Robuste Fletter

Designet av Thea Colman

 

Om de er robuste eller ei er jo helt å holdent opp til garnet, vil du heller ha “myke” fletter som smyger seg rundt så velger du da et “rene” garn for å si det sånn. Vet ikkje helt om det var forståelig hva eg mente!! haha Enkelt: Strikker du i merino blir de myke, strikker du i ren ull blir de noe mer markerte og dermed får de et robust uttrykk i mine øyne. Hvis eg kan velge vil eg alltid velge ren ull og et mer robust eller rustikk uttrykk er muligens mer riktig, men eg kan også sette pris på myke fletter når det passer seg. Egentlig så er jo dette noen feite fletter, det er vel også et ord (eller en forklaring) eg har i mitt vokabular. Hadde egentlig tenkt å skrive “Feite Fletter” i overskriften, men i et svakt øyeblikk her i morgentimene tenkte eg litt tåpelig at noen ganske kunne bli krenket!!!??! Ikkje spør, men for sikkerthetsskyld endret eg det til “Robuste” da det kanskje er noe mer positiv ladet(?).

Vel, ja, det er ikkje alltid like enkelt å skrive verken fra hjertet eller levra ser du. I dag kan man nemlig krenke noen uansett hva man skriver. T.o.m her inne hvor det meste omhandler strikking. Jepp, strikking kan visst nok på flere måter være krenkende…noen blir FAKTISK krenket, så da er det vel sant da??…Mulig det ble litt for mange vrange masker, tja hva vet vel eg, men ivrig som eg er er det ikkje alltid lett å ha tunga i riktig munn!
*ler av hjertens lyst*

 

 

Designet av Thea Colman

 

Aaaanyway! Genser gikk “rett hjem” hos meg og eg elsker den faktisk!! YES! Thea Colman har MYYYE lekkert
og mye fint! Hun har en del som er like rustikt som denne go`biten over og eg liker de alle sammen!
Bare se på DENNE, DENNE, DENNE DENNE og DENNE

Du finner mange flere, men dette var noen av de eg virkelig kunne tenkt meg, men så er det jo som me alt annet: Man kan slettes ikkje få alt, noen får mer enn andre, men det betyr likevel IKKJE at
noen bør bli krenket av den grunn…? Eller?

 

 

PAMPLEMOUSSE
Bildene Over
Fra 91 cm til 158 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

Laurdag og eg sov forsyne meg til halv 10! For første gang på ganske lenge var det ferdig kaffi da eg sto opp! Grunnen til det er at Ali har, i denne oppussingsfasen, hatt noe merkelige sovetider i det siste! Men i dag er det DUGNAD, noe eg hadde glemt, men Ali satt her klar som et egg da eg sto opp! SÅ ja, da ble det Me-Time på meg i dag også før eg har startet dagen skikkelig. Deilig og helt digg!

Bortsett fra at Dib jobber til kl 15 skal begge ungene være hjemme i dag – SÅ KOS ♥ Siden de begge er opptatt med mye er det ikkje ofte det skjer! Amira var hjemme i går også (etter jobb altså) og me hadde det skikkelig kos! I over 4 timer satt me å spilte “Det burde man jo vite”, og eg må jo si at eg ble imponert både av Amira og meg selv! Hekkan me VET og KAN mye! Godt å trimme hjernen en gang i ny og ne. I dag står visst mer spilling på planen, både Monopol og Kort er blitt nevnt så det er bare å hente frem konkurransegenet og gi jernet! Me er vel nokså nådeløse alle sammen når me spiller, absolutt intet AldersHensyn haha

Ellers så står det jo som sagt Lasagne på menyen, hvem som får æren av å lage den gjenstår å se! Taco i går ble laget i fellesskap og det var KUN Dib som slapp unna. Tja, da bør vel HAN lage middagen i dag da??

 

 

 

 

KOS DEG OG NYT EN
SKJØNN LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i 100% Helgemodus 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg synes jo det er tvert imot da – veldig markerte og fremtredende fletter når det brukes et rent merinogarn, mer robuste, utflytende og myke med annen ren, ubehandlet ull og/eller alpakka. Uansett, alt til sitt bruk, og hvilket uttrykk man ønsker. Skjønner den med at noen blir “krenket” uansett hva man mener, noen lar seg jo krenke av alt. Det er jo helt idiotisk – det kommer jo an på hver enkelts syn og oppfattelse – enhver har sine egne preferanser. Kreativitet og mangfold er jo det som er spennende. God strikkedag og helg 😊

    2. Synes du skal definere “mykere”. Det er jo som sagt opp til enhver hvordan det defineres, men flette/strukturstrikk, blir jo veldig definert og markant ved å strikke i ren merinoull – veldig få garn i ren merinoull har en annen spinning, som ikke gir det markante, definerte, bastante uttrykket. Arwetta er et merinogarn som ikke gir et like definert/bastant uttrykk. Skjønner ikke fremdeles hvordan dette kan gi et “mykere uttrykk” i andre merinogarn.

      1. Tja, hvordan skal eg forklare så du skjønner hva eg mener? Ok, la oss si du har ei kremkake (kremen er myke) Du sprøyter ut kremen og får myyyke (glatte?) “pølser” med krem, sånn blir fletter i merinogarn. Det er ingenting robust ved merino, det er glatt og det “ser” veldig mykt og “Rent” ut. I ren ull er garnet ikkje glatt, det er litt hårete/stikkete(?) ergo får det et robust utseende.

        1. Ok – selv synes jeg at fletter/strukturstrikk blir veldig definert/strengt i merinoull. Alt til sin tid som sagt .

Siste innlegg