjøpte et SLAGVERK han fant på Finn.no….kl 23 på kwellen! Jepp, og selvfølgelig måtte dette testes og da er ikkje eg den som har hjerte til å si at han må slutte fordi eg skal sove hehe Det er et elektronisk slagverk da, men det blir jo en del dunkelyder – Tar du på headset er det jo magisk, for det er ganske godt bekreftet at den gutten er laaangt fra tonedøv 🙂
Musikk ER gøy og trommer er kjempekult!

Men men, dagen blir nok mye bedre etter et par timer til på øyet 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg