SJEKK DEN TEKNIKKEN! – Oppskrifter

Designet av Astrid Schandy

 

Eg er ganske overbevist; Dette er noe av det kuleste innen tepper eg har sett! Designeren har flere magiske tepper og du er nødt til å ta turen innom å se! Hun skriver også at dette slettes ikkje er vanskelig, selv for nybegynnere, så ja – Skal man hekle oss et teppe da eller? Eg har opp gjennom heklet utallige filéhekla duker
(I ryddeprosessen i fjor kastet eg alle som en….Ali har ennå ikkje fått det med seg MoHaaa Eller, eg leverte de jo til Fretex da, ikkje i bosset altså!) Men eg har ikkje sett filéhekling på denne måten før!? Først syns eg det så ut som om hun hadde først heklet et stort “hullete” teppe for så å sy inn mønsteret, men det er det ikkje…
Mye mulig eg bare må kjøpe en oppskrift slik at eg kan skjønne teknikken 🙂

 

 

 

Designet av Astrid Schandy

 

Ser jo for meg at man fint kan lage sitte helt eget mønster, eller tema, på et slik teppe.
Ja, et tema som f.eks er extra gøy for mottakeren om du hekler en gave 🙂

 

ASTRID`s WAKA WAKA BLANKET
Bildene over

 

 

 

 

Designet av Astrid Schandy

 

Hvis du syns et teppe er noe voldsom å begi seg ut på er jo disse grytelappene helt overkommelige! Skikkelig tøffe var de jo også! Tror eg er nødt for å klikke hjem disse å finne ut av det, dessuten trenger eg jo stadig noen tøffe grytelapper til kjøkkenet. Dette er jo også et veldig godt Gavetips om du er på jakt etter det 🙂

 

ASTRID`s TWO POTHOLDERS
Str 20 cm X 25 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Yes! Eg fikk strikket ferdig lua til Musa i går og nå gjenstår bare monteringa som eg tar i kwellinga. Mesteparten av kwellen i går satt eg her! Har du sett noe sååå skjønt?!?! Sjekk den humla da!?!? Her snakker me knusekose forelsket altså og det er en selvfølge at eg skal perle hele serien, du skjønner hvorfor ikkje det? Det er noe av det fineste eg har sett! Litt dill å perle fordi det er 2 av den fargen, 7 av den osv, men det må til om den skal få denne “dybden”. Dessuten er det mye kjekkere enn å perle helt flatt som det egetnlig ikkje er noe utfording med. Hjernetrim og konsentrasjon har me alle godt av – HVER dag! Vel så viktig faktisk som å jogge rundt nullen 🙂

I dag? Vel, sola skinner, men det er kaldt. I tastende stund er det kun 2 grader, meeen det skal opp til 8 grader
i dag og i helga?? Opp til 11, men eg syns eg så 14 tallet på Tv2 værmelding i går? Uansett så lover dette godt! Blir nok nødt til å pushe Ali til å male terrassen! Eg er i allefall klar til å shaine der ute slik at når tiden er inne så er det bare å få blomstene i jorda! Blomsterklokka mi har absolutt begynt å tikke….

Siden Ali alltid står opp mye senere enn meg ga eg han beskjed i går da eg la meg at eg kom til å stikke ut
å handle tidlig i dag. Det tar alt for lang til når han er med fordi han skal se på alt, tenke/planlegge mens han er på butikken osv. Nei, det passer ikkje i disse tiden vil eg påstå. Eg har alltid vært den som fyker inn på butikken, har lappen og planene klar, plukker det eg skal og så er det ut og ferdig med saken. Dessuten vil eg kjapt hjem for du vet; Når helgehandelen er i boks, ja da tar denne dama helg! Derfor er det spesielt digg å ta handelen på en torsdag 🙂 Skal også svippe kjapt innom Garnteriet etter noen flere slike plantepotter, har ennå en del fra Minidrivhuset som skriker etter å få det bedre.

MEN!! Du? Ikkje glem å bli med på Give Away`n her på bloggen. Litt trist kanskje for det er kun en som kan vinne, men man har jo ingen sjanse om man ikkje deltar. Dessuten blir det garantert flere Give Away utover sommeren 🙂 Det er trekning på lørdag så sving innom HER om du vil delta 🙂

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Surprised to see my designs here! So nice of you to write this, thank you! Question, how do your readers figure out where to get a pattern? Would you be interested in including a link to the site? And, if you want to try the technique, I can send you the pattern for the potholders 😊😊 Just send me an email 🥰

      By the way, those 2 potholders just won a first prize with Familie ukeblad, and will be published in their new magazine (Hekling) that comes out for the first time at the end of April 😉

      The link to the pattern site is:
      https://www.ravelry.com/designers/astrid-schandy

      Stay well, love your blog!
      Astrid Schandy

      1. Thank you! Your designs were absolutely magical! There is a link below the pictures (capital letters) so my readers can just click in and buy the recipe if they want. Had fun trying to crochet the potholders, will send you an email. So much fun that they won the first prize! They are really great!
        Have a wonderful weekend!

        1. Oh, I see it now, the links 🙂
          Thanks, and have a great weekend you too!

Siste innlegg