Sjekk den vrangborda!!

Designet av Sari Nordlund

 

De aller fleste har nok i løpet av de siste årene strikket en helt plain top/down genser med raglanøking. Det finnes et HAV av oppskrifter på akkurat det der ute og det er intet hokus pokus for å si det sånn. Ja det er vel noe av det enkleste man kan strikke? Eg vil jo si at skal du lære en nybegynner å strikke en genser så er dette genialt! Ikkje bare slipper du å ta motet fra en nybegynner med å det må klippes opp til ermer og det skal sys, ja og gudene vet hva hehe Ved å strikke top/down kommer alt i et stykke med noen masker på vent her og der. Når et plagg i seg selv er sååå enkelt, ja da kan du trø til og trixe litt der det er mulig. 🙂 Ja for snertne og lekre detaljer er vel me alle litt keen på? Trenger ikkje være mye, ei heller avansert, bare en snerten vri på en eller annen måte.

Studér vrangbordene på denne genseren! Ikkje la deg skremme, prøv deg frem før du evn forkaster ideèn.
Eg hadde nok garantert trengt alenetid på det første ermet bare for å få det prentet inn,
men eg hadde ikkje gitt meg! 🙂

 

 

 

 

Designet av Sari Nordlund

 

Genseren strikkes top/down med raglanøking, ermer på tråd, bolen rett ned og vrangborden strikkes med 2 farget patent. Vrangborden på ermene strikke også i 2 farget patent, men med mønster! Jepp, eg lukter en aldri så liten utfordring her altså, ja det er jo basert på at eg snakker for meg selv *humrer*. DU slipper i allefall å forholde deg til Kjedelige Vrangborder haha Husker eg hadde helt dilla på noen 2 farget dobbelpatent vaskekluter for noen år siden….Oh MY….gjorde eg en feil, ja da kunne eg bare rekke opp og starte på nytt! Ikkje sjans i helv…om eg klarte å rett opp feilen! Men, absolutt de beste fillene eg noen sinne har strikket!

 

 

SORA
Bildene over
Fra 92 cm til 152 cm i overvidde
Frem til søndag 3.november får du 20% på oppskriften

 

 

 

* * * *

 

Ok, det er mandag og eg starter stille og rooolig! Det er nesten så eg ikkje har lyst å komme i gang for da går det garantert i ett! Blir 2 travle uker, men fy eg gleder meg til fredag i neste uke! Jadda, da er det duket på NM her
i Stavanger 🙂 Kjenner eg er litt nervøs på Dib sine vegne, men eg må jo bare stole på han når han sier at alt er under kontroll 🙂 SHIT! Det blir så spennende!

Hvorfor har me ikkje NM i strikking? hehe Eller kanskje det er? Hmm har ikkje hørt om det, men hadde det dreid seg om speedstrikking så hadde eg gitt opp! Blir faktisk stresset bare av tanken! Joda, eg kan virkelig strikke fort, men NOP det er ikkje noge for meg. Eg skal ta meg en tur på kjøkkenet etterpå og shaine litt der og så skal eg sette meg ned å nyte strikketøyet, det er mye bedre. Har 5 cm igjen på halsen og DA begynner det å skje ting JuHuu Det er søren ikkje lenge til før alle fargene skal i aksjon! Jepp, det er en litt intens bord liksom hvor alle fargene skal brukes og sååå er det bare beine veien kun i ensfarget! Å ja, kjedelig eller ei, men eg skal virkelig nyte hver eneste maske 🙂 Mangler i grunnen bare en serie av et eller annet, men nå er det veldig lenge siden
eg virkelig har hatt en god serie på gang! Nå sist så eg EXIT, men men, det er var vel mer en serie å se fordi alle snakket om den. Den var brutalt, men kjapt over og ikkje noe strikkeserie. Eg trenger en serie som er i samme gata som f.eks Gilmore Girls, skjønner du? Ja, sånn typ 100 sesonger og 1000 episoder og litt sånn feel good drama. DET er en perfekt serie å strikke til, vet du om en sånn? BRØL ut i så fall!

Men nå MÅ eg fikse kjøkkenet! Det ser ut som at det har vært om å gjøre å sette noe i fra seg på alle ledige plasser på hele kjøkkenbenken! Dette er et resultat av at INGEN har tømt den rene maskinen.
Et kjent fenomen? Ja iiikkjeee sant!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT MANDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ja den vrangborden ser virkelig kul ut. Kjekt med noe nytt og anderledes ♥
      Det burde absolutt vært strikke NM. Det hadde vært noe det 😉 Jeg strikker mye selv, men hadde nok ikke hevdet meg i NM likevel. Veldig kjekt er det at det nå finnes strikkecruise, strikkehelger, ja alt mulig som har med strikking å gjøre. Jeg har ikke vært med på noe, for helsa tillater ikke så mange sprell, men kjekt at det finnes.
      Enig i at det ikke var lett å strikke til Exit. Jeg så den serien i helgen. Ikke akkurat noen feelgood serie nei. Men fikk strikket noen masker likevel da 🙂
      Ha en herlig mandag ♥

    2. Wow, for en flott vrangbord. Det blir jo “nesten” en festkledd genser hvis man bruker litt bling i den vrangborden. Tusrn takk for at du tar deg tid til å finne frem så mye fint og du skriver også flott. Er innom flere ganger i uka. Ha en fortsatt flott mandag. 💐😊

    3. Nydelig vrangbord du framvise. Det er tv serier jeg mest reagerte på. Har du prøvd lydbok på øret? Det er mye mer strikke vennlig for meg enn tv. Ha ei flott uke.

Siste innlegg