Skal det være en Glatt-, eller Ribbestrikket bukse?

Designet av Karihdesign Kari Hestnes

 

Ja nå er eg på gnåleren igjen…det er den der ULLBUKSA eg så inderlig ønsker meg, men som eg aldri kommer
i gang med…I det desember i fjor fikk eg jo ei hel eske med Det Perfekte garnet til den deiligste buksa!
Hva popper så opp i feed`n på Ravelry i går kwell før eg skulle legge meg? Jo disse 2 fantastiske buksene til Kari Hestnes i akkurat det samme garnet! Er det et spark i ræva om at nå må eg komme i gang?

 

 

 

Designet av Karihdesign Kari Hestnes

 

Garnet eg fikk tilsendt var jo beregnet på ei annen nydelig strikkebukse, men nå er eg søren meg i tvil! Det er sikkert over 10 år siden eg fant ei ribbebukse i arkivet til DSA, den var i ren alpakka (mulig litt upraktisk i forhold til slitasje) så ja, eg kan virkelig tenke meg ei ribbebukse. Eg startet faktisk på ei i Kauni for bare et par år siden….Kom meg opp til kneet på første fot. Hva er det med meg altså!?! At eg aldri kan komme skikkelig
i gang med noe eg har så lyst på! Er for meg helt uforståelig.

 

VIDDA
Bildene over
Fra 90 cm til 110 cm i hoftevidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Karihdesign Kari Hestnes

 

Begge disse buksene er strikket i Mini Sterk, altså et par drømmebukser ♥ BIldet rett over her er ei glattstrikka bukse, se så heeerlige den ser ut!! Hele det antrekket der er jo en drøm! Ahaa eg har så mange fine gensere som eg har strikket som hadde gjort seg til ei strikkebukse! *Skjerpings Vibeke* -Kjefter på meg selv!

 

VANDRING
Fra 90 cm til 116 cm i hoftevidde

 

 

 

* * * *

 

 

VETTU KA?? I natt (ja sånn ca 01:30) når eg la meg var det 3 grader! Kun 3! Det var rett før dynene knirket når eg løftet de opp, og vettu? Eg ELSKET det!! Å ja, hetetoktene kommer og går ennå – da er det en NYTELSE av de sjeldne å legge seg under frozne dyner og få kjølt ned legemet jevnt over det hele! Ahaaa eg sovner som en dupp da vettu. Nå er det knall sol og 6 grader ute så det blir en flott og kjølig dag 🙂

I går kwell fikk eg strøket hånd nr 2 og det passer perfekt! YES! I følge postapp`n skal den nye perleboka komme
i dag! (Noen hobbyinstanser levere sååååå treeeegt, 12 dager liksom!?!) Jaja det er nok glemt når eg setter meg ned i ettermiddag for å starte på nye perleeventyr! Eg vet det er et par figurer i den boka som eg bare må perle med en gang, ja sånn at de får bli med på årets Halloweenpynting 🙂 Nå på dagen mens eg venter skal eg bare skifte på Dib si seng og så skal det strikkes – Har jo et par sokker eg veldig gjerne vil ha ferdig…sukk…Vettu hva det beste hadde vært? Det var om eg TØMTE strikkekurvene min og la noen prosjekt i “Glemme”boksen enn så lenge….da ville nok den dårlige samvittigheten for noen prosjekt forsvinne
og eg strikker da automatisk kjappere på de andre…*Tenker*

Ellers? Vel, det ramler fortsatt inn med “Ja Takk”, elller nå går det mer over til kun “Ja”. Skal ærlig innrømme at eg egentlig sitter bare her å humrer, humrer over hvor naive veldig mange er. Eg opplevde akkurat det samme i fjor jul da eg delte ut Julegleder i hele desember og da skrev eg DETTE INNLEGGET fordi eg mente det var på sin plass å si fra. Akkurat like aktuelt nå som da, og eg er ganske sikker på at det kommer til å skje igjen og igjen og igjen…

 

 

KOS DEG OG NYT
HELE DAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Herlige bukser 😊. Står på vent hos meg. Ja alle jatakk har eg og ledd av. At ikke folk leser 😳. Ha en fin dag ❤️

Siste innlegg