Skikkelig Irriterende!!

 

Noen ganger går det ei kule varmt inne på Hobbyrommet og det gjorde det skikkelig i går! Eg blir faktisk så irritert at eg burdet hatt skilt på døra mi om å komme inn på eget ansvar! Når eg lager ting med tanke på å selge stiller eg ganske strenge krav til meg selv om det eg lager – Syns eg det er en feil eller noe, ja så går det i “samlekassa” som mest sannsynlig går i bosset til slutt…sånn er det bare!

Satt å skulle lage noen litt småkoselige snømenn i går…Åpnet en helt ny pakke med kritthvit Fimo. Av erfaring så vet eg at eg må skrubbe og tørke hendene godt før eg begynner å kna hvit Fimo. Tar også ei fille å tørket godt rundt på pulten og eg har en acrylplate som eg bruker til å rulle på – Denne vaskes også for hver gang…Vel, selv med all denne forberedelsen blir snømannen full av “dritt” – Skulle nesten tro at den tar peeling av hendene mine! Småprikker og “støv” dekker hele snømannen…! Går å vasker meg igjen, skrubber meg godt. Tar eg skalpell og skjærer bort det ytterste på leireklumpen og prøver igjen….Ser akkurat lik ut! Full av “støv”korn og microhår…!
GIR OPP!

Jaja det kom da noe godt ut av denne fadesen! Laget snømannen sånn ca ferdig og steikte den, har hatt en tanke om å bruke sminke på disse figurene! Maling kan ofte blir for….kompakt på en måte! Litt sminke i rynkene, foldene etc vil gi et dypere inntrykk – Spørsmålet var bare om det tålte å bli lakket? Vel, det gjorde det så teknikken funket, men snømannen følger ikkje kravene…Ser jo ut som den er lodden og skitten…!

Når eg nå er innom de negative siden med Fimo og Cernit: Rød og Svart farger noen skikkelig av på hendene! Et godt råd om du skal lage noe hvor rødt eller svart er en detalje: Lag detaljene i disse fargene helt til slutt! Uansett hvor mye du skrubber deg er det alltid bittelitt rødt/svart igjen som vil ødelegge for de andre fargene…! Denne snømannen kommer ikkje utenfor Hobbyrommet og det er litt synd for egentlig ble den ganske søt…

 

 

 

 

Det økes på tavla mi og eg tenker at det hadde vært perfekt om det var en VEGG på vår stand under Solamessen….! Ikkje sant? Da kunne eg bare hektet tavla ned fra veggen her og tatt den med meg 🙂 Hvis ikkje har eg sånn stativgreier som kan stå på bordet, men selve standen er jo liten og det gjelder å være smart i plassbruken. Noen få av disse markørene er fra i fjor, men eg har demontert de og satt på nytt “oppheng” og alle mine markører er på ring. Har skjønt at de fleste liker det best og ikkje karabinkrok. Uansett så er det enkelt å skifte om du f.eks vil bytte selv. Pr nå har eg 39 forskjellige serier med markører (+ de markørene som er i emalje) 4 av seriene er oppgradert fra i fjor.

 

 

 

Nå er det uansett på tide med litt frokost…

 

For en stund siden prøvde eg kjøleskapsgrøt som så mange sier er godt…DET syns ikkje eg! Rå havregryn er ikkje noe for meg…Men egentlig syns eg det var litt kjipt å ikkje like det, for det er jo så enkelt og en veldig bra frokost – Spesielt på turdager. Vel…På tirsdag prøvde eg igjen, en litt annen varriant enn sist. Første gang eg laget det var det havregryn, chia og vanlig melk – Det syns eg altså ikkje var godt. Den eg spiste i går morges var 1 dl havregryn, 1 dl havremelk, 2 ss med vanilje kesam og en god neve hakket tranebær – Den ble god den! Før eg spiste den strødde eg litt hjemmelaget granola over ( i oppskriften sto det hakka mandler) godt med blåbær og litt honning. Yes yes, da ble det skikkelig godt! Så da laget eg meg en i går kwell også, den er nå klar til å spises.

I dag blir det endelig tur igjen! Har hatt 3 dager fri…! Kjenner det i beina ja at nå er det på tide å komme seg ut! Har vært godt med noen fridager, føler eg nå er ajoúr på Hobbyrommet 🙂 I dag skal eg hente Ine og så farter med inn på hytta til søs, parkerer der og sååå skal me opp på Lifjell. En helt overkommelig fjelltopp, men likevel er den ganske tung og grunnen for det er fordi det er grussti helt opp! Man går automatisk kjappere når det er god sti, men da blir det også tyngre hehe Flott tur uansett! Etter på skal eg raide hagen på hytta haha Søs og svogers
er i Jotunheimen hele uka og plommene må plukkes så da gjør me det 🙂 Herlige plommer!

Men nå må eg komme i gang med dagen!

 

 

 

NYT DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Snømannen din er nok en ekte snømann. Snøen som kommer ned er jo forurenset og litt grå med små partikler i. Ikke slik drømmehvit som vi tror det var i barndommen vår. la den stakkaren få være med på messe.
      Ang. maskemarkører. Fordelen med liten karabinkrok eller slik liten sak som ofte lapper festes med på klær man kjøper kan være en fordel for dem som vil feste markøren litt nedpå arbeidet og ikke føre den over hver omgang. Eller rett og slett glemmer den og strikker den inn i arbeidet. Jeg går litt for begge. Kommer an på arbeidet.
      Kos deg på tur. Klem fra Liv

Siste innlegg