RUSTIKKE OG DEILIGE VOTTER

Designet av Tiina Huhtaniemi

Votter med litt sånn røft utseende er vel det eg like best tror eg? Det har egentlig lite med designet å gjøre, men garnet spiller en stor rolle. Dvs eg bruker rent ull til votter og da som oftes Finull eller Røros, har prøvd meg et par ganger med superwash, men DET fant eg fort ut ikkje funket til votter! *Iskalde og klissvåte barnehender!* Superwash er bra på andre type plagg 🙂

Vottene over er strikket i Brooklyn Tweed Shelter, et garn eg forøvrig ikkje har prøvd ENNÅ, men koser med det så fort eg har sjansen 🙂 *Deilig*

 

KUUSI MITTENS
Bildet over
2 størrelser

 

Designet av Pinneguri

Pinneguri har også et par herlige votter med det deilige rustikke utseende basert på garnvalget, de er strikket i Jamieson`s of Shetland Spindrift – et garn eg må gå aktivt inn for å sjekke ut nærmere. Det er tynt og selges i 25 gr nøster, men vettu?? Det finnes i over 125 farger!?! Oh My! Disse vottene til Pinneguri er en, tja, kall det en “SpinnOff” fra Barlindvottene fra vinteren 2017 bare med en annen strikkefasthet så da er det jo bare å velge hvor tynne du vil ha de. Eller bare si “JaTakk begge deler” (Se linkene under her)

 

BARLINDVOTTENE FOR
LØS-STRIKKERE

Str Dame
NORSK Strikkeoppskrifter

Vottene finnes også i annen strikkefasthet HER
Begge vottene kan også kjøpes samlet HER


* * * *

Dagen i går forsvant rett under dyna for å si det sånn, ja eg sov til tidlig kwell og det var magen som gjorde det mulig. Merker GODT at eg ikkje har drukket Ingefær siden lørdag og når eg har kuttet ut kvalmemedisinen for lenge siden så har eg jo heller ikkje det hjemme…Da blir det kjipt rett og slett! At eg i det hele tatt kunne GLEMME å kjøpe appelsiner og ingefær når me handlet til helga er for meg et mysterium! Er nødt til å få det i hus i dag og få det kjapt på kok!På oppussingsfronten var malerene innom i 40 min i går…Mulig de jobber kjapt, men 40 min er det lengste de har vært innom. Både torsdag og fredag forrige uke var de innom en liten halvtime begge dagene. Ali spurte de i går når de kom neste gang og om de kom i dag. Nei de kommer ikkje i dag og de trodde gjerne de kom i 13 tiden i morgen. Da slo heldigvis Ali litt i bordet og sa at han syns de kan ha litt bedre avtaler enn å bare tro. Når me ikkje vet når, blir det til at man går i ventemodus hele dagen. Da skulle de heller se om de kunne komme en gang rundt kl 11 i morgen. De hadde også sagt de ble ferdig på torsdag! Ok, eg HÅPER jo det selv om eg syns det er vanskelig å tro på når eg ser meg rundt og hvordan det hele ser ut…Jaja eg TROR på Julenissen så nå ser eg jo derfor frem til å pynte og ordne Dib sitt rom til helga 🙂 Lover jo godt 😉

“Fortsettelse følger…”Satser på økende form utover dagen etter at Ingefæren er i hus 🙂

 

KOS DEG
OG HA EN DEILIG DAG

Go`klem fra ei Ganske sliten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg