Såre fingertupper og de Søteste vottene

Designet av Maude L. Baril

 

Dette er noe av de fineste vottene eg har sett på lenge! Her få du litt av alt: Mønster, frynser og latvisk flette,
kan nesten ikkje blir noe bedre enn det 🙂 Her kan du strikke med det eg liker å kalle for standard ullgarn:
ca 100 m pr 50 gr/ strikkefasthet på 20 m

 

 

Designet av Maude L. Baril

 

Hallo liksom! Awww, nop, det blir ikkje søtere enn dette ♥

 

OISELLE
Bildene over
Fra str Nyfødt/Baby til Voksen Large

 

 

 

* * * *

 

Jadda, i dag har eg BARE slappet av og pleid mitt eget legeme! Vel, nå var det i utgangspunktet det som var planen, men eg trooor kanskje eg har lopper i blodet? Eller var det i rompa? Ikkje godt å si, men nå har eg vært på kjøkkenet å kokkelert i flere vendinger 🙂 Har vel på en måte glemt å kjenne etter hvordan beina har det, anyway, nå tror eg de siste go`bitene er i box:

 

 

 

Brente Mandler er noe eg alltid lager heeelt på slutten. Da samler eg alle “restene” av mandlene i jernwook`n, fyller på med vann til det akkurat dekker mandlene, slenger opp i ca 4-500 gr sukker, fyrer opp plata og lar det stå til *ler* Eg syns det er skummelt å brenne mandler så når vannet er fordampet og alt sukrer seg roper eg alltid på Ali. Da er det han som må “Jobbe” seg frem til det ferdige resultatet og til slutt så står eg å knekker alt fra hverander. Ja jo, det er litt jobb, men som eg nevner på Snapchat så har man jo MYE igjen av 1 times innsats: En HAUG med små go`biter. Disse er jo også ypperlige å dandere til i småposer og dele ut 🙂 Eg har tilberedt noen poser med røde sløyfer og fylt opp noe glass.

Hvis du aldri har brent mandler før kan du ta en kikk på Snapchat (vibbedille) for der kan du se hva som skjer underveis. Nå når eg sitter her har eg ganske såre fingertupper og eg burde jo kanskje brukt “vernehansker” når mandlene knekkes! Knekken blir ganske spiss og skarp kan du si 🙂

 

 

 

Tja, hva skal man si? Eg fikk de ikkje ut av hodet så da ble det et par 100 Pikekyss til,
disse har et hint av Tuttifrutti 🙂 Ble veldig fine i blått!

 

 

 

De svarte ble også superfine og det eg kanskje burde gjort av og til hva å lage en porsjon for så å bruke de til pynt på f.eks ei vanlig sjokoladekake! Rett og slett litt fest i hverdagen 🙂

Men nå? Ja nå er eg seriøst for nå skal eg slappe av 🙂 Har planer om å hente meg NOE inne på garnrommet, ja bare for å teste ut, evn tegne et mønster og sååå skal eg trø inn på med ei bakt potet og bare fortsette å nyte kwellen! Akkurat det syns eg du også skal gjøre 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei ganske ferdig Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Prøvde meg på brente mandler sist jul, men de ble myke 🙁
      Mener jeg hadde de i stekovn… Hmmm,,… nei, må prøve de du gjorde alså 🙂 åsså de pikekyssa da gitt…elsker de 😀

      1. Mulig du prøvde deg på salte mandler siden du hadde de i ovnen?når du brenner mandler er du avhengig av sukker/knekken legger seg rundt mandlene 👍😊

Siste innlegg