Skogen har endret seg siden sist

 

Ca 2 mnd siden sist tur rundt Store Stokkavann og nå kunne eg se at ting har endret seg, slettes ikkje like grønt over alt. I dag var det mye å plukke med seg egentlig, eg så et eldorado av nedfallsnøtter, men eg nøyet meg med å fylle sekken med kongler 🙂 Eg var i grunnen mer interessert enn først planlagt å bare få denne turen unna! *ler* Eg liker å gå rundt Store Stokkavann, men det er noe med å gå rundt et stort vann alene, det kan fort bli kjeeedelig! Det er type 0 utfordringer, ergo brukes ikkje hodet, man kan nærmest gå i blinde….Er man ute i terreng må man følge med og bruke hodet for å ikkje gå på trynet…Så ja, eg liker meg best på de “Tenke”turene –
Da flyr tiden også 🙂 3 t er ingenting om man vandrer rundt i fjellet, ellers langs sjøen ute på berga hvor man må klatre og hoppe på steiner – merker slettes ikkje tiden.

 

 

 

 

Det var faktisk en del folk ute å sprang og gikk,
så eg følte meg slettes ikkje alene 🙂

 

 

 

 

Sist me gikk tur her med Turistforeningen ble me fortalt om dette prosjektet. Akkurat nå ser det hele ut som en bitteliten innsjø, men det blir spennende å følge med hvordan det blir. De prøver å redde noen steder
samtidig som
andre matrakterer naturen. Godt det finnes ildsjeler.

 

 

 

 

Det er veldig fint rundt Store Stokkavann, foruten en utbedret tursti er det ca helt likt som da eg var liten. Me var mye, og ofte nede her i Mississippiskogen å lekte, da var det også ørret i bekken – Vet ikkje om det er det nå?

 

 

 

 

Skog lukter nesten like godt som det gjør ute ved havet. Føler meg fortsatt hjemme når eg går her, det er rett opp
i høgget eg er oppvokst 🙂 Når eg var liten
hehe Var det SNØ, ikkje bare 20 cm slaps, men snø og steinkaldt. Store Stokkavann var som regel bunnfrossen. Me gikk på ski over hele vannet og det ble laget skøytebaner – Herregud me hadde mye gøy her, hele vinteren. Om sommeren var me her å badet,
kun en kjapp tur gjennom skogen 😀

 

 

 

 

Nå de siste gangene me har vært her har me gått forbi flere rådyr, de virker ikkje særlig redde –
Det er mange av de. Mye fugler, også de er ganske tamme og mates flittig 🙂

 

 

 

 

Ble en bra tur og eg er godt fornøyd, deilig!

 

 

 

 

Dib og eg hadde oss litt Dumplings i dag, jammy det er digg
og nå snart skal eg ha meg litt is – Er det lørdag så er det lørdag!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg