Ut På Tur: Forbedringspotensiale og deilig suppe!

 

I dag var det virkelig på tide å komme seg ut å gå skikkelig, turen på Tungenes tirsdag kan ikkje regnes for noe annet enn en luftetur 🙂 Ine hadde heller ikkje gått tur siden toppturen på søndag, men hun jobber i barnehage så trim blir det enten hun vil eller ei hehe Siden det var langt på dag tok me oss en kjapp runde rundt Store Stokkavann. Det er en flott tur, men akk så kjedelig å gå den alene! Dessuten er det en super tur å ta en gang
i blant for å sjekke formen…Tja, du vet, men har litt konkurranseinstikt i oss begge så det må pirres av og til. Målet hver gang er å være bedre enn sist, akkurat det vil nok etter hvert stangnere noe som er ganske normalt siden ingen av oss har tenkt å begynne å springe *ler*

 

 

 

 

Det er mange fine plasser å stoppe opp underveis på turen, men me går stort sett i ett utenom når eg har med mat til svanene 🙂 Men i dag hadde me blod på tann og skulle gå raskere enn sist og det…

 

 

 

 

…klarte me! Juhuuu hehe
Eg har gått Store Stokkavann 5 ganger i år, 1 med søs og 4 med Ine. Over alt hvor eg søker når det kommer til hvor lang tid det tar rundt vannet får eg til svar 2 t, så me er i grunnen fornøyd med alle våre turer:

13.mars med søs i storm og plaskeregn: 1 t og 49 min – Eg var døden nær etter på,
men strålende fornøyd med at eg klarte på under 2 timer

29.mai var første tur med Ine og me klarte å gå feil, ergo ble turen over 1 mil!! Me brukte da 2 t og 3 min –
Sånn tidsmessig var me jo egentlig fornøyde.

27.juni klarte me å gå uten å svinge feil vei i skauen hehe 1 t og 42 min, nå var me på gli!

24.juli nå gikk me relativt fort og var ganske gira! Tiden 1 t og 39 min

I dag, 10 august følte eg me gikk veldig fort og me slo den gml rekorden med 3 min! Ny tid 1 time og 36 min. Men det eg finner rart er at hele runden er omtrent grønn i kartet! Me pleier å få rød tur når me går fort…Jaja Ny rekord ble det. Hvis me skal ha et mål må det være å klare den på under 1 t og 30 min. Me er ganske kjappe opp de lange bakkene, men det er der eg tror me har forbedringspotensiale 🙂 De galne har det god sies det!

 

 

 

 

 

Før eg gikk på tur hadde eg laget ei diger gryte med blomkålsuppe! Hekkan det ble skikkelig god! Billige blomkål på Rema (15 kr stk) får skylda for det! Eg kjøpte 5 blomkål og 1 brokkoli. Kokte alt det grønne kvaste sammen med 2 terninger grønnsakbuljong. 2 blomkål kokte eg helt myke og hadde i blenderen med litt kraft. 3 blomkål og 1 brokkoli brakk eg opp i fine buketter. Sååå har du meg i et nøtteskall: Eg laget til suppa i ei svære gryte med 2 Toro poser med kremet blomkålsuppe. Vannet eg brukte var kun kraft fra avkoket. Blandet disse posene etter oppskrifta. Hadde så opp i de 2 blomkålene eg hadde blendet, tømt så opp i nesten 1 liter til med kraft. De fine bukettene kokte eg litt i en annen gryte før eg hadde de opp i suppa – Herregud dette ble godt! Blir nok suppe i morgen også + det sikkert blir en boks til fryseren.

Men nå har eg akkurat steikt et brett med MUS og de trenger øyer!

 

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg