SKJERP DERE DAMER!

(Dårlig bildekvalitet fra 2015 fnis)

 

Vettu? Eg har i grunnen sittet å ristet på hodet i noen dager nå! For å si det på Stavangersk: “Eg é så øvejidde”

 

Må bare minner dere på noe veldig viktig først av alt:
Er dere egentlig klar over hva dere har fått servert på et sølvfat i flere år nå? Dere har fått servert den ene oppskriften finere enn den andre helt gratis i mange omganger, tenkt på ALLE de nydelige klutene me har fått HELT GRATIS!?!?! Inni mellom er det noen som koster litt, men en GURU av en fantastisk Strikkedesigner som Bitta er har jaggu gitt oss sååå mye i mange år nå og dette er TAKKEN!?? SKJERP DERE!

Ja, eg kan kjenner på frustrasjonen over å virkelig ha lyst å strikke noe og er tvunget til å vente litt, men HALLO!!?? Det er jo ikkje sånn at dere IKKJE skal få strikke den STRIPA! Dere må jo bare vente litt!
Er det så prekært at flere av dere ser dere nødt for å bli frekke? Eg er ganske sjokka egentlig
og eg troooor ikkje eg er alene om det.

At det skrives flere og flere innlegg om at “Det er på tide” å slippe STRIPA fri som en enkeloppskrift syns eg nå er veldig RESPEKTLØST! Bitta skriver Strikkebøker, mange har hun gitt ut til nå og det bør vises forståelse og respekt for at det som er i boka, ja det blir i boka! Lik det eller ikkje, men ikkje vært så UTAKKNEMLIG!
Alvorlig talt damer!?

 

 

 

Eg er ganske sikker på at du har noe annet å strikke på mens me venter på at et nytt opplag sklir inn i butikkene? Hvis ikkje syns eg det er på tide at du legger opp til en VENTE-PROSJEKT! Hva med dette FANTASTISKE Kalenderskjerfet fra 2014? (Skjerfet på bildene her) Det ligger under filer i Bitta si gruppe HER! Heeeele oppskrifta ligger der, 20 deilige deler og eg skal love deg at du får vanvittig mange herlige strikkestunder med dette på pinnen! Ja eg VET at det har ingenting med STRIPA å gjøre, men skjerf er skjerf,
det gjør nå samme nytten om det ikkje ser likt ut! Er det så nøye da?

Kan jo benytte anledningen til å svare alle de som den siste uka har sendt meg mail ang denne STRIPA: Nei, eg har IKKJE boka (Eg venter på lik linje med dere på nytt opplag) og NEI, selv om eg hadde hatt boka får du slettes ikkje kjøpe en kopi av bare den oppskrifta fordi du syns det er en Uting å kjøpe HELE boka for KUN et skjerf….
SORRY! Da fortjener du faktisk ikkje det skjerfet…

 

 


Hvis RESPEKT for både Bitta og ikkje minst jobben hun gjør hver eneste dag!
Det er pga ildsjeler som henne at me har MYE gøy på pinnene våre!

 

 

 

LAG DEG EI
FANTASTISK HELG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som venter Tålmodig 🙂

15 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig. Har lånt den på biblioteket flere ganger til jeg fikk tak i ett brukt eksemplar. Den er absolutt verdt å vente på.

    2. Enig med deg der gitt! Pluss at de fleste av oss strikkere har endel mønstre på andre ting (eller er d bare meg?) som en kan strikke i ventetida.
      Jeg er så sær at jeg ikke strikker d “alle” andre strikker..😁 (Selv om jeg har veldig lyst på den boka, d er så mye fint der..)

    3. Godt Skrevet og ikke minst Godt Tenkt *S* Jeg er HELT enig med deg i tanken om at Copyright er Copyright og må beskyttes *S* Både for ‘de små’ og ‘de store’ *S*

    4. Tusen, tusen takk for flott oppbacking, og for at du tar denne diskusjonen i bloggen din.
      Og så fikk jeg jo se igjen det herlige adventsskjerfet ditt <3
      Du er god og ærlig og flink, og jeg følger jo bloggen din hele tiden, selv om jeg ikke skriver så mange kommentarer.
      Jeg har fått mange gode tips fra deg, og det er nyttig for oss designere som får tips om hvilke farger som er in, snitt som er i vinden og mønstre som settes i kø, ja, jeg køer hele tiden på Ravelry, jeg også.
      Masse klemmer fra meg!

      1. Det skulle bare mangle Bitta <3 Søren meg på tide at enkelte begynner å vise noe mer RESPEKT! <3
        Ha ei strålende helg 🙂 Go`klem

    5. Først nå så jeg ditt innlegg. Jeg har i kveld gjort meg veldig upopulær på en strikkeside. Jeg talte alle designeres sak, at vi alle skal betale for en oppskrift.
      Men med alle ufine kommentarer, drapstrusler på PM, så gidder jeg ikke mer. Nok.no

      1. Off ja, eg gikk inn å leste tråden nå og det ER et betent tema det der <3 Bare tenk at du har ikkje gjort noe galt, men det er alle de som tigge gratisoppskrifter som må skjemmes! Eg får nesten daglig hendvendelser om eg kan send kopi av både den ene og den andre oppskrifta. Man kan jo ikkje kreve at andre skal jobbe gratis fordi om man selv ikkje har råd å kjøpe noe, det blir bare for dumt. Eg har selv tatt opp denne problematikken flere ganger og det blir aldri hyggelig. Det å strikke er ikkje en menneskerett, rett og slett.

        Anbefaler deg å anmelde om du har fått så pass grove PM`er.

Siste innlegg