Setter turskoene på hylla…

 

Det er lov å være lei, det er t.o.m lov å være møkklei…Ja…Eg er der nå…16 dager, 384 timer, 53 minutter og 7 sekund har eg sittet hjemme, blir stiv og støl av sånn..Prøver så godt eg kan å tøye og bøye til eg når smertegrensen, men den grensen kommer jaggu fort! Å gå tur er godt for mye, er man stiv og støl, eller våkner med en kink i ryggen er det balsam å ta seg en tur ut i skog og mark…men denne ryggen blir ikkje bedre av det slik det er nå...Man kan ikkje mykne opp brudd ved å gå, det tror eg de fleste skjønner…Eller? Hmm mulig eg bare har mistet piffen på turgåinga? Ja, eg som har investert i hele 9 forskjellige tursko er gått seg lei…? For ikkje å snakke om alt turtøyet eg har brukt peng på, ingen problem…ALT kan selges på Finn…Men vettu? Eg er ikkje der, så langt der i fra, at du velger å pirke i dette med: “Nok en “ting” Vibbedille starter på for ikkje å fullføre eller fortsette med“. Haha vel siden du likevel er i farta; Nevn alle de andre tingene eg aldri fullfører?? Eg er ikkje redd for å si hva eg mener om diverse så hvis det hadde vært fakta hadde eg bare sagt at eg var lei turgåing og ville sette turskoene på hylla, eller selge de videre…

Men i dag skal eg klare å få på meg sko ved hjelp av grillklypa, eg gir meg ikkje før eg har fixet det! Så skal eg komme meg ned alle trappene og bort til bilen, eg må ut en tur og siden Ali la seg i morgentimene gidder eg ikkje vente til i ettermiddag med å komme meg ut…Vet det går fint når eg først er i bilen…Eg må en tur til Hillevåg + eg skal svingen innom på Lyreco etter mer lim…Ja ha ja…Vet også at det ligger 2 Temupakker i postkassa så ned trappene må eg uansett siden eg, som sagt, ikkje gidder vente til i ettermiddag *ler*

For et par år siden brakk eg ribben i brystet etter å ha utført et idiotisk stunt her hjemme…Den gang gikk det ganske greit, var i grunnen bare vondt om en strakk armen ut til siden, og det er jo lett å unngå…
Nå når det er i ryggen…O`la la, noe helt annet og min smerteterskel er ganske høy – Har god trening! Natt til søndag merket eg en bedring, men det er ikkje bedre enn det de siste dagene…så ja, eg har innsett at dette tar tid! Målet er teste en flat tur snart, til helga kanskje? Vet om en tur ser du som er helt uten opp/ned 🙂
Satser på det, tror det verste blir å få på meg sko! *ler*

MEEEN….siden eg også i dag var opp alt for tidlig skal eg snart komme meg ut å fikse det som skal fikses før eg blir stuptrøtt…I følge klokka har eg sovet 4 t og 42 min, spørs om det ikkje blir en kvil i løpet av dagen…
“Bortkastet tid”...

 

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Ribbeinsbrudd tar tid. Du har hele tre av dem og de sitter på et sted hvor de kjennes ved mange bevegelser og sikkert hvilestillinger og. Jeg føler virkelig med deg. At du fremdeles har vondt ser jeg på som helt normalt.
      Men likevel. Sjekket du ryggen din etter fallet og? At du ikke pådro deg en skade der og? Siden det liksom er ryggen du klager mest på.
      Til noe annet . Du skriver “Nok en ting Vibbedille begynner på og ikke fullfører eller fortsetter med”. Er det noen som synes det kjennetegner deg? Det inntrykket har overhode ikke jeg. Ja du går helt og fult opp i noe når du er hekta, som å perle en hel haug bilder for så å få dilla på å lage armbånd for å å støpe i gips. Men jeg har da følelsen av at du fullfører. Det er da bare naturlig at du har forskjellige hobbyting som går i perioder.
      Stå på du Vibbedille, og kos deg ute i dag.

      1. Når du sier ryggen antar eg du tenker på ryggraden? Det var det første som ble sjekket, men har overhodet ikke vondt der. Smertene sitter på ryggen sin høyre side, mest sannsynlig de 3 nederste ribbeina knekt og øverste del av hofta er forslått. Merkelig nok fikk eg beholde sovestillingen min, ligge spå høyre side og sover som en stein om ingen vekker meg. Ligger eg på venstre siden føles det ut som ribbeina sklir fra hverandre! haha Har vært ute en liten time, gikk grei, men kom kjapt frem til at det blir ikke noe tur riktig ennå 🙂

        1. Det var ryggraden jeg tenkte på. Godt den er sjekka. Du får ta tiden til hjelp da. Ikke stort annet å gjøre. Jeg knakk et ribbein i høst/vinter. Før jul en gang. hekta beinet i et hundebånd og gikk på trynet. Legen min sa at det ville merkes i ti uker og nå sin topp etter rundt tre uker.
          Godt du kom deg litt ut, så får turskoa hvile litt til.

    2. Masse god bedring🥰 Håper formen kommer seg litt mer snart!
      Kan ikke si du er en som ikke fullfører, du bare rullerer litt!
      Vet kun en ting jeg har ventet på i flere år at du skulle bli ferdig med….og som jeg enda ikke har fått med meg sluttresultatet på…sokkene til Ali 🙈🤣

      1. Haha ikke sant! Har fått mye pes for de sokkene, Ali selv har gitt opp….Men Opal på pinne 2 åsså extra lange!? Nop! Trooor faktisk de “forsvant” da eg flyttet inn på Hobbyrommet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg