Skal du på jakt?

Designet av Vivian Aas

 

Eg har allerede hørt planlegging av jakt i år, har jo fått meg en svigersønn som liker å dra på jakt. Helt ærlig? Eg trodde det var typ 2 jakt i år: Storvilt og småvilt…Tok meg et søk bare for å se om det kunne passe å legge ut jaktvotter nå med tanke på jakt fremover….Det er jo jakt HELE ÅRET jo!?! Ja sånn omtrent i allefall og det er jo ikkje den ting (eller dyr da) som man ikkje kan jakte på!?!? Eg mener….KRÅKEJAKT!?? Skjærejakt?? Vil det si at eg bare kan sette meg ut i trappa her med hagla? Skjærejakt liksom

 

 

 

 

Designet av Vivian Aas

 

Vet ikkje hvor praktisk det er med en tjukk ullfinger på avtrekkeren, men eg skjønner jo virkelig at pekefingeren kan bli iskald når du sitter der i skauen med snøføyk og minusgrader å venter på at hjortesteika skal felles…Hvis det er like tilfredsstillende som eg syns det er å fiske så har eg full forståelse. Det sies at tiden du bruker på å fiske blir tillagt din egen levetid – Dvs at eg kommer til å bli steingammel! Elsker å fiske, men har blitt dårlig med det de siste årene. Siden me ikkje har båt blir det å fiske fra land, eg liker å fiske dypt. Me har noen få skikkelig dypvannskaier som me pleide å fiske fra. Der fikk med stor steinbit, svær Lange, ja tom Kveita beit på….Nå er alle disse kaiene overtatt fullstendig av firma som setter gjerder opp over alt med adgang forbudt skilt…Ja eg kan stå her ned på berget, kaste, sveive – Repeat! Liker ikkje det! Er ikkje det samme.

 

SANDERS JAKTVOTTER
Bildene over
Str Junior/ Dame og Herre
Norsk Strikkeoppskrift

 

Uansett, gode votter på jakt er et MUST (Du kan droppe pekefingeren å strikke “vanlig” vott til begge hendene om du vil det). Har også fått bekreftet at en skikkelig Willy Warmer er behagelig når man sitter “17” timer på post! *ler*

 

 

* * * *

 

 

Siden mye ble gjort i går, ja da mener eg som å vaske, rydde og ordne skal denne søndagen forbigås i rolig tempo med lav puls: Sitte å perler og bare nyte dagen. Eneste som me planla i går at me skal gjøre i dag er å henge opp ei “røys” med bilder, og akkurat som eg sa på Snapchat i går så “klikket” Amira på min sammensetning av bilder! Skjønner eg godt! Så i dag satte hun Tetrishjernen sin i sving og ga meg en løsning som eg likte veldig godt, men det vil også si at Hedwig (uglebildet) ikkje får blir med….Eneste som blir fornøyd med det er Ali….han liker ikkje ugler…Syns de er intense! Vel vel, eg skal vel alltid klare å finne en annen plass til Hedwig…Hmmm

Før eg la meg i går kwell vannet eg plantene me har rundt omkring i vinduene og satte i gang PlanteTrimmen 🙂 Det er når du snur plantene slik at de ser fine ut fra stua, så kan de snu seg mot vinduet igjen…Er jo ikkje fint å se på plantens bakside. Må jo være fryktelig irritende når du endelig har snudd deg mot sola for så å bli dratt tilbake

Vel vel, da er eg vitterlig klar for en avslappene og koselig dag på Hobbyrommet! Elsker det rommet
og nå endelig ser det ut for at Ali også se behovet 😀

 

 

LAG DEG EN FORTJENT
GOD SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
      1. Han mener de ser på han uansett hvor han er i stua hehe Ja, blikket er intenst, men eg liker de veldig godt. Det var det samme da Ali først kom til Norge. Eg hadde “pyntet” den lille leiligheten vår. Hjemme på pikerommet hadde eg en anseenlig mengde med Suvenirdukker, disse hadde eg dandert på hylla i leiligheten. Ali satte oppe en kveld alene å så på tv,når eg sto opp dagen etter var ALLE dukkene mine borte! Han hadde stappet de i en bag og satt de ut på boden! “De stirret på meg hele gjengen,” sa han. Eg holdt på å daue! haha Litt usikker på hvor alle de dukkene ble av…har aldri hatt de fremme etter det. Men det der var ei litt “rar” greie fra 70/80 tallet, alle eg kjente som var ute å reiste hadde alltid det med hjem som feriegaver….Nå er det Tobakk og drikke som kjøpes med hjem 😀

        1. Da Gamle Gubben Grå og jeg skulle flytte sammen hadde Gamle Gubben Grå med seg en keramikkugle og en treskilpadde. (Sikkert gaver fra Svigermor) De ble plassert på seksjon vi akkurat hadde montert og so var litt tom. Så dro han “hjem” til Oslo. Han pendlet litt mellom de to byene mens han arbeidet i Oslo. Ikke alltid like lett å komme seg hjem til Hønefoss langt på natt når restauranten han arbeidet på stengte.
          Jeg syntes den ugla og den skilpadda glodde på meg. Og ville ha de vekk.
          Men de har vært med på alle flyttelass.
          Står ikke i stua lenger da….

Siste innlegg